۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۷۰۴۸۸۴
در بیانیه‌های جداگانه ای صورت گرفت؛

محکومیت مراجع تقلید، علما و نهادهای حوزوی در پی جنایت وحشیانه آل سعود

محکومیت مراجع تقلید، علما و نهادهای حوزوی در پی جنایت وحشیانه آل سعود
مراجع تقلید، علما، شخصیت ها و نهادهای حوزوی و کشوری با صدور پیام ها و بیانیه های جداگانه ای اعدام جمعی از مسلمان و شیعیان در عربستان را به شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراجع تقلید، علما، شخصیت ها و نهادهای حوزوی و کشوری با صدور پیام ها و بیانیه های جداگانه ای اعدام ۸۱ بی‌گناه از جمله بیش از ۴۰ نفر از شیعیان توسط دولت عربستان را به شدت محکوم کردند.

محکومیت مراجع تقلید، علما و نهادهای حوزوی در پی جنایت وحشیانه آل سعود

دلارهای کثیف آل‌سعود زبان مدعیان حقوق بشر را بند آورده است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با صدور پیامی جنایت آل سعود در اعدام دسته جمعی گروهی از شیعیان را محکوم کرد.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا إلیه راجعون

خبر اعدام ده ها تن از جوانان مسلمان در حجاز آن هم به شکل فجیع و بی رحمانه‌ای توسط آل‌سعود قلب تمام مسلمانان آزاده را جریحه دار نمود.

پیامبر اسلام مبعوث گشت تا کرامت انسان را به او بازگرداند و رحمانیت دین خدا را بر همگان ثابت کند امّا می‌بینیم که در این عصر رفتارهای وحشیانه دوران جاهلیت به نام اسلام احیا شده است و با پشتیبانی عقیده تکفیر و حلال شمردن خون بی‌گناهان به بهانه‌های واهی، چهره پاک و پر محبت اسلام را مخدوش نموده است.

در این دوران که مستکبران، مجامع به اصطلاح بین المللی و مدعیان، از حقوق بشر فراتر رفته‌اند و فریاد دفاع از حقوق حیوانات سر می‌دهند در برابر چنین جنایت وحشیانه‌ای سکوت کرده‌اند و در حالی که تمام آزادگان عالم این کشتار وسیع و فاجعه بار را محکوم کرده‌اند گویا دلارهای کثیف آل‌سعود زبانشان را بند آورده است.

ما معتقدیم خداوند متعال این خونهای به ناحق ریخته شده را همچون خون شهدای افغانستان، پاکستان، یمن، عراق، سوریه و دیگر بلاد اسلامی، بی پاسخ نخواهد گذاشت و در روزگاری نزدیک به دست اولیائش انتقام خون آنان را خواهد گرفت.

خداوند ارواح مطهّر این شهدا را با ارواح ملکوتی پیامبر و اهل بیت طاهرینش محشور گرداند و به خانواده ها و عموم بازماندگان خصوصاً مردم عزیز منطقه قطیف و إحساء أجر جزیل و صبر جمیل عنایت فرماید.

قم ـ ناصر مکارم شیرازی

24 بهمن 1400

 

محکومیت مراجع تقلید، علما و نهادهای حوزوی در پی جنایت وحشیانه آل سعود

رژیم آل سعود خادم استكبار و صهیونیسم است

حضرت آیت الله نوری همدانی با صدور پیامی جنایت ظالمانه رژیم سعودی در اعدام دسته جمعی ده‌ها تن از شیعیان مظلوم و بی‌دفاع را محکوم کرد.

متن پیام بدین شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

خبر شهادت ده ها تن ازمردم مظلوم توسط رژیم تروریستی آل سعود موجب تأثر و تأسف عمیق گردید.

این رژیم كه خود را به ظاهر حكومت اسلامی و خادم حرمین شریفین می داند، اما درحقیقت خادم استكبار و صهیونیسم است و عملاً جنگ های درحال وقوع علیه ملت های مسلمان یمن و سوریه و عراق و لبنان را مدیریت می كند و با پول نفت و گاز مشغول مسلمان كشی می باشد و همچنان با افكار دوران جاهلیت حكومت می نماید.

سكوت سازمان ها و نهادهای اسلامی و حقوق بشری نیز موجب تأسف است و بی خاصیت بودن این سازمان ها بیش از گذشته نمایان شد.

اینجانب ضمن محكوم كردن این جریان غم انگیز، ارادت و تسلیت خود را به محضر مولا و سرورمان حضرت بقیة الله الاعظم  (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و همه مسلمانان خصوصاً خانواده های مظلوم  شهید داده اظهار می دارم.

حسین نوری همدانی

 

محکومیت مراجع تقلید، علما و نهادهای حوزوی در پی جنایت وحشیانه آل سعود

جنایت اعدام گروهی مظلوم  به دست حکام آل سعود بسیار تلخ و تاسف بار است

حضرت آیت‌الله‌ شبیری زنجانی در بیانیه ای که از سوی دفتر ایشان منتشر شده است، جنایت اخیر آل سعود را محکوم کردند که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ سَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ

جنایت اعدام گروهی مظلوم و بی پناه از جمله تعدادی از موالیان اهل بیت علیهم السلام که یاوری جز خداوند متعال ندارند به دست حکام ظالم و مستبد آل سعود بسیار تلخ و تاسف بار است.

دوران حکومت حاکمان ظالم، مملو از جنایات، ظلم و ستم، و نادیده گرفتن حقوق انسانی علیه مخالفان است، و متأسفانه چنان مصونیتی دارند که در مقابل هیچ کس، نیازی به پاسخگویی احساس نمی کنند.

سرنوشت جهان اسلام و مسلمین نیز به واسطه چنین حاکمانی، هر روز اسفناک‌تر و غم‌انگیزتر می‌شود.

