۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۶۹۹۱۲۹
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در گفت‌وگو با رسا:

شهید سلیمانی محصول تربیت دینی و اسلامی بود

شهید سلیمانی محصول تربیت دینی و اسلامی بود
نماینده مجلس خبرگان رهبری شهید سلیمانی را محصول تربیت دینی و اسلامی دانست و گفت: شهید سلیمانی به عنوان فرزند راستین اسلام به عنوان الگویی برای تمام جهانیان قابل عرضه است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین ویژگی های مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: باید سیره، مرام و فعالیت های شهید سلیمانی اسوه و الگو برای نسل جوان کشور قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری با اشاره به اینکه شهید سلیمانی محصول تربیت دینی و اسلامی است، ابراز داشت: شهید سلیمانی به عنوان فرزند راستین اسلام به عنوان الگویی برای تمام جهانیان قابل عرضه است.

وی مکتب شهید سلیمانی را برآمده از مکتب اسلام دانست و افزود: شهید سلیمانی در دوران جنگ تحمیلی و بعد از آن در میدان نبرد با دشمنان اسلام حضور داشته و همچنین علاقه زیاد مردم به شهید سلیمانی به سبب کردار نیکو، اخلاص و تقوا وی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری ابراز داشت: هدف شهید سلیمانی تنها نجات مردم ایران و مسلمان منطقه نبوده، بلکه وی تمام بشریت را از شر داعش نجات داده، از این رو تمام دنیا مدیون جانفشانی های شهید سلیمانی هستند.

وی تبعیت محض و عشق شهید سلیمانی به مقام ولایت را از شاخص ترین ویژگی های مکتب ایشان توصیف کرد و گفت: شهید سلیمانی در وصیت نامه خود مردم را توصیه کردند که پشتیبان ولایت فقیه باشند و همواره از دستورات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پیروی کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بر لزوم ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی میان اقشار مختلف جامعه تأکید کرد و افزود: باید ابعاد مختلف زندگی شهید سلیمانی در محیط خانواده، کار، میدان نبرد و مبارزه، ولایت پذیری و عبادت وی برای اقشار مختلف مردم تبیین و بازگو شود.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری اظهار کرد: آثار و کتابهای خوبی درباره سیره زندگی شخصیتی و جلوه های رفتاری شهید سلیمانی از زبان همرزمان و همکاران وی نوشه شده که باید این گونه کتاب ها در جامعه ترویج شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ما افتخار می کنیم که با تربیت دینی و اسلامی توانستیم نیروهایی همچون شهید سلیمانی را تربیت کنیم و آن را به عنوان الگو به جهانیان عرضه بداریم.

ارسال نظرات