۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۷۰۴۸۴۵
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در گفت‌وگو با رسا:

دوگانگی رفتار مدعیان دفاع از حقوق بشر مایه تأسف است

دوگانگی رفتار مدعیان دفاع از حقوق بشر مایه تأسف است
نماینده مجلس خبرگان با ابراز تأسف از دوگانگی رفتار مدعیان دفاع از حقوق بشر، گفت: حاکمان غربی حقوق بشر را ابزاری در جهت حفظ منافع خود می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن محکومیت جنایت و کشتار وحشیانه آل سعود در اعدام جمعی از شیعیان گفت: سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر در قبال جنایت بزرگ آل سعود و همچنین حادثه تروریستی در پاکستان جای تعجب و تاسف دارد.

وی با بیان اینکه دوگانگی در موضع گیرهای سازمان ها و نهادهای حقوق بشری دول غربی مشاهده می‌شود، تصریح کرد: اگر کوچکترین حادثه ای در کشورهای مخالف دول غربی اتفاق بیفتد، نهادهای حقوق بشری فورا به موضع گیری و صدور بیانیه می پردازند، اما اگر در کشوری که وابسته، نوکر و سرسپرده رژیم صهیونیستی بوده، جنایت‌های وحشیانه صورت گیرد سکوت محض را اختیار می کنند و هیچ عکس العملی نشان نمی دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری بیان کرد: غربی ها در قبال این گونه جنایت ها سکوت اختیار کردند، زیرا که اگر عکس العملی در این مسائل انجام دهند سبب تضعیف حکومت و حاکمان این کشور خواهند شد و از طرفی دیگر حاکمان و پادشاهان این کشورها نیز دست نشانده و مطیع محض استکبار جهانی هستند، از این رو برای حفظ جایگاه و موقعیت دست نشانده های خود در منطقه مقابل این جنایت ها سکوت اختیار می کنند.

وی با ابراز تأسف از سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایت های قرون وسطایی عربستان، تصریح کرد: مدعیان دروغین حقوق بشر در برابر جنایت اخیر دولت عربستان در اعدام جمعی از شیعیان و همچنین حادثه تروریستی در مسجد پیشاور پاکستان، کشتار مردم در فلسطین و یمن سکوت محض اختیار کردند که گویا جان مردم این کشورها برای آنها هیچ ارزشی ندارد، اما اگر در یکی از دول غربی یا کشورهای هم پیمان آمریکا کوچکترین حادثه ای رخ دهد آنها بیانیه محکومیت صادر می کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حاکمان غربی حقوق بشر را ابزاری در جهت حفظ منافع خود می دانند و هرگز حاضر نیستند ذره ای از منافع خود کوتاه بیایند، گفت: سیاست نظام اسلامی ایران این است که هر کجا جنگی باشد و خون انسان مظلومی به ناحق ریخته شود آن را محکوم می کند و همچنین رهبر معظم انقلاب صریحا جنگ اوکراین را محکوم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری ابراز داشت: جنایت قرون وسطایی دولت عربستان که جوانان و نوجوانان شیعه را بعد از سال ها زندان و بدون اینکه آنها در دادگاه عادلانه مورد محاکمه قرار بگیرند به روش قرون وسطایی اعدام کردند، قطعا محکوم است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بر لزوم محکومیت این گونه جنایت ها از سوی کشورهای اسلامی تأکید کرد و افزود: امروز تجمع با شکوه علما و طلاب در مدرسه فیضیه قم انجام شد که طلاب اعتراض خود را در قبال این گونه جنایت ها و کشتارهای بی رحمانه شیعیان اعلام کردند و همچنین باید این گونه حرکات وحشیانه در نماز جمعه های سراسر کشور نیز محکوم شود.

ارسال نظرات