ضمن محکوم کردن این جنایت، این مصیبت جانکاه را به ساحت حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و شیعیان ستمدیده و خانواده های عزادار تسلیت می‌گوییم و برای آن مرحومان، رحمت و رضوان الهی, برای خانواده های داغدار، صبر و اجر و برای آن مظلومان و ستمدیدگان، رهایی و نجات را از خداوند باری تعالی مسالت داریم.

دفتر آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی

 

محکومیت مراجع تقلید، علما و نهادهای حوزوی در پی جنایت وحشیانه آل سعود

شیوه آل سعود، نشأت گرفته از اندیشه وهابیت تکفیری/ دوگانگی فضاحت بار غرب

بیانیه ضد استکباری مدیر حوزه های علمیه قم در تجمع اعتراض آمیز حوزویان و مردم قم در محکومیت اقدامات وحشیانه آل سعود و عوامل استکبار در افغانستان و پاکستان قرائت شد که متن آن به این شرح است:

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـنِ الرَّحِیمِ

وَکَذَٰلِکَ جَعَلْنَا فِی کُلِّ قَرْیَةٍ أَکَابِرَ مُجْرِمِیهَا لِیَمْکُرُوا فِیهَا وَمَا یَمْکُرُونَ إِلَّا بِأَنفُسِهِمْ وَمَا یَشْعُرُونَ

سوره مبارکه انعام آیه ﴿۱۲۳﴾

با نهایت تأسف و تأثر خبر شهادت جمعی از پیروان اهل‌ بیت علیهم السلام به ویژه جمعی از جوانان و نوجوانان ولایتمدار به دست رژیم جنایتکار آل سعود را دریافت نمویم؛ لذا ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدا، از خداوند متعال مسألت می نمائیم تا آنها را با محمد و آل محمد محشور نموده و به بازماندگان صبر و أجر عنایت فرماید.

شیوه حاکمان آل سعود که بریدن سرها در بلاد حرمین شریفین را برای خفه کردن صدای مخالفین و منتقدین در پیش گرفته‌اند همانا از اندیشه های وهابیت تکفیری نشأت می‌گیرد و این همان اندیشه باطلی است که به خود اجازه می‌دهد جنایت‌های مختلف را برای حفظ قدرت ظالمانه خود به کار گیرد که در این راه از بریدن سر طفل صغیر و شیخ کبیر ابائی ندارد.

و قبیح تر از جنایت های رژیم آل سعود، آن دوگانگی فضاحت بار در معیارهایی است که اکنون به عیان برای همه جهانیان روشن شده است. بکارگیری چنین معیارهای دوگانه مایه ننگ آنچه جامعه جهانی خوانده می شود. چنانچه ملاحظه می کنیم سازمان‌های حقوق بشری و همچنین شبکه‌های فضای مجازی و رسانه‌های بین المللی بصورت گذرا به این موضوع پرداخته وتلاش کردند این جنایت را لاپوشانی نمایند و از قضا بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی هیچ گونه موضعی نگرفتند و عجیب‌تر و فجیع‌تر از آن اینکه برخی فقط به اظهار نگرانی اکتفا کردند علاوه بر آن به وضوح قابل مشاهده است که هیچ نهاد بین‌المللی حقوقی یا ورزشی یا دانشگاهی را مشاهده نمی‌کنیم که بعد از این جنایت سنگین که ضمیر بشیرت را به لرزه در می‌آورد روابط خود را با آل سعود قطع کند و این دلیلی بر دروغ بودن ادعاهای آن‌ها درباره حقوق بشر و دفاع از حق حیات بشر و جعلی بودن شعارهای آزادی رسانه‌ای و مانند آن است.

شکی نیست که همه می‌دانند که نمی‌شود چهره زشت آل سعود را با وجود این همه جرائم پاک کرد جنایاتی از قبیل دستگیری مخالفین مسالمت‌آمیز بویژه نوجوانان و شکنجه آنها و در نهایت سربریدن آن‌هاست و این طغیان سعودی دلیلی بر استکبارطلبی و جنایت پیشگی است که با پشتیبانی آمریکا و صهیونیسم و همدستی اروپایی ها صورت می گیرد و لکن در نهایت سوف یعلم الذین ظلموا أی منقلب ینقلبون».

حوزه‌های علمیه این جنایت وحشیانه را به شدیدترین شکل محکوم نموده و از امت اسلامی و علماء و متفکرین و موسسات جهان اسلام درخواست می نماید این جنایت را محکوم نموده و همچنین از آنچه‌که جامعه جهانی نامیده می‌شود وهمچنین از سازمان‌های مربوطه و مؤسسات حقوقی و رسانه‌ای و غیر آن‌ها درخواست می‌نماییم که اعلام موضع نموده و نقش خود را برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی در آینده ایفا نمایند.

علیرضا اعرافی

 

محکومیت مراجع تقلید، علما و نهادهای حوزوی در پی جنایت وحشیانه آل سعود

آل‌سعود، غاصبان سرزمین وحی/ شیعیان و نور اهل‌بیت باقی خواهند ماند

آیت الله آملی لاریجانی، در ابتدای درس خارج اصول خود، شهادت جمعی از مسلمانان به دست سفاکان آل‌سعود را تسلیت گفت و تصریح کرد: قلوب شیعیان و بلکه هر مسلمان آزاده‌ای در جهان از این همه جنایت در حق جوانان کم سن و سال به درد می‌آید که به بهانه‌های واهی و از خوف کنده‌شدن ریشه سلطنت طاغوتی آل‌سعود، اینگونه به شهادت رسیده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در طول تاریخ، شیعیان در حب امیرالمومنین و فرزندان ایشان امتحانات و ابتلائات زیادی را پشت سر گذاشته‌اند و جنایاتی را متحمل شده‌اند که تاریخ کمتر به خود دیده است، افزود: شیعیان و محبان اهل‌بیت(ره) در برابر همه این جنایات همچون کوه ایستادگی کردند و پرچم اسلام ناب محمدی را برافراشتند؛ نه اسلامی که به دست امویان، آل‌زیاد و آل‌مروان افتاده بود؛ جماعتی که نه برپا داشتن نماز برایشان اهمیتی داشت و نه اقامه عدل و نه احکام نورانی قرآن.

آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه شیعیان از اسلامی دفاع کردند و دفاع می‌کنند که از زبان قرآن‌های ناطق شنیده‌اند، اهل‌بیت(ع) را بر مبنای حدیث متواتر ثقلین، ثقل عدل کتاب‌الله دانست و خاطرنشان کرد: اهل‌بیت(ع) بر حسب آیات و روایاتی که نه فقط در منابع شیعی بلکه از اکابر اهل‌سنت نیز نقل شده است، نور خداوند در آسمان‌ها و زمین هستند و شیعیان حول این نور عظیم گرد هم آمده‌اند؛ لذا شیعیان همواره از اسلام حقیقی و قرآن دفاع کرده‌اند و در طول تاریخ، جان خود را در این مسیر تقدیم حق متعال کرده و رزق شهادت نصیب‌شان شده است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: آل‌سعود گمان می‌کند که با این روش‌های وحشیانه و سرکوب‌گرانه می‌تواند نور خدا را محو کند. اینان گویی از اعقاب بنی‌امیه‌اند و اگر بدتر از آنان نباشند، بهتر هم نیستند زیرا به همان روش‌های ستم‌گرانه آنان عمل می‌کنند. جنایاتی که آل‌سعود در عصر حاضر مرتکب شده‌اند کم نبوده است؛ از اعدام سبعانه شهید شیخ نمر گرفته تا سایر علمای شیعه و اعدام‌های اخیر، شاهدی بر این مدعاست.

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به آیه شریفه «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ»، اظهار کرد: این سنت الهی است که نور خداوند با استقامت و صمود باقی می‌ماند و هر چه کفار و مشرکین بخواهند در جهت خاموش کردن آن گام بردارند موفق نخواهند شد. شیعیان به دنبال همین نورند و این اتهامات که در طول تاریخ به شیعیان نسبت داده شده و امروز هم وهابیت تکفیری در جهت تکثیر آن است که «شیعه فردپرست است»، آشکارا اتهاماتی واهی و بی‌اساس است. خطاب ما به حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج)، «یا تالی کتاب‌الله و ترجمانه» است یعنی ما اهل بیت(ع) را ترجمان کتاب‌الله می‌دانیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یقین داریم سلطنت مطلقه متعلق به آل‌علی(ع) است، یادآور شد: این اتفاق، اولین و آخرین رخداد از این جنس نیست اما طواغیت آل‌سعود بدانند که شیعیان و نور اهل بیت(ع) باقی خواهند ماند و ان‌شاءالله حاکم اصلی با ظهور خود، جهان را سرشار از عدل و داد خواهد کرد. ان‌شاءالله مقدمه و طلیعه ظهور نیز نابودی و کنده‌شدن شر غاصبان ارض پیامبر(ص) و سرزمین وحی باشد و دعا می‌کنیم آنان که در بند این سفاکان و طواغیت هستند هر چه زودتر از چنگ آنان رهایی یابند.

 

محکومیت مراجع تقلید، علما و نهادهای حوزوی در پی جنایت وحشیانه آل سعود

استقامت جوانان بیگناه احساء و قطیف در دین و اعتقادات برای ما درس باشد

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در پایان درس خارج فقه و اصول خود، با ابراز انزجار از اعدام گروهی شیعیان در عربستان از بی توجهی و رفتارهای دوگانه مجامع بین المللی در قبال اتفاقات و حوادث جهان انتقاد کرد.

متن سخنان رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به این شرح است:

خبر بسیار تأثرآور این جنایت هولناک که در عربستان واقع شد، قلب همه ما را جریحه‌دار و عزادار کرد. در یک روز افراد زیادی از انسان‌های ارزنده اهل فکر و شخصیت‌های علمی و غیر علمی را گردن زدند که در میانشان جوانانی بودند بر حسب نقل در حین دستگیری بالغ نبودند اما هنگام اعدامشان به سن بلوغ رسیده بودند.

انسان وقتی در حول این قضیه و جنایت فکر می‌کند، تعجب می‌کند از اینکه اینها چه موجودات قسی القلبی هستند و با چه هدفی این جنایات را انجام می‌دهند؟ عده‌ی زیادی از شیعیان عزیز در عربستان را گردن بزنند و بدتر آنکه حامیانشان هم در دنیا هیچ حرفی نزنند. البته در طول تاریخ دست خاندان آل‌سعود به این‌گونه جنایات آلوده و تاریخ حیات ننگینشان مملو از قتل و جنایت و مشحون از این امور و این حادثه‌ اخیر است که متأسفانه اتفاق افتاد.

اولاً یک مطلبی که باید برای همه‌ی ما درس باشد این است، من صدای یکی از این شهدا را که چند روز قبل از اعدام با خانواده‌اش صحبت کرده شنیدم. این جوان به خانواده‌اش دلداری می‌داد که ناراحت نباشید، وقتی می‌خواهند سر من را جدا کنند من به یاد فریاد امام حسین(ع) خواهم افتاد، این چه ایمان و اعتقادی است؟! این استقامت در دین و اعتقادات باید برای ما درس باشد، برای ما باید مسئولیت بیاورد، یک جوان در بحبوحه جوانی الگوی اصلی زندگی‌اش امام حسین(ع) است و با یک آرامشی که انسان هیچ اضطرابی در حرفهای او نمی‌بیند، به خانواده خود دلداری می‌دهد. باید به این آزادمردان گفت «هنیئاً لکم الشهادة». این چه رزق نیکویی است که خدا برای شما قرار داده این شهیدان باید برای ما و همه شیعیان و مسلمین الگو باشند و خواهند بود.

