۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۰۳۸۲۱
آیت الله سعیدی تاکید کرد؛

پیوستگی دین و سیاست/ پیشبرد مافیای قدرت و ثروت، هدف بحران سازی استکبار

پیوستگی دین و سیاست/ پیشبرد مافیای قدرت و ثروت، هدف بحران سازی استکبار
امام جمعه شهر مقدس قم گفت: آمریکا و اروپای جنایت کار از بحران سازی‌ در جهان برای پیشبرد مافیای ثروت، قدرت و جنایت استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه شهر مقدس قم در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم برای حل مشکلات مختلف کشور گفت: بدون شک دولت محترم تلاش و اراده زیادی برای بهبود اوضاع معیشتی مردم به خصوص در این روز‌ها دارد.

وی افزود: استمرار وضعیت گرانی در خصوص کالا‌های اساسی مردم را به سختی و رنج انداخته، با وجود تخصیص مبالغ زیاد برای تامین کالا‌های اساسی، هنوز کالا‌ها با قیمت گران فروخته می‌شوند که باید در این خصوص یک بازنگری صورت بگیرد.

آیت الله سعیدی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در سخنرانی به مناسبت روز مبعث پیامبر اکرم عنوان کرد: مقام معظم رهبری یکی از مهمترین شعارها، اهداف و جهت گیری‌های پیامبر اکرم در بعثت را مقابله با جاهلیت دانستند و تصریح فرمودند که امروز هم دنیا با نوع و شکل جدید جاهلیت روبرو است.

وی ادامه داد: جاهلیت در زمان پیامبر بر بی‌خردی، توحش، حرص و طمع، ثروت، قدرت، شهوت، زیاده خواهی، استکبار، لجاجت و خیره سری مبتنی بود که همین مولفه را در جاهلیت جدید در آمریکا و اروپا مشاهده می‌کنید.

امام جمعه شهر مقدس قم با اشاره به تلاش غربی‌ها برای راه اندازی جنگ‌های منطقه‌ای و بین المللی جهت فروش سلاح‌های خودشان تبیین کرد: همانطور که در نمونه‌هایی مانند یمن و اوکراین مشاهده می‌کنید آمریکا و اروپای جنایت کار از این بحران سازی‌ها برای پیشبرد مافیای ثروت، قدرت و جنایت استفاده می‌کنند.

وی افزود: راه چاره پایان بخش بر این بحران‌ها این است که مدیریت جهانی در دست انسان صالح بیفتد و نظم جهانی بر اساس عدالت و صلح قرآنی شکل بگیرد، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «همانا بعد از تورات در زبور نوشتیم و زمین را بندگان شایسته ما به ارث می‌برند» و ما برای آن روز باید تلاش و جهاد کنیم.

آیت الله سعیدی با اشاره به نقش تعالیم اسلامی در انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ما بازتولید مبعث رسول اکرم حضرت محمد است که در این عصر اتفاق افتاد و امام راحل بر اساس تعالیم اسلام، آموزه‌های بعثت، بر پایه پیام غدیر خم و نهضت درس آموز عاشورا اسلام ناب، ظرفیت مرجعیت شیعی در عصر غیبت را به انقلاب اسلامی تبدیل کنند.

امام جمعه شهر مقدس قم با بیان قرار گرفتن اراده ملت ایران در مسیر اراده الهی توضیح داد: ملت ایران از نهضت رسول خدا الهام گرفتند و خورشید تابناک اسلام ناب محمدی بعد از ۱۴۰۰ سال بر اساس پیام عاشورا در ایران اسلامی طلوع کرد که با جانفشانی مردم نظریه ولایت فقیه عینیت پیدا کرد و شکل گرفت.

وی افزود: به همین خاطر انقلاب اسلامی ایران در امتداد انقلاب انبیاء قرار دارد؛ چون انقلاب انبیا و بعثت پیامبر اکرم فرازمان و فرامکان است و این نهضت و انقلاب تا ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم ادامه خواهد داشت.

آیت الله سعیدی بر پیوستگی دین و سیاست تأکید کرد و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی عید مبعث بر پیوستگی دین مبین اسلام با عرصه سیاست تاکید کردند و تشکیل حکومت اسلامی را نقطه اوج نهضت نبوی دانستند.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات