۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۷۰۲۲۲۴
حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

استقلال کشور مهمترین دستاورد انقلاب/ مقابل دشمن موضع تهاجمی داشته باشیم

استقلال کشور مهمترین دستاورد انقلاب/ مقابل دشمن موضع تهاجمی داشته باشیم
نماینده خبرگان استقلال کشور را مهمترین دستاورد انقلاب دانست و گفت: باید در برابر هجمه‌ها و شبهات دشمن پاسخگو باشیم و در موضع فعالانه و تهاجم قرار گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهدشبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا به تبیین دستاوردهای چهل و سه ساله انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت: بعد از انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت های چشم‌گیری در عرصه دفاعی، قدرت نظامی، بهداشتی و دیگر زمینه ها در کشور هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری اظهار کرد: اگر به آمار و ارقام قبل و بعد از انقلاب در عرصه های مختلف نگاهی داشته باشیم، خواهیم دریافت که برخلاف تمام مشکلات، تحریم ها و هجمه های گوناگونی که علیه نظام اسلامی ایران صورت گرفته، اما کشور به پیشرفت های فوق العاده ای دست پیدا کرده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری استقلال کشور را مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: مردم در تظاهرات  عیله رژیم ستمشاهی استقلال کشور را مطالبه می کردند و شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» را سر می دادند.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب بیگانگان در تمام عرصه های کشور دخالت داشتند، گفت: در تاریخ نقل شده که خود شاه در جلسات خصوصی از دخالت کشورهای غربی در امور داخلی شکایت داشت و همچنین بسیاری از بنگاه های سیاسی و تجاری کشور زیر نظر ماموران آمریکایی مدیریت می شد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب مردم در تمام عرصه های اجتماعی و سیاسی کشور حضور فعالی دارند، ابراز داشت: امروز مردم ایران با اختیار و اراده خودشان در رأی گیری های مختلف شرکت می کنند و مسوؤلان تراز اول کشور با رأی مردم انتخاب می شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری نظام اسلامی ایران را از مستقل ترین کشورهای جهان برشمرد و تصریح کرد: امروز مردم کشور ایران عزتمند هستند و کشور ایران هیچ گونه وابستگی به ابر قدرت های جهان ندارد.

باید ما در برابر دشمنان در موضع فعالانه و هجمه قرار گیریم

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت تهاجم ترکیبی در مقابل هجمه همه جانبه دشمنان گفت: مسؤولان افزون بر اینکه باید برای حل مشکلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی جامعه تلاش کنند، همچنین باید در راستای اجرایی کردن فرمان اخیر رهبر معظم انقلاب تدبیرهای لازم را بیندیشند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری ابراز داشت: نظام اسلامی ایران نباید همیشه در موضع انفعال و دفاعی قرار گیرد تا اینکه دشمنان با ابزارها و رسانه های مختلف تاریخ، هویت و مقدسات ما را مورد هجوم  قرار دهند و این مسائل را زیر سؤال ببرند.

وی تهاجم همه جانبه در برابر دشمنان را وظیفه مسؤولان، نخبگان و اقشار مختلف مردم دانست و افزود: ما باید هم در برابر این هجمه ها و شبهات پاسخگو باشیم و هم در موضع فعالانه و هجمه قرار گیریم، نه اینکه همواره در پی پاسخگویی به شبهات و هجمه های دشمنان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری با اشاره به اینکه باید زیر ساخت های غرب در عرصه سیاست، اقتصاد و دیگر زمینه ها مورد هجمه و چالش قرار گیرد، افزود: امروز مبانی حکومت داری در کشور آمریکا و غرب قابل نقد و چالش است، از این رو باید متفکران کشور شیوه حکومت داری سیاستمداران غربی را مورد انتقاد قرار دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آیا مردم سالاری آن گونه که غرب ادعا می کند با واقعیت موجود غرب همخوانی دارد؟ آیا واقعا انتخاباتی در آمریکا روی می دهد و آنچه از صندوق های رای بیرون می آید محصول انتخاب و اراده مردم این کشور بوده است؟

وی با اشاره به اینکه در عرصه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی سؤالات، چالش ها و نقدهای فراوانی در برابر جهان غرب وجود دارد، گفت: زمانی که اتفاقی در داخل کشور روی می دهد رسانه های غرب بحث حمایت از حقوق بشر را مطرح می کنند، ما نیز باید در نقطه مقابل دشمنان رفتار آنها را به چالش بکشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری اظهار کرد: رفتاری که پلیس آمریکا با فرد سیاه پوست انجام داد، همچنین مشکلات اقتصادی موجود در کشورهای غربی و آزادی از دیدگاه غرب قابل نقد، بررسی و چالش است و باید از این موارد برای تهاجم به دشمن بهره برداری کنیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
آقا لطفا یک عکس غیر تکراری از ایشان بگذارید همیشه همین یه عکس را کار می کنید
0
0