برای خانواده‌های مکرمشان از خدای تبارک و تعالی صبر و اجر مسئلت می‌کنیم، تشییع جنازه‌ای که در احساء و قطیف از اینها شد، ضجه‌هایی که مردم می‌زدند، نشان می‌دهد مصیبت مصیبت بزرگی است که در یک روز 41 نفر شیعه و جوانان مؤمن اینچنینی را گردن بزنند، این سرافرازان برای خانواده‌هایشان و جهان تشیع مایه افتخارند.

مطلب دوم اینست که حکومت عربستان با این جنایات زوال خودش را نزدیک می‌کند و در این تردیدی نیست، آنها خیال می‌کنند با این جنایات حکومت خود را تحکیم می‌بخشند، اما ریخته شدن این خون‌های پاک به زودی موجب انقراض و انهدام و نابودی آل سعود خواهد شد، این وعده خدای تبارک و تعالی و سنت قطعیه پروردگار است.

مطلب سوم اینست که هم شیعیان عربستان و هم شیعیان و آزادگان نقاط مختلف دنیا باید به مراکز و مجامع بین‌المللی فشار بیاورند. نمی‌شود یک حکومتی به خاطر اینکه پول و نفت دارد، هر جنایتی را انجام بدهد! ما در کجای تاریخ داریم که حاکمی به عنوان ارّه معروف شده باشد؟ امروز این عنوان حاکم عربستان است که همچون اره‌ای افراد را سر می‌بُرد یا تکه تکه می‌کند. چرا دنیا وظیفه خودش را انجام نمی‌دهد؟ ممکن است یک بیانیه‌های آبکی هم بدهند، اگر یک روز جاسوسی را در ایران زندان کنند، فریاد صدها مرکز در دنیا بلند می‌شود. البته اگر بی‌جهت زندان کنند باید فریادشان در بیاید نه فریاد آنها بلکه هر کسی که توجه به این پیدا ‌کند. اما چنین جنایاتی واقع می‌شود و آن شخص را در سفارت خودشان در ترکیه ارّه می‌کنند و مدارکش کاملاً برای خود حکومت آمریکا و جاهای دیگر مشخص است یا بمباران‌های وحشیانه‌ای که چندین سال است در یمن انجام می‌دهند، اما هیچ عکس‌العملی نشان داده نمی‌شود. اینها همه کاشف از همان فرمایش امام خمینی(ره) است که می‌فرمود دل به این حکومت‌ها و مراکز بین‌المللی و حقوق بشری نبندید، اینها دروغ می‌گویند!

باید قدرت مردم روز به روز زیاد بشود و ما آرزو می‌کنیم قدرت مردم عربستان اعم از سنی و شیعه روز به روز زیادتر شود و هرچه زودتر شاهد اضمحلال و نابودی و محاکمه و عقوبت حاکمان ظالم و جنایتکار عربستان باشیم و شرّ اینها از دنیای اسلام، خصوصاً از مهبط وحی، مکه و مدینه ان‌شاء الله هرچه زودتر کوتاه بشود.

امروز که در حوزه علمیه قم تجمعی برای ابراز انزجار و محکومیت این جنایات برپا می‌گردد، امیدواریم هرچه زودتر با ظهور امام زمان(ع) این‌گونه خودکامگی‌ها و جنایات به دست مبارک ایشان برطرف بشود.

 

محکومیت مراجع تقلید، علما و نهادهای حوزوی در پی جنایت وحشیانه آل سعود

 

واکنش آیت الله رشاد به قتل عام شیعیان عربستان

آیت الله علی اکبر رشاد در ابتدای درس خارج فقه با اشاره به قتل عام ۸۱ نفر از مردم عربستان به دست رژیم زورگو و جلاد سعودی گفت: اظهار درد و داغ داریم به مناسبت شهادت جمع کثیری از شیعیان ومبارزان با ستمشاهی سعودی که غالباً به بهانه های واهی وخودساخته از سوی رژیم سعودی در نهایت مظلومیت به شهادت رسیدند؛ احساس بنده این است که طی این چند روز نسبت به اکثر کسانی که در عربستان سعودی به اتهامات واهی و کذب با عجیب‌ترین وضع به شهادت رسیده و گردن زده شدند قلب مبارک حضرت حجت(عج) دردمند و داغدار است.

وی با اشاره به نقش نهادهای بین المللی در رسیدگی به این قبیل مسائل گفت:‌ نهاد های بین المللی مدعی حقوق بشر که وقتی یک قاچاقچی غدار که جان صدها و گاه هزاران انسان را به خطر افکنده و خانواده ها را از هم پاشیده است اعدام‌ می شود واویلای حقوق بشرشان به آسمان بلند می شود، یک انفجار کوچک در کنج پاریس رخ می دهد در سراسر جهان واکنش نشان می دهند؛ ولی در این میان در همین چند روز کسی از نهادهای بین‌المللی نپرسید که این ۸۱ نفر که به دست دژخیمان و جلادان رژیم سفاک، جاهلی و سلطنتی سعودی به شهادت رسیدند جرمشان چه بوده است؟ کدام محاکمه؟ کدام عدالت؟ کدام استقلال قضایی؟ کدام طی فرآیند دادرسی عالمانه و عادلانه و مستقل به قتل عام این جمعیت عظیم حکم کردند؟ کجا عربستان سعودی قوه قضاییه دارد؟ کجا قاضی مستقل دارد؟ اصلاً کجا قوای سه گانه دارد و اصولا حکومت آنها یک حکومت جاهلی قبائلی است بدون رعایت هیچیک از موازین امروزین حکمرانی ودولت مداری؛ اصولاً استقلال هیچ یک از قوا در سیطره و سلطنت جاهلی سعودی معنا ندارد؛ اصلاً قوایی وجود ندارد دولت مستقل، قوه قضاییه مستقل، مجلس مستقل قانونگذاری ندارند و هر آنچه پادشاه جاعل جاهل امر کند همان است که هست.

