۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۷۰۳۷۵۴
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در گفت‌وگو با رسا تاکید کرد؛

لزوم تأسیس مرکزی برای ارزیابی عملکرد نهادها در جهت تحقق شعار سال

لزوم تأسیس مرکزی برای ارزیابی عملکرد نهادها در جهت تحقق شعار سال
نماینده مجلس خبرگان گفت: مسؤولان تا حدی برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ گام برداشتند، اما تا کنون آنچه که ایده آل رهبر معظم انقلاب بوده محقق نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین فلسفه نام گذاری سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب و وظیفه مسؤولان در قبال این شعارها پرداخت و گفت: فلسفه نام گذاری ها که از سوی رهبر معظم انقلاب صورت می گیرد با هدف توجه مسؤولان بدان امر و مسأله است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: عمدتا مخاطبان نامگذاری شعار سال مسؤولان کشور هستند، هرچند مردم نیز در برخی زمینه ها برای تحقق شعار سال می توانند حمایت خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه باید مسؤولان کشور به شعار سال توجه داشته و برنامه و راهبردهای خود را در راستای تحقق شعار سال ریل گذاری کنند، گفت: باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وضع قوانین متناسب و همچنین قوه مجریه، هیأت دولت و وزارتخانه های مسؤول شعار سال را تحقق و برآورده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با اشاره به اینکه شعار سال به عنوان تابلو، چراغ راه و وظیفه مهم پیش روی ارکان نظام و مسؤولان نظام قرار دارد، اظهار کرد: باید مسؤولان زمینه ها را برای تحقق شعار سال فراهم کنند، از این رو نباید مسؤولان با شعار سال و فرمایشات رهبر معظم انقلاب به صورت نمایشی و همایشی برخورد کنند بلکه فرمایشات رهبر انقلاب باید در جامعه عینیت پیدا کند.

وی با بیان اینکه چندین سال است که رهبر انقلاب محور شعار سال را مباحث اقتصادی، پشتیبانی و رفع موانع تولید داخلی قرار دادند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان فرماندهی کل قوا راهبردهای اساسی را برای کشور ریل گذاری و خط گذاری می کنند، بنابراین باید اقدامات نهادهای دولتی و اجرایی در زمینه تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها قرار گیرد.

هنوز ایده آل رهبر انقلاب از شعارهای سال محقق نشده است

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری اظهار کرد: تمام مسؤولان کشور و مردم باید نگاه جدی به تحقق شعارهای سال داشته باشند و مردم در کنار دولت وظیفه دارند که با خرید کالاهای ایرانی تولید ملی را حمایت کنند.

وی با بیان اینکه مسؤولان تا حدی برای تحقق شعار سال 1400 گام برداشتند ولی متأسفانه آنچه که تا کنون ایده آل رهبر معظم انقلاب بوده، محقق نشده است، افزود: باید لایحه های بودجه و قوانین مجلس شورای اسلامی در تحقق شعار سال تنظیم شود و نگاه کلان دولتمردان و نمایندگان در تحقق شعار سال باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بر لزوم تاسیس نهادی برای ارزیابی عملکرد نهادهای اجرایی در تحقق شعار سال تأکید کرد و گفت: باید ارزیابی داشت که به چه میزان شعار سال 1400 در کشور محقق شده و عملکرد و فعالیت مسؤولان و نهادهای اجرایی در حمایت و رفع موانع و پشتیبانی از تولیدات داخلی چگونه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری تصریح کرد: باید نهادها و ارگانهای مختلف دولتی و خصوصی گزارش دهند تا در تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و شعار چه عملکردی داشته اند و همچنین باید مرکزی رصد کند که نهادهای دولتی، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه در زمینه تحقق شعار سال چه اقداماتی را انجام دادند.

ارسال نظرات