۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۶۹۸۱۳۲
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

لزوم بازخوانی و تبیین صحیح حوادث چهل ساله انقلاب توسط نیروهای انقلابی

لزوم بازخوانی و تبیین صحیح حوادث چهل ساله انقلاب توسط نیروهای انقلابی
نماینده مجلس خبرگان گفت: اگر تبیین و تحلیلی صحیح از فتنه ۸۸ و راهپیمایی ۹ دی انجام نگیرد، ممکن است دشمنان این حوادث را برای نسل‌های آینده وارونه جلوه دهند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با پرستاران و خانواده شهدای سلامت بر ضرورت تبیین حقایق انقلاب تاکید کردند و فرمودند اگر انقلاب را روایت نکنید دشمن روایت کرده و جای ظالم و مظلوم را عوض می کند، از این رو حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب درباره لزوم و اهمیت تبیین انقلاب برای اقشار مختلف جامعه، گفت: باید افرادی که درک درستی از اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی دارند و همچنین کسانی که دارای تریبون و قلم بوده و پایگاه اجتماعی در میان مردم دارند به تبیین و بازخوانی حوادث چهل ساله انقلاب بپردازند.

وی بر لزوم تبیین صحیح حوادث چهل ساله انقلاب از سوی نیروهای انقلابی تأکید و بیان کرد: باید نیروهای انقلابی نقش مردم، روحانیت و فرماندهان در جنگ تحمیلی و همچنین اهداف تسخیر لانه جاسوسی را برای اقشار مختلف جامعه تبیین و بازگو کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: طبیعی است که اگر نیروهای انقلابی به درستی تاریخ انقلاب را برای نسل امروز ما تبیین و بازخوانی نکنند، این تبیین به دست افرادی می افتد که واقعیت ها را وارونه جلوه می دهند و جای ظالم و مظلوم را عوض خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برخی از روی تعمد حوادث انقلاب را به گونه ای تبیین می کنند که در جهت اهداف و خواست دشمنان باشد، گفت: برخی دیگر نیز درک صحیحی از واقعیت ها و اتفاقات مهم تاریخ انقلاب ندارند و نمی توانند حق مطلب را ادا کنند از این رو بر اساس اهداف حزبی و جناحی خود حوادث انقلاب را تحلیل خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری تصریح کرد: اگر تبیین و تحلیلی صحیح از فتنه 88 و فتنه های دیگر و همچنین راهپیمایی 9 دی که خروش مردم در برابر فتنه گران بود، انجام نگیرد، ممکن است که دشمنان این حوادث را برای نسل های آینده وارونه جلوه دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اگر روحانیون و نیروهای انقلابی به درستی این اتفاقات و حوادث انقلاب را برای مردم تبیین و تحلیل نکنند، تریبون در اختیار دشمنان نظام اسلامی قرار می گیرد و آن گونه که می خواهند حوادث را جلوه می دهند.

وی به اهمیت نقش روحانیت در جهت تبیین انقلاب برای اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و افزود: وظیفه حوزه های علمیه و نیروهای انقلابی این است که حوادث چهل ساله انقلاب را به گونه ای تبیین، تفسیر و جهت دهی کنند که مجالی برای تحریف واقعیت ها و حوادث از سوی دشمنان نظام باقی نماند تا اینکه دشمنان بخواهند این حوادث را در جهت منافع و مسیر شیطانی خود تحلیل و برای مردم بازگو کنند.

ارسال نظرات