رییس شورای حوزه های علمیه استان تهران همچنین تصریح داشت:‌ بسیار بسیار تاسف انگیز است این همه تبعیض، این همه دوگانه گویی و دوگانه کرداری قدرت ها و نهادهای بین المللی در شئون و امور و مسائل نقاط مختلف جهان. بستگی دارد که چه کسی کاری کرده باشد، اگر نوکر آنها باشد هرچه هست مطابق حقوق بشر انجام شده اما اگر دستگاه و دولت مستقلی باشد عدل هم که اجرا کرده باشد خلاف عدل و اگر حق را هم استیفا کرده باشد خلاف حق و موجب تضعیف حقوق بشراست. این تاسف بار است که از کسی ندایی بر نمی خیزد فریادی به گوش نمی‌رسد و هیچ نهاد بین‌المللی ورود نمی‌کند که چگونه به این سهولت و سادگی بدون طی فرآیند دادرسی، بدون رعایت قوانین، کسانی را که حقشان را مطالبه می‌کنند متهم به تروریسم کنند، دولت جاعل سعودی که به تبع اربابش امریکا در نقاط مختلف تروریست پروری می‌کند و اصولاً منشاء جریان‌های تروریستی منطقه در خاورمیانه و جهان اسلام مبدا، مطلع، مولد و مهدش عربستان سعودی است. اگر از میان کشورها و ملت ها آمار بگیرند معلوم می شود که چند نفر از مردم عربستان سعودی از آحاد و شهروندان این منطقه که منسوب به خاندان پلید و پلشت است تروریست هستند و در سایر کشورها چند نفر؟! یک طایفه و یک قبیله جاهل جبار جلاد غدار آمده یک منطقه حساس و خطیر جهان اسلام را اشغال کرده و یک حکومت سنتی فرسوده بی منطق و بی علم و بی نظم و نسق آنجا مستقر کرده و کل کشور را ملک خود می داند و لذا می‌گویند عربستان سعودی و کشور را هم مملکت می‌نامند می گویند ملک ما است و پادشاه هم َملِک است و همه چیز شخصی است و هزار فامیل سعودی حاکم است؛ ۲۰۰ سال است که مردم مظلوم این منطقه گرفتار هستند و کسی کاری با آنها ندارد آن وقت در یک گوشه دنیا وقتی حکومت مستقلی به وجود می‌آید آمریکا ورود کرده و حکومت را تغییر می دهد. علی لعنت الله علی القوم الظالمین. این فاجعه عظیم را به محضر نورانی حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، جهان اسلام، آزادی‌خواهان جهان، مسلمانان و خاصه شیعیان و محبین اهل بیت(ع) تسلیت عرض می کنیم.

رییس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با دعوت از نهادهای اسلامی برای هم صدایی و هم گرایی در دغاع از کیان اسلام و مسلمین همچنین گفت: از دولت، مسئولین قضایی و همه کشورهای اسلامی می‌خواهیم که نسبت به این قضایا حسب وظیفه خود کنند؛ گرچه چنین جنایت‌هایی تدبیر شده است و بسا خود سعودی‌ها هم نمی فهمند چرا اینگونه می کنند شاید و بلکه قطعا پشت این قضایا سیاست‌های جهانی قرار دارد و الآن مقام و مجال آن نیست ولی هر چه هست باید حسب وظایف و مصالح رفتار کنیم نه بر اساس تدابیر و توطئه های قدرت های جهانی؛ باید دستگاه های مربوطه در کشور وظیفه خود را انجام دهند چنانکه توقع می‌رفت و می‌رود که مقامات کشورهای اسلامی و نهادهای اسلامی بین المللی به این قضیه ورود پیدا کنند که مع الاسف ورود نمی کند!

محکومیت مراجع تقلید، علما و نهادهای حوزوی در پی جنایت وحشیانه آل سعود

رژیم مستبد آل سعود مصداق بارزی از اسلام آمریکایی در منطقه است

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی جنایت بزرگ رژیم سعودی در بیانیه ای این اقدام را محکوم کرد و تصریح کرد: جبهه سرافراز مقاومت و آزادیخواهان و حق طلبان، پرچم عزت و عظمت اسلامی را در حرمین شریفین به اهتزاز در خواهند آورد.

متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

اقدام سبعانه رژیم مرتجع و جنایتکار سعودی در اعدام جمعی از شیعیان مظلوم و برخی افراد فعال مذهبی و اجتماعی، بار دیگر حماقت و رذالت حکام سفاک سعودی را آشکار کرد.

رژیم مستبد آل سعود مصداق بارزی از اسلام آمریکایی در منطقه است، و در حالی که هنوز آتش فتنه گری هایش در یمن و سوریه و عراق و دیگر بلاد اسلامی شعله ور است و جان و مال مسلمین را می‌سوزاند، بار دیگر دست به جنایت جدیدی زد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن جنایات ضد انسانی این رژیم اعلام می‌دارد: کاخ ستمگری حکام ظالم و ستمگر فرو خواهد پاشید و طبل رسوایی آنان در گوش جهانیان نواخته خواهد شد «و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ»

سکوت و دروغ پردازی‌های نهادهای مدعی حقوق بشر که سالهاست جای جلاد و شهید را عوض کرده‌اند، دیگر نمی‌تواند ادامه پیدا کند، چرا که حقیقت انحراف و تزویر آنان اینک بر همه‌ی آزادیخواهان جهان آشکار شده است.

