۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۷۰۶۰۵۵
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد؛

اعزام ۸ هزار مبلغ دینی در ماه مبارک رمضان

اعزام ۸ هزار مبلغ دینی در ماه مبارک رمضان
حجت الاسلام روستا آزاد گفت: تا کنون ۷ هزار نفر در سامانه اعزام مبلغ دفتر تبلیغات ثبت نام کردند که پیش بینی می‌شود تا ۸ هزار یا ۱۰ هزار نفر نیز برسند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا حجت الاسلام سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در نشست خبری برنامه‌های ماه مبارک رمضان این نهاد حوزوی گفت: در دوسال اخیر به علت شرایط کرونا اعزام مبلغ کم شده، اما این کاهش کمتر از ۳۰ درصد بوده است؛ پیش از همه گیری کرونا حدود ۱۱ هزار مبلغ به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شدند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت آمادگی مبلغین ماه رمضان گفت: مجله ره‌توشه در موضوعات عمومی، خانواده، مناطق مشترک شیعه و اهل سنت شامل ۵۳ مقاله بوده که در سایت بلاغ به صورت رایگان منتشر شده است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: از دیگر اقدامات پیشینی تألیف ویژه نامه ای با موضوع جهاد تبیین می‌باشد؛ مقالات و فایل‌های چندرسانه‌ای مرتبط با این موضوع در این مکان مجازی جمع آوری شده اند.

وی در پاسخ به آمار اعزامی‌های دفتر تبلیغات، گفت: تا کنون ۷ هزار نفر در سامانه اعزام مبلغ دفتر تبلیغات ثبت نام کردند که پیش بینی می‌شود تا ۸ هزار یا ۱۰ هزار نفر نیز برسند.

حجت الاسلام روستا آزاد افزود: نشست‌ها و کارگاه‌های علمی و تخصصی با موضوعات غیرت دینی، جهاد تبیین و مسئله جمعیت و سوژه‌های سخن با حضور اساتیدی مانند حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، حجت الاسلام و المسلمین نظری منفر برگزار شد که حدود هشت هزار تن در آن شرکت کردند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت با اعزام مبلغان با تجربه‌تر و توانمند است، بیان کرد: اداره کل تبلیغ تخصصی در همین راستا تأسیس شده است و مبلغان فعال ذیل این اداره مهارت های ویژه‌ای مانند مشاوره خانواده، ارتباط با ناشنوایان و کم شنوایان و... ساماندهی می شوند و بخشی از اعزام مبلغان ماه رمضان از این افراد است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: 320 نفر از مبلغان اعزام از میان نخبگان و اساتید حوزه هستند؛ مبلغان اعزام از رتبه ۳ تا رتبه ۷ سطح بنده شده اند که اساتید مانند رفیعی، نظری منفرد و مرحوم صالحی خوانساری در رتبه ۷ قرار می‌گیرند؛ یک شورا وظیفه رتبه بندی مبلغان را بر عهده دارد که ۷۶۵  مبلغ نخبه برگزیده مشغول به فعالیت هستند.  

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
تقبل الله
0
0