۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۷۰۳۲۰۱
معاون حوزه علمیه گیلانغرب:

ابتدایی ترین کار مبلغان، آشنایی با فضای مجازی و بسترهای آن باشد

ابتدایی ترین کار مبلغان، آشنایی با فضای مجازی و بسترهای آن باشد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام رضوانی زاده گفت: اولین و مهمترین چیزی که یک مبلغ دینی باید با آن به صورت کامل آشنایی داشته باشد، فضای مجازی و بسترهای آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام شهرام رضوانی زاده امروز در نشست بصیرتی با روحانیون طرح هجرت و مبلغین دینی در شهرستان گیلانغرب، اظهار داشت: یکی از اصولی اسلام در بحث تبیین و تشریح دین، کار تبلیغ از طریق طلاب و روحانیون می باشد.

معاون حوزه علمیه گیلانغرب گفت: امروز هم این کار با جدید بسیار زیادی از سوی روحانیون و مبلغین دنبال می شود با این تفاوت که وظایف این مبلغین با وجود گستردگی فضای مجازی بسیار خطیرتر و حساس تر شده است.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی و آسانی دسترسی به آن برای عامه مردم باعث شده است که ابهامات در این محیط پیش روی مخاطب باشد، عنوان داشت: فضای مجازی و اینترنت به مانند یک چاقوی دولبه است که هم می تواند اثرات مثبتی داشته باشد و هم اینکه زمینه ای بزرگ برای تخریب داشته ها و اعتقادات  دینی و مذهبی جامعه، بنابراین باید در برخورد با این فضای از چندین ویژگی روحانیون و مبلغین بهره ببرند.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: اولین و مهمترین چیزی که یک مبلغ دینی باید با آن به صورت کامل آشنایی داشته باشد، فضای مجازی و بسترهای آن است.

حجت الاسلام رضوانی زاده بیان داشت: زمانی که روحانی و طلبه بر فضای مجازی و صحت و سقم آن تسلط داشته باشد بهتر می تواند از این فضا به نفع تبیین و تبلیغ مبانی دینی بهره ببرد و بالعکس اگر این آشنایی در حد بسیار پایینی باشد می تواند خود به اصول و پایه های دین ضربات فراوانی را وارد کند.

معاون حوزه علمیه گیلانغرب گفت: بنابراین ضروری است که مبلغین دینی و روحانیون مستقر، طرح هجرت و... نسبت به تکمیل و فراگیری سواد رسانه ای و فضای مجازی آشنایی و تسلط بیشتری داشته باشند./1400/پ210/

ارسال نظرات