رژیم آل سعود بداند علی رغم میل باطنی آنان، جبهه سرافراز مقاومت و آزادیخواهان و حق طلبان، پرچم عزت و عظمت اسلامی را در حرمین شریفین به اهتزاز در خواهند آورد و این وعده‌ی خدای قادر متعال محقق خواهد شد «ألَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ.»

 

محکومیت مراجع تقلید، علما و نهادهای حوزوی در پی جنایت وحشیانه آل سعود

سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر در مقابل اعدام بی‌گناهان محکوم است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور درجلسه شورای‌عالی جوانان، درخصوص اعدام‌ بی‌گناهان خاطر نشان کرد: اعمال استاندارد‌های دوگانه کشورهای غربی و استفاده ابزاری از مفهوم حقوق انسان، و همچنین سکوت و بی‌عملی کشورهای مدعی حقوق بشر به این‌گونه اقدامات، محکوم است و نشانه‌ای از دورویی این کشورها در بهره‌برداری سیاسی از مفهوم حقوق بشر برای مطامع سیاسی خود و علیه دولت‌های مستقل است.

آیت‌الله رئیسی افزود: سازمان‌های بین‌المللی و رسانه‌های آزاد و نهادهای ذیربط باید سکوت خود را بشکنند.

 

محکومیت مراجع تقلید، علما و نهادهای حوزوی در پی جنایت وحشیانه آل سعود

انتقاد قالیباف از دورویی‌ها درباره اعدام بی گناهان در عربستان

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه علنی مجلس و در نطق خود اظهار داشت: اعدام دسته‌جمعی افراد بیگناه و مظلوم در عربستان سعودی مغایر با ابتدایی‌ترین حقوق انسان در رویه‌های حقوق بین‌الملل است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران این اقدام دردناک و ناگوار را به شدت محروم می‌کند و ضروری است دولت‌های جهان دورویی و بی‌عملی را کنار بگذارند؛ این قبیل اقدامات غیرانسانی را محکوم کرده و مانع از تکرار چنین حوادث ناگواری شوند.

رییس مجلس تصریح کرد: لازم است علما و مراجع دینی جهان اسلام و جوانان مسلمان و اصحاب قلم و رسانه و سایر آزادگان و عدالت‌جویان سراسر جهان این اقدامات را به شدیدترین شکل ممکن محکوم کنند.

وی گفت:‌ واضح است جمهوری اسلامی ایران برخلاف دولت‌های غربی با دورویی در بحث حقوق بشر مخالف است و در برخورد با مسائل انسانی معتقد به حفظ حقوق انسان‌ها در تمام کشورها و در هر سطحی است و ادامه برخوردهای تناقض‌آمیز و استفاده ابزاری از حقوق بشر را غلط و غیرانسانی می‌داند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص مسأله اوکراین هم همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند جمهوری اسلامی ایران با جنگ در هر نقطه از دنیا مخالف است و ضمن تأکید بر لزوم حفظ جان غیرنظامیان و ضرورت پایان‌یافتن هر چه سریع‌تر این درگیری تمام طرف‌ها به رفع تنش‌ها و پرهیز از آسیب به غیرنظامیان با بهره‌گیری از راهکارهای دیپلماتیک دعوت می‌کند.

رییس مجلس اظهار داشت: ما معتقدیم برای اینکه بحران به طور دائمی حل شود باید برای برطرف کردن ریشه بحران هم تدبیر کرد؛ این یک واقعیت است که تنش‌زایی و زمینه‌چینی برای ایجاد اختلاف میان کشورها و ملت‌ها بخشی از ماهیت وجودی آمریکا است و می‌توان گفت که امروز بقای رژیم آمریکا به افروختن آتش جنگ در سراسر دنیاست و پایمال کردن حقوق انسان‌ها پای منافع تجاری و ناامن نگه داشتن کشورهای وابسته است؛ ریشه بحران اوکراین به بحران‌سازی‌های آمریکا باز می‌گردد.

قالیباف گفت: مردم ایران قربانیان اصلی سیاست‌های خصمانه زورگویان عالم به ویژه مستبدان آمریکایی هستند و از همین رو ملت سربلند ایران همواره خواهان برقراری صلح و رفع تنش و جنگ در تمام دنیا و جلوگیری از هرگونه آسیب به زنان و کودکان و غیرنظامیان است و برای تمامی ملت‌‌های دنیا از خداوند متعال زندگی در سایه آرامش، عدالت، صلح، محبت و دوستی و رفع تبعیض و خشونت طلب می‌کنم.

روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

 

محکومیت مراجع تقلید، علما و نهادهای حوزوی در پی جنایت وحشیانه آل سعود

بیانیه جامعه الزهرا در محکومیت جنایت آل سعود

جامعه الزهرا علیهاالسلام با انتشار بیانیه ای جنایت رژیم آل سعود در کشتار مردم و شیعیان مظلوم عربستان را محکوم کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله القاسم الجبارین

إِنَّمَا السَّبِیلُ عَلَی الَّذِینَ یَظْلِمُونَ النّاسَ وَ یَبْغُونَ فِی الْأَرْضِ بِغَیْرِ الْحَقِّ أُولئِکَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ؛ (سوره شوری، آیه ۴۲)

شهادت جانسوز مردم و شیعیان مظلوم عربستان به دست هتاک حکومت خاندان سعودی، پایه های این حکومت مستبد را خواهد لرزاند؛ چرا که ظلم پایا نخواهد بود و این یک سنت الهی است.

جامعه الزهراء علیهاالسلام ضمن محکوم کردن این جنایت ضد انسانی، این مصیبت بزرگ را به ساحت حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، شیعیان و خانواده های عزادار تسلیت می‌گوید و از حضرت حق تعالی برای شهدا، رحمت و رضوان الهی و برای خانواده آنان صبر و اجر فراوان و برای همه مظلومان و ستمدیدگان، رهایی و نجات از شر ظالمان و مستبدان را مسالت می دارد.

جامعه الزهرا علیهاالسلام

 

محکومیت مراجع تقلید، علما و نهادهای حوزوی در پی جنایت وحشیانه آل سعود

رژیم آل سعود بر جنایت و خون استوار است

مدیریت حوزه علمیه استان تهران در بیانیه ای با محکومیت جنایت حکومت تروریستی عربستان، تصریح کرد: حکومت آل سعود بر جنایت و خون استوار است.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله القاصم الجبارین

مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَیْرِ نَفْس أَوْ فَساد فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّما قَتَلَ النّاسَ جَمیعاً

هر کس، انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین، بکشد، چنان است که همه انسانها را کشته است.(مائده / 32)

بار دیگر حکومت فاسد عربستان که بر نفت و خون بنا شده است، از جنایتی دیگر رونمایی کرد. عجیب آنکه حکومتی که خود از مهمترین بانیان و حامیان داعش است، افرادی را به بهانه های واهی همچون همکاری با داعش گردن زده است! حکومت مستبدی که از جنایت سیری پذیری ندارد و در کارنامه سیاهش مثله کردن انسانها و شهادت شیخ نمر و قتل عام مردم بی گناه یمن، بحرین و ... نقش بسته، و اکنون در جنایتی بی سابقه در یک روز 81 نفر را که نیمی از آنها شیعه وبرخی کودک و نوجوان بوده اند را گردن می زند و مع الاسف با سکوت مدعیان دروغین حقوق بشر مواجه می گردد.

حوزه علمیه استان تهران ضمن محکوم کردن شدید این جنایت ددمنشانه، از مسئولان ذی ربط می خواهد با پیگیری مجدانه از هر طریق ممکن داخلی و بین المللی، زمینه برخورد با این جنایت و تکرار جنایت های مشابه گردند.

به قابیلیان سعودی و به خصوص ولیعهد سرمست و رو به زوال آن هم اخطار می دهیم که از سرنوشت سایر جنایتکاران تاریخ عبرت بگیرند قبل از اینکه به سرنوشت آنها دچار شوند، چرا که این خون ها روزی گریبانگیرشان خواهد شد و آن روز دیر نخواهد بود.

و چه زیبا امیر مومنان علیه السلام فرمودند:

از ریختن خون به ناحق بر حذر باش، زیرا چیزی در نزدیک ساختن انتقام حق، و عظمت مجازات، و از بین رفتن نعمت و پایان گرفتن زمان حکومت به مانند خون به ناحق ریختن نیست. خداوند در قیامت اول چیزی که بین مردم حکم می کند در رابطه با خونهایی است که به ناحق ریخته اند. .( نامه 53 نهج البلاغه)

در پایان و در آستانه میلاد منجی عالم بشریت حضرت امام زمان(عج)، از خدای منان می خواهیم منتقم خون به ناحق ریخته شده همه مظلومان عالم را برساند و با نابودی حکومت های جائر، طعم شیرین عدالت و آزادی و معنویت را به جهانیان بچشاند.

مدیریت حوزه علمیه استان تهران

 

محکومیت مراجع تقلید، علما و نهادهای حوزوی در پی جنایت وحشیانه آل سعود

نظام آل سعود از آغاز بر اساس سیاست وحشی‌گری بنا شده است

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت جنایت اخیر آل‌سعود تصریح کرد: نظام آل سعود از آغاز بر اساس سیاست وحشی‌گری بنا شده است.

متن بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به شرح زیر است:

بسمِ‌اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

«مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا»

جنایات بزرگ و حملات وحشیانه علیه مسلمانان توسط عربستان سعودی در خارج از کشور از جمله در یمن قهرمان و مقاوم  و قتل عام  و کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم و بی‌گناه عربستان به بهانه‌های واهی و پوچ، زنگ خطر پاشیده شدن  شالوده‌های کثیف و ارتجاعی رژیم مستبد، کودک‌کش و دست‌نشاندۀ آل سعود است.

جای شگفتی ندارد که نظام جنایتکار آل سعود ۸۱ بی‌گناه از جمله بیش از ۴۰ نفر از شیعیان این کشور و تعدادی از مبارزین یمنی را در یک روز به اتهام واهی اقدامات تروریستی اعدام کند زیرا این نظام از آغاز براساس سیاست وحشی‌گری بنا شده  است.

شاهزادگان سراسر وابسته و خاندان آل سعود بر ارتکاب جنایاتی که ناقض اساسی‌ترین موازین اسلام  و حقوق بشر است، اصرار داشته  و مورد حمایت رژیم تروریست‌پرور آمریکای ام‌الفساد و هم‌پیمان صهیونیست‌ها که همواره از نگاه همین دولت‌های مستکبر؛ گاو شیرده آنان تلقی شده با انگ تروریست زدن به جوانان انقلابی یمنی و از سویی جوانان شیعه عربستانی؛ آنان را اعدام کرده و این در حالی است که تروریسم بخشی از ساختار نظام سعودی است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ضمن محکوم‌کردن شدید این جنایت وقیحانه؛ معتقد است، چنین جنایاتی جز با خواست و چراغ سبز  دولت مستکبر آمریکا و صهیونیست خون آشام انجام نمی‌شود و از همه آزادگان و آزاداندیشان جهان و سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه سازمان‌های مدافع حقوق‌بشر می‌خواهد تا با محکوم کردن این اقدام، از مردم عربستان، به خصوص شیعیان مظلوم این کشور و مردم بی‌گناه یمنی در مقابل توحش و کشتار آل‌سعود حمایت کرده و این جنایت کثیف را محکوم نمایند.

