۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۷۰۵۶۹۱
مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه:

آیت الله «ری شهری» در حوزه علم، فقاهت، سیاست و امنیت نقش آفرین بود

آیت الله «ری شهری» در حوزه علم، فقاهت، سیاست و امنیت نقش آفرین بود
کرمانشاه ـ حجت الاسلام فاضلی گفت: آیت الله ری شهری به عنوان یک مجاهد حضور چشمگیری هم در حوزه علم، پژوهش و فقاهت داشت و هم در حوزه سیاست، تربیت و امنیت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام حجت الله فاضلی امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله ری شهری که در مسجد غدیر کرمانشاه به همت استانداری و اداره اطلاعات این استان برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله ری‌شهری، شخصیتی تأثیرگذار، فقیهی توانمند، معلمی راستین، چهره‌ای عارف و محقق و مدیری توانمند بود که فقدان او لطمه‌ای بزرگ برای جامعه علمی ایجاد کرده که جز با تداوم سیره و راه ایشان، برطرف نمی‌شود.

مدیر مرکز اسلامی کرمانشاه ادامه داد: شناخت شخصیت آیت‌الله ری‌شهری برای جامعه علمی کشورمان به ویژه حوزه های علمیه بسیار مهم است و باید در این زمینه کار شود.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: آیت الله ری شهری به عنوان یک مجاهد حضور چشمگیری هم در حوزه علم، پژوهش و فقاهت داشت و هم در حوزه سیاست، تربیت و امنیت؛ به‌همین دلیل شناخت شخصیت ایشان بسیار ضروری است.

حجت الاسلام فاضلی تاکید کرد: مرحوم آیت‌الله ری‌شهری نخستین وزیری بود که در سال ۱۳۶۳ از مجلس رای اعتماد گرفت و با دستان خالی وزارت اطلاعات را تاسیس کرد و ما اکنون وارث زحمات شبانه‌روزی این شخصیت بزرگ، همکاران و عزیزان وزارت اطلاعات هستیم.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه یادآور شد: اگر مجموعه وزارت اطلاعات و شخصیت کم ‌نظیر آیت‌الله ری‌شهری نبود، در همان اوایل دهه ۶۰ دشمنان با فتنه‌های متعدد انقلاب را به انحراف می‌کشیدند اما هوشیاری، درایت و مدیریت ارزنده ایشان دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله ری‌شهری تمام لوازمی که برای یک مدیر باتقوا، مخلص، ولایی و انقلابی لازم بود در مدیریت خود به‌همراه داشت.

حجت الاسلام فاضلی با اشاره به ابعاد علمی شخصیت آیت‌الله ری‌شهری عنوان کرد: تاسیس دانشگاه علوم حدیث و مرجعیت ایشان در علوم حدیث و پژوهش درباره آن به اندازه‌ای بود که لقب «کلینی عصر» را به او دادند.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه در پایان سخنان خود افزود: کتاب‌های آیت‌الله ری‌شهری در زمینه علوم حدیث مرجع هستند و در بسیاری از کشورها هم ترجمه شده و درحال تدریس هستند./1400/

ارسال نظرات