۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۷۰۵۰۳۲
آیت الله شیرازی در پیامی:

آیت الله علوی گرگانی خادم دین و ناشر علوم و معارف اسلامی بود

آیت الله علوی گرگانی خادم دین و ناشر علوم و معارف اسلامی بود
خراسان رضوی - آیت الله شیرازی در پیامی ضمن اشاره به خدمات و زحمات ارزشمند حضرت آیت الله علوی گرگانی، ارتحال این عالم ربانی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، آیت الله محمد علی شیرازی، از علمای خراسان و استاد سطح عالی حوزه در پیامی، ضمن ابراز تاسف از ارتحال حضرت آیت الله حاج سیدمحمدعلی علوی گرگانی، این ضایعه مولمه را تسلیت گفت.

در این پیام خدمت به دین، نشر علوم و معارف اسلامی و ترویج مکتب اهل بیت و تربیت شاگردان به عنوان زحمات این فقیه در کنار عرض ارادت به ارواح مقدسه معصومین علیهم السلام اشاره شده است.

متن پیام از قرار زیر است:

بسم اللّه الرحمن الرحیم

«إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ»

(إذا مات العالم الفقیه ثلم في الاسلام ثلمة لایسدّها شيء)

ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیةالله العظمی حاج سيد محمدعلى علوى گرگانى(رحمة الله تعالی علیه) موجب تأسّف عمیق و تألم شدید گردید.

این فقیه گرانقدر عمر خود را در خدمت به دین مبین اسلام و نشر علوم و معارف اسلامی و ترویج مذهب اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم الصلوة والسلام) و تربیت شاگران فاضل، و عرض ارادت به ساحت مقدّس حضرات معصومين(صلوات الله وسلامه عليهم اجمعين) گذراند.

اینجانب این ضایعۀ اسفناک را به محضر مبارک حضرت بقیة الله الأعظم(ارواحنا لتراب مقدمه الفداء)، مراجع معظّم تقلید، حوزه های علميه و همه علاقمندان اين عالم ربانى على الخصوص مردم قدرشناس استان گلستان و بویژه آقازادگان مكرم(دامت توفیقاتهم) و دیگر بستگان ايشان تسلیت عرض نموده، از جوار مرقد مطهّر و ملكوتى حضرت أبا الحسن عليّ بن موسى الرضا(صلوات الله وسلامه عليه) علوّ درجات و حشر با اولیاء طیبین و طاهرین(صلوات الله وسلامه علیهم اجمعین) را برای ایشان و والد جلیل القدرشان(رحمةالله تعالی علیه) از خداوند متعال مسألت می نمایم./933/

(وَلَاحَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیم)

مشهد مقدّس- ١٢/شعبان المعظّم/١٤٤٣

سیّد محمّدعلی شیرازی

جواد رستمی
ارسال نظرات