۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۷۰۵۴۸۸
امام جمعه شهرستان جوانرود:

پشت هر گفتار تفرقه انگیزی نقشه‌های بلندمدت استکباری است

پشت هر گفتار تفرقه انگیزی نقشه‌های بلندمدت استکباری است
کرمانشاه ـ ماموستا فخری گفت: فتنه داعش و دیگر جریان های تکفیری در جهان اسلام تنها با وحدت مسلمین خاموش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملااحمد فخری امروز در دیدار با مدیران و مسؤولان شهرستان جوانرود که به مناسبت سال جدید برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: همه امید داریم که امسال برای تمامی مردم ایران و مسلمین جهان سالی پربار و سرشار از موفقیت و مهمتر از همه سال از بین رفتن بیماری منحوس کرونا باشد.

امام جمعه شهرستان جوانرود گفت: در سالی که گذشت کشور فراز و نشیب‌های فراوانی را تجربه کرد که برخی از این تجربیات تلخ و برخی شیرین بودند، در کل این تجربیات می‌تواند چراغ راه آینده همه ما باشد.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال هم جهان اسلام به نوعی با فتنه انگیزی و دشمنی‌ها همراه خواهد بود، عنوان کرد: تا زمانی که ندای استقلال و وحدت در جهان اسلام جاری است، دشمنی‌ها و عداوت‌ها هم وجود دارد، دشمن دست به هر کاری می‌زند که وحدت کلمه در جهان اسلام محقق نشود و در سال گذشته و سال‌های پیش از آن نیز این امر را در عمل نشان داده است.

ماموستا فخری با اشاره به لزوم افزایش بینش و آگاهی ملل مسلمان از چهره واقعی استعمار و نقشه‌های آن علیه جهان اسلام، گفت: مسلمین در هر سال یک توطئه و فتنه را تجربه کرده اند که گاهی زمینه این فتنه از بطن خود اسلام سرچشمه می‌گیرد و گاهی مستکبرین عامل آن هستند، در هر صورت مسلمین در سال‌های اخیر به نوعی قربانی توطئه‌های ننگین دشمنان بوده و هستند.

امام جمعه شهرستان جوانرود با تاکید بر اینکه فتنه داعش و دیگر جریان‌های تکفیری در جهان اسلام تنها با وحدت مسلمین خاموش خواهد شد، گفت: هیچ قدرتی به جز وحدت و انسجام نمی‌تواند حیات جریان‌های تروریستی و تکفیری در جهان اسلام را تهدید کند، امروز جهان اسلام نیازمند وحدت است، وحدتی از جنس برادری و وفاق نه وحدتی که در یک جلسه و کنفرانس مطرح می‌شود و بعد از آن به فراموشی سپرده می‌شود.

این عالم اهل سنت خاطرنشان کرد: این همه تلاش برای جلوگیری از ایجاد وحدت در بین مسلمین به منظور غارت ثروت‌های خدادادی کشور‌های اسلامی است و بی گمان پشت هر گفتار تفرقه انگیزی نقشه‌های بلندمدت استکباری نهفته است. /۱۴۰۰/

ارسال نظرات