 

محکومیت مراجع تقلید، علما و نهادهای حوزوی در پی جنایت وحشیانه آل سعود

بیانیه دفتر تبلیغات اسلامی در پی اعدام شیعیان در عربستان

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پی اعدام شیعیان در عربستان سعودی بیانیه ای صادر کرد که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

باز هم نشانه ای دیگر از ضعف و افول حکومت های ستمگر نمایان شد. حکومت هایی که با بهانه های واهی و اقدامات نابخردانه دنباله رو استکبار جهانی هستند و با جنایات خویش پای در جای پای ظالمین عالم می گذارند.

شهادت جانسوز ده ها تن از شیعیان مظلوم و غریب عربستان توسط حکومت سعودی مصداقی بارز از همین دنباله روی کورکورانه است که نه تنها موفقیتی برای حاکمیت عربستان به ارمغان نمی آورد بلکه حرکتش به سمت نابودی را تسریع می بخشد.

از طرف دیگر به شهادت رساندن پیروان یکی از مهم ترین مذاهب اسلامی آنهم به این شکل بدوی و ظالمانه ضربه سنگینی بر پیکره وحدت اسلامی است و مسئولیت این وحدت شکنی متوجه حکومت عربستان خواهد بود.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن قاطعانه این اقدام فجیع، از خداوند متعال برای شهدای عربستان علو درجات و برای بازماندگان ایشان تمنای صبر و استقامت دارد.

عربستان و دیگر ظالمان جهان بدانند که انتقام نزدیک است؛ فَلا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ مُخْلِفَ وَعْدِهِ رُسُلَهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ ذُو انتِقام.

روابط عمومی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم

 

محکومیت مراجع تقلید، علما و نهادهای حوزوی در پی جنایت وحشیانه آل سعود

گردن‌زنی دسته‌جمعی در عربستان؛ اقدامی رذیلانه و گستاخانه است

سازمان بسیج اساتید گردن‌زنی دسته‌جمعی 81 انسان‌ بی‌گناه در عربستان را؛ اقدامی رذیلانه و گستاخانه دانست و از شورای امنیت سازمان ملل خواست ضمن محکومیت این اقدام، زمینه محاکمه محمدبن سلمان و حکام آل سعود را فراهم سازد.

در متن این بیانیه آمده است:

اعدام دسته جمعی و گردن زدن بیش از 80 انسان بی گناه، مسلمان سنی و شیعه، شهروند عربستانی، عراقی و یمنی، دو اسیر جنگی، نوجوانانی که نه انگ فعالیت تروریستی به آنها می چسبد و نه اتهام داشتن عقاید انحرافی، از هر زاویه بشری، حقوقی، اسلامی، اخلاقی، وجدانی، عرفی و... که دیده شود اقدامی سبوعانه، ظالمانه، رذیلانه، گستاخانه و بی شرمانه ارزیابی می شود که بیانگر ضدبشری حکام عربستان، بی دینی وهابیون، پایان راه آل سعود و عجز محمدبن سلمان در میدان و عوام فریبی وی در انجام اصلاحات در این کشور است.

این جنایت هولناک ضد بشری که تراز وحشی گری و خوی ددمنشی حاکمان با شهروندان را تغییر داد، بدون تردید مجرمان پنهان و پیدای بسیاری دارد که جرم شان در وقوع این ددمنشی ها بیش از بن سلمان و آل سعود است.

یکی سازمان های مدعی حقوق بشر که بشریت و انسانیت را مشروط به نوع دین و آیین، رنگ و نژاد، زبان و سرزمین و مهمتر از همه تابعیت و شهروندی کشورها می دانند و برایشان فرق می کند سفید پوست باشی یا رنگی، غربی باشی یا شرقی، اروپایی باشی یا آسیایی، مسلمان باشی یا یهودی، عبری سخن کنی یا عربی، جهان اولی باشی یا سومی و... و دوم حاکمان و سیاستمداران جهان که تروریست و جانی بودن دولت ها و گروه ها را منوط به نوع رژیم، نحوه سرسپردگی، میزان حمایت مالی و تامین منافع مادی خود می دانند. سوم رسانه های گروهی و شبکه های اجتماعی که تنها وقایعی را می بینند و روایت می کنند که صاحبان زر، زور و تزویر می پسندند.

بی تردید اگر با جنایت دو سال قبل این رژیم سفاک در اعدام 37 مسلمان بی گناه که 32 تن از آنها شیعه بودند، با چشم پوشی و سکوت همراه نمی شد امروز جهان شاهد این جنایت نبود و اگر امروز هم مانند گذشته به مورد اغماض قرار گیرد، این روند ادامه خواهد داشت. 

از این رو، سازمان بسیج اساتید کشور به نمایندگی ازهمه آزادمردان جهان بویژه مسلمین جهان ضمن محکوم کردن قاطعانه این جنایت هولناک و سایر اقدامات ضد بشری آل سعود در یمن، بحرین و عراق، از شورای امنیت سازمان ملل درخواست داریم تا با صدور بیانیه در محکومیت این واقعه دردناک، زمینه محاکمه محمدبن سلمان و حکام آل سعود را فراهم سازند.

ارسال نظرات