۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۷۰۵۳۴۴

مسافران نوروزی مراقب گاز مونوکسید کربن باشند

مسافران نوروزی مراقب گاز مونوکسید کربن باشند
رئیس مرکز اورژانس تهران از هموطنان مسافر خواست مراقب پخش شدن گاز مونوکسید کربن در فضاهای مسدود باشند و قبل از استقرار در محل استراحت از راه‌های خروج این گاز مطمئن شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، یحیی صالح طبری در این باره گفت: در شرایط فعلی آب و هوای کشور با کاهش دما و سرد شدن بیش از حد بعضی از نقاط کشور مواجه هستیم و هموطنان عزیز مسافر گاهی اقدام به استفاده از اجاق‌ های خوراک‌ پزی یا وسایل گرمایشی در فضاهای بسته چادرها، کمپ‌ها یا منازلی می‌کنند که مدت‌ها مورد استفاده نبوده است.

وی افزود: در این صورت لازم است حتماً پنجره‌ها را باز کنند تا گاز مونوکسید کربن حاصل از سوخته شدن پیک‌نیک‌ها و وسایل گرمایشی از فضا خارج شود وگرنه افراد به طور بطئی و آهسته دچار گازگرفتگی خواهند شد.

رییس مرکز اورژانس تهران بیان کرد: علائم گازگرفتگی هم ابتدا با سردرد، تهوع، تاری دید و استفراغ همراه است و سپس به کاهش سطح هوشیاری فرد و در نهایت فوت خواهد انجامید.

صالح طبری تصریح کرد: از هموطنان عزیز خواهش می‌کنیم اول منافذ محل استقرارشان را چک کرده و از بازبودن فضای لوله بخاری مطمئن شوند تا بخارات ناشی از روشن بودن بخاری و وسایل گرمایشی براحتی بتواند از فضاهای مسدود خارج شود.

وی یادآور شد: گاهی مشاهده شده پرندگان با ساختن لانه سوراخ‌های لوله‌های خروج بخارات را مسدود کرده اند و باعث برگشت گاز مونواکسید کربن به داخل منازل و فضای اسکان مسافران می‌شوند.

رییس مرکز اورژانس تهران گفت: هموطنان و مسافران عزیز حتماً این هشدارها را جدی بگیرند تا در بهترین روزهای سال نو خدایی نکرده با یک غفلت خانواده ها را عزادار نکنند.

بر اساس گزارش سایت وبدا، طی روزهای اخیر متاسفانه تعدادی از هموطنان بر اثر بی‌توجهی به این هشدارها جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال نظرات