۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۷۰۵۴۸۱

وضعیت آب و هوایی کشور در روزهای آتی

وضعیت آب و هوایی کشور در روزهای آتی
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با پیش بینی بارش برف و باران برای برخی استانهای کشور طی امروز، از احتمال رخداد پدیده گرد و خاک در مناطق غرب و جنوب غرب به ویژه برای استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل ازجام جم آنلاین، صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: شنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، گیلان، مازندران بارش باران گاهی رعد و برق و در مناطق سردسیر بارش برف و وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق استان‌های کرمانشاه، همدان، زنجان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با بررسی آخرین تصاویر ماهواره و شکل گیری توده گرد و خاک روی کشور عراق، رخداد پدیده گرد و خاک در مناطق غرب و جنوب غرب به ویژه برای استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، یکشنبه در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل دریای خزر و دوشنبه در سواحل دریای خزر و مناطق شمالی شمال شرق کشور بارش پراکنده و گاهی وزش باد رخ می‌دهد.

ضیاییان با بیان اینکه سه‌شنبه و چهارشنبه در غالب مناطق کشور جو پایدار است، توضیح داد: امروز در دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب شرق، شرق و شمال شرق، وزش باد شدید است‌ و در مناطق مستعد گاهی همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود. این شرایط یکشنبه و دوشنبه در جنوب غرب و سواحل جنوبی کشور دور از انتظار نیست.

وی همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق و جنوب شرق کشور را پدیده غالب برای سه‌شنبه پیش بینی کرد.

به گفته وی، همچنین شنبه تا سه‌شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دریای عمان مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۷ فروردین ‌ماه) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و دوشنبه (۸ فروردین ماه) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۶ و ۷ فروردین ماه) بندرعباس با دمای ۳۵ و ۳۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با دمای ۵ - و ۳- درجه سانتیگراد، سردترین مراکز استان‌ کشور هستند

ارسال نظرات