۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۷۰۵۶۳۰
معاون حوزه علمیه گیلانغرب:

لازمه اقتدار جهان اسلام، حرکت در مسیر انقلاب و امام راحل است

لازمه اقتدار جهان اسلام، حرکت در مسیر انقلاب و امام راحل است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام رضوانی زاده گفت: حرکت در مسیری که انقلاب اسلامی و امام راحل برای جهان اسلام ترسیم کرد امروز لازمه حرکت مسلمین به سمت وحدت و انسجام واقعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام شهرام رضوانی زاده معاون حوزه علمیه گیلانغرب امروز در دیدار با جمعی از روحانیون و طلاب حوزه علمیه گیلانغرب که به مناسبت سال جدید انجام شد، در سخنانی عنوان کرد: در سال گذشته هم در بُعد ملی و هم بین المللی و منطقه‌ای شاهد رویداد‌های مهم بسیاری بودیم که بی شک امسال نیز برخی از این رویداد‌ها را تجربه خواهیم کرد.

معاون حوزه علمیه گیلانغرب گفت: تداوم کرونا، درگیری گروهک‌های تروریستی در بین کشور‌های اسلامی، تلاش کشور‌های استکباری برای تسلط بر جهان اسلام، تداوم و تقویت تهاجم فرهنگی دشمنان و... بخشی از رویداد‌های سال گذشته بود که همه به نوعی آن را ملاحظه و تجربه کردیم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر بیشترین هجمه تبلیغاتی دشمنان علیه جمهوری اسلامی بوده است، عنوان کرد: نوع عملکرد و برنامه‌های وحدت بخش ایران که بی شک دسیسه‌های استعماری را تحت الشعاع قرار می‌دهد برای دشمنان اسلام هرگز خوشایند نبوده و نیست، بنابراین دشمن با تمسک به هر ترفندی به دنبال منزوی کردن ایران در حوزه سیاست و بین الملل است.

حجت الاسلام رضوانی زاده افزود: انزوای جمهوری اسلامی از سوی کشور‌های استکباری تا حد زیادی می‌تواند دست آنان را در غارت و تسلط بر جهان اسلام باز کند، بنابراین تمام تلاش خود را معطوف انزوای ایران کرده اند.

معاون حوزه علمیه گیلانغرب مساله فلسطین را یکی از مهمترین دغدغه‌های مسلمین عنوان کرد و گفت: با تشکیل جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) دوباره مساله قدس شریف و فلسطین در بین مسلمین مطرح شد و امام راحل اجازه نداد که موضوعی به این مهمی از سوی جهان اسلام به فراموشی سپرده شود، بنابراین همین موضوع باعث کینه دشمنان نسبت به این نظام و انقلاب شده است.

وی با انتقاد از موضع برخی از کشور‌های اسلامی در قبال رژیم صهیونیستی، یادآور شد: دشمنان شماره یک جهان اسلام، صهیونیست جهانی و در کنار آن آمریکایی‌ها هستند و این امری بدیهی است، با این حال برخی از سران خودسر و بی بصیرت جهان اسلام دست دوستی به سمت این متجاوزان عالم دراز می‌کنند که این خود خیانتی بزرگ علیه ملت فلسطین و مسلمین است.

حجت الاسلام رضوانی زاده بصیرت و بینش دینی و سیاسی را لازمه امروز جهان اسلام عنوان کرد و گفت: اگر امروز در بین کشور‌های اسلامی شاهد تنش‌های سیاسی و نظامی هستیم و در کنار آن نیز سواستفاده ابرقدرت‌ها را می‌بینیم، همه این‌ها نشأت گرفته از نبود بصیرت و بینش سیاسی و دینی در بین مسلمین است، بنابراین امروز بهترین سلاح برای رهایی جهان اسلام از وضعیت کنونی بصیرت افزایی است.

معاون حوزه علمیه گیلانغرب خاطرنشان کرد: حرکت در مسیری که انقلاب اسلامی و امام راحل برای جهان اسلام ترسیم کرد امروز لازمه حرکت مسلمین به سمت وحدت و انسجام واقعی است، مسیری که امام خمینی (ره) پیش روی همه ما مسلمین قرار داد بی شک به استقلال، اقتدار و وحدت جهان اسلام ختم می‌شود. /۱۴۰۰/

ارسال نظرات