۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۷۰۵۱۰۹
آیت الله سعیدی:

انتظار فرج توأم با امید و تحرک باشد/ جنایت و سکوت در مقابل اعدام شیعیان محکوم است

انتظار فرج توأم با امید و تحرک باشد/ جنایت و سکوت در مقابل اعدام شیعیان محکوم است
امام جمعه قم گفت: آل سعود با اعدام شیعیان برگ دیگری را به جنایات خود اضافه کرد و مجامع جهانی با ادامه سکوت خود موجب ریخته شدن بیشتر خون مظلومان می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، امام جمعه شهر مقدس قم و تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه قم با اشاره به ارتحال حضرت آیت الله علوی گرگانی درباره خدمات و اجتهاد علمی و اجتماعی وی گفت: این مرجع دارای تألیفات متعددی در زمینه فقه، اصول، حدیث و رجال بودند.

وی افزود: ایشان همواره در سخنرانی‌های عمومی و دیدارهای خود با اقشار مختلف از مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب حمایت و همگان را به اطاعت از ایشان توصیه می‌کردند.

آیت الله سعیدی با اشاره به پیام تسلیت رهبر انقلاب پیرامون ارتحال حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشت: حضرت آیت الله علوی گرگانی در قضایای گوناگون انقلاب و مسائل کشور همواره وفادارانه در کنار مردم و پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند و در این مسیر خدمات ارزشمندی داشتند که موجب فیض و رحمت الهی است.

وی با اشاره به اعدام برخی از شیعیان توسط حکومت ظالم عربستان سعودی ادامه داد: شهادت ده‌ها تن از شیعیان عربستان توسط حکومت جبار آل سعود، سند دیگری بر اثبات ظلم، جنایت و حق کشی این حکومت دست نشانده آمریکا و صهیونیسم است.

امام جمعه شهر مقدس قم با اشاره به سوابق جنایت‌گری عربستان سعودی در منطقه عنوان کرد: رژیم سعودی با انجام جنایت اعدام شیعیان در این منطقه برگ دیگری را به جنایات خود در سایر کشورهای اسلامی از یمن تا عراق و سوریه اضافه کرد.

وی افزود: ما ضمن محکوم کردن این اقدام، از مجامع جهانی جهانی که خاک سکوت و مرگ بر خود پاشیده‌اند می‌خواهیم دست از این سکوت مرگبار بردارند و این جنایات را محکوم کنند تا موجب ریخته شدن بیشتر خون‌های مظلومان نشود؛ زیرا مسلمانان نمی‌توانند باز شاهد این رفتارهای جنایت آمیز از سوی خاندان حاکم سعودی باشند که با زور شمشیر و باز کردن راه اسرائیل غاصب در کشورهای عربی، حق مردم مظلوم فلسطین را هم پایمال کردند.

آیت الله سعیدی با اشاره به مناسبت روز نیمه شعبان و روز سربازان گمنام امام زمان گفت: حضرت امام(ره) نخستین کسی بودند که لقب سربازان گمنام امام زمان را به کارکنان خدوم وزارت اطلاعات دادند.

وی ادامه داد: روز سربازان گمنام بیانگر نقش کلیدی آن‌ها در صیانت از ارزش‌های ملی دربرابر دشمنان قسم خورده انقلاب است تا هم از تلاش‌های بی وقفه این سربازان دلسوز یاد کنیم و تشکر و قدردانی خود را از این عزیزان داشته باشیم که مصداق واقعی منتظران حضرت ولی عصر هستند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به نیاز حل مشکلات و ایجاد قسط و عدل در جهان برای حضور و ظهور معصوم اظهار داشت: بشر برای حل مشکلات خود به حضور و ظهور نیاز دارد و از ما خواسته شده است تا فرارسیدن چنین روزی منتظر بمانیم که برای این انتظار نیز ارزش فراوانی قائل هستند.

وی با اشاره به توقیع علی ابن بابویه و حدیث شریف «برترین اعمال امت، انتظار فرج است» ادامه داد: در انتظار فرج امید، تحرک، اقدام و نشاط موج می‌زند و به دنبال آن باید در مواجهه با همه مشکلات گوناگون زندگی پرچم انتظار فرج را داشته باشیم.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه گشایش و فرج در راه است گفت: امت حضرت محمد با این اوصاف در مواجهه با هیچ حادثه‌ای دچار یأس و ناامیدی نخواهند شد؛ چرا که معنای انتظار این نیست که انسان بنشیند، دست روی دست بگذارد و به در چشم بدوزد.

وی با اشاره به داستان حضرت موسی(ع) و بنی اسرائیل در جنگ با دشمنان توضیح داد: وقتی حضرت موسی به بنی اسرائیل گفت که بروید این محل را بگیرید و با دشمنان خود مبارزه کنید، آن‌ها به حضرت موسی گفتند که تو و خدایت بروید و ما اینجا نشسته‌ایم.

امام جمعه شهر مقدس قم با بیان اینکه انتظار در اسلام همراه با تحرک، امید، نشاط و ایمان است اظهار داشت: همه مسلمانان باید در این عرصه با دارا بودن چنین روحیه‌ای منتظر باشند و مسؤولان و مدیران نیز باید با جدیت برای تحقق این مسأله کار کنند.

وی ادامه داد: اصناف و کسبه نیز با کسب حلال و اجحاف نکردن به مردم، صنعت‌گران و کارخانه داران با تولید اجناس خوب و مرغوب، سیاست‌مداران نیز با تلاش خالصانه و دل نبستن به وعده‌های دشمنان و مردم نیز با حفظ روحیه ایمانی و انقلابی خود در برابر فتنه‌ها و دسیسه‌ها مراقب و گوش به فرمان رهبر انقلاب و پاسداری از خون شهدا با امر به معروف و نهی از منکر به شکل گیری حکومت حضرت مهدی (عج) کمک کنند.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات