۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۷۰۳۱۹۴
امام جمعه موقت کرمانشاه ابراز کرد؛

تقدیر از احساس مسؤولیت دینی و ملی امامان جمعه اهل سنت کرمانشاه

تقدیر از احساس مسؤولیت دینی و ملی امامان جمعه اهل سنت کرمانشاه
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: خوشبختانه احساس مسؤولیت دینی و ملی در نزد امامان جمعه اهل سنت کشور به ویژه کرمانشاه به خوبی محسوس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در دیدار جمعی از ائمه جمعه و جماعت اهل سنت کرمانشاه اظهار داشت: نقش امامان جمعه و جماعت در سال های اخیر که شاهد هجمه های دشمنان در بحث فرهنگی و اعتقادی هستیم، بسیار پررنگ شده است.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: ائمه جمعه و جماعت می توانند با رفتار، گفتار و کردار خویش زمینه جذب جامعه به ویژه جوانان را در این شرایط بحرانی که دشمن برای استحاله فرهنگی، فکری و عقیدتی نسل جوان ما یک جبهه بزرگ ایجاد کرده است، نقش آفرینی کنند.

این عالم کرمانشاهی با تقدیر از حضور همیشگی ائمه جمعه و جماعت و علمای اهل سنت کرمانشاه تاکید کرد: خوشبختانه احساس مسؤولیت دینی و ملی در نزد امامان جمعه اهل سنت کشور به ویژه کرمانشاه به خوبی محسوس است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: در خطبه های ایراد شده توسط ائمه جمعه اهل سنت به عینه شاهد تبیین و روشنگری هایی در موضوعات مختلف هستیم که این امر زمینه شفاف سازی مشکلات و در مقابل رسیدگی مسؤولان مربوطه می شود، بنابراین خروجی این خطبه ها همیشه به سود جامعه اسلامی بوده و هست.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه تلاش برای وحدت یکی دیگر از جنبه های فعالیت های دینی، فرهنگی و سیاسی عالمان اهل سنت در این استان است، عنوان داشت: خوشبختانه علی رغم تلاش های بسیار دشمنان برای ایجاد یک جو بی اعتمادی بین روحانیون و علمای اهل سنت و اهل تشیع، شاهد یک همگرایی و انسجام بین علمای دو مذهب هستیم که این امر حاصل و نتیجه بصیرت و بینش است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در پایان سخنان خود بیان کرد: امیدواریم که این روند برادر و وحدت در بین علمای دینی، روحانیون و مردم شیعه و سنی در کشور و به ویژه کرمانشاه همچنان ادامه داشته باشد، زیرا این وضعیت خود سنگری نفوذناپذیر در مقابل دشمنان محسوب می شود./1400/پ210/

ارسال نظرات