۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۷۰۵۸۵۵
امام جمعه اسلام آبادغرب:

مباحث اقتصادی در بحث کلان کشوری باید پشتوانه علمی داشته باشند

مباحث اقتصادی در بحث کلان کشوری باید پشتوانه علمی داشته باشند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام زمانی موسوی گفت: مباحثی همانند اقتصادمقاومتی، اصلاح الگوی مصرف، حماسه اقتصادی و ... مطرح می شود که اگر که باید یک پیوست علمی پشتوانه آن باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سیدروح الله زمانی موسوی امرور در دیدار با جمعی از مدیران و مسؤولان شهرستان اسلام آبادغرب ضمن تبریک سال جدید و نیز فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امسال نیز همچون یک دهه گذشته مقام معظم رهبری در شعار سال بر اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند و گنجاندن "دانش بنیان" در شعار سال برایند بنیان علمی است که برای امسال اشراف شده و مشخص شده است؛ تولیدی که براساس علم باشد یکی از آثار و نتایج آن اشتغال آفرینی خواهد بود، که با توجه به شرایط کشور به ویژه در استان کرمانشاه اشتغال در اولویت اول  برنامه‌ها قرار دارد.

امام جمعه اسلام آبادغرب درخصوص اهمیت تولید دانش بنیان عنوان کرد: هر کاری که براساس علم و دانش صورت گیرد بی شک آثار مثبتی در بر خواهد داشت و بالعکس هرکاری مبنای دانش و شناخت را نداشته باشد ممکن است به هدف خود نرسد و هزینه‌هایی را به ما تحمیل کند.

وی تصریح کرد: با نگاه اولیه به تولید دانش بنیان دو مقوله کارخانه و صنعت به ذهن می‌آید که شاید بشود با سرمایه یا تسهیلاتی آنرا به راه انداخت و وارد خط تولید کرد تا اشتغالزایی نیز به دنبال داشته باشیم.

حجت الاسلام زمانی موسوی افزود:  البته اگر یک صنعتی با دانش و تکنولوژی بومی راه انداخته شود که بسیاری از مواد اولیه صنایع نیز در داخل کشور وجود دارد قطعا این صنعت با علم و دانش بومی و ظرفیت‌های نیرو انسانی داخل کشور می‌تواند علاوه بر تولید داخلی، اشتغال آفرینی نیز به همراه داشته باشد و کشور را خودکفا کند و بالاتر از آن دیگر کشور‌ها را به ما وابسته کند.

امام جمعه اسلام آباد غرب گفت: در حال حاضر برخی از کشور‌های همسایه و منطقه به لحاظ گاز، کشاورزی، هسته ای، تسلیحات نظامی، عرصه الکترونیک و فناوری اطلاعات، هوا فضا، علوم پزشکی و ... به جمهوری اسلامی وابسته هستند که این امر باعث می‌شود در مراودات سیاسی ملاحظاتی را در نظر داشته باشند تا منافع شان به خطر نیفتد.

حجت الاسلام زمانی موسوی افزود: تولید دانش بنیان بیشتر در ارتباط با مسائل اقتصادی و تولیداتی نظیر آن بکار برده می‌شود، ولی در سایر عرصه‌ها باید در ارتباط با مسائل فرهنگی، اجتماعی و ... تولیدات دانش بنیان داشته باشیم و نرم افزار‌هایی تهیه و توزیع شود و در نهایت شعار ایران قوی را به واسطه تولید دانش بنیان جامه عمل بپوشانیم.

وی بیان کرد: حداقل فایده نامگذاری این سال‌ها توسط مقام معظم رهبری این است که این موضوعات از حالت مغفول و غیرفعال در کانون توجه مردم، مسؤولان، سیاستگذاران، و دکترین و مهندسین اقتصادی کشور قرار می‌گیرد و حمایت‌هایی پیرامون آن‌ها صورت خواهد گرفت و باعث می‌شود نسبت به مسائلی نظیر خودکفایی در کشاورزی و امنیت غذایی کشور برنامه ریزی و آینده نگری لازم صورت گیرد.

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: نامگذاری و سیاست‌های اقتصادی سالیان گذشته به واسطه شعار امسال به ویژه دانش بنیان بودن تولید به سمت مثبتی سوق داده می‌شوند و ارتباط بین دانشگاه و صنعت را تقویت می‌کند؛ همچنین آموزش عالی و دانشگاه‌های ما به سمتی خواهد رفت که تحقیقات و پایان نامه‌هایی در این رابطه نوشته شود و حتی لازم است این بحث در مقاطع تحصیلی پایین‌تر جدی گرفته شود تا خروجی آن در دانشگاه دیده شود.

حجت الاسلام زمانی موسوی افزود: برخی از مباحث همانند اقتصادمقاومتی، اصلاح الگوی مصرف، حماسه اقتصادی، جهاد اقتصادی، جهش تولید و ... مطرح می‌شود که اگر دقت شود باید یک پیوست علمی پشتوانه آن باشد لذا مقام معظم رهبری به درستی فرموند که حتما بحث دانش بنیان بودن باید مورد دقت قرار گیرد.

امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب گفت: متاسفانه آسیب‌هایی در این رابطه وجود دارد که قدری شعارگونه عمل می‌شود و در جا‌های مختلفی بنر شعار سال زده می‌شود، اما نتیجه لازم را در بر ندارد که نیاز است تداوم و پیگیری بیشتری از سوی دستگاه‌های نظارتی در این رابطه صورت بگیرد و در این راستا نقش پیگیری رسانه‌ها مهم است که اجازه ندهند این مباحث به سردی و خاموشی گرایش پیدا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها حلقه‌های مفقوده، موانع کار و نقاط مغفول قضیه را در کانون توجه قرار دهند و در این راستا نقش ائمه جمعه و نمایندگان مجلس نیز خیلی موثر خواهندبود و حتی خود مردم طبق توصیه مقام معظم رهبری باید در مطالبات خود این موضوع را نیز مدنظر قرار دهند./1400/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴
مطالب درستی را تبیین کرده اند.
0
0