۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۷۰۶۰۶۲

راه های محافظتی در مقابل کرونا

راه های محافظتی در مقابل کرونا
نتایج به دست آمده از دو مطالعه بهترین راه محافظت در برابر ویروس کرونا را شناسایی کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، نتایج به دست آمده از دو مطالعه جدید نشان داد افرادی که دارای «ایمنی ترکیبی» هستند، قوی‌ترین محافظت در برابر ویروس کرونا را دارند.

به گفته کارشناسان منظور از ایمنی ترکیبی، ابتلا به ویروس کرونا و واکسیناسیون کامل است.

پس از گذشت دو سال از این بیماری همه گیر که نزدیک به ۵۰۰ میلیون نفر را آلوده کرده و میلیاردها نفر در برابر ابتلا به آن واکسینه شده‌اند، این مطالعات بر اهمیت دریافت واکسن افرادی که پس از بهبودی از بیماری مصونیت طبیعی دارند، تاکید کرد.

یکی از دو مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی لنست داده‌های سلامتی بیش از ۲۰۰ هزار نفر را در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ در برزیل آسیب‌دیده، که دومین رکورددار مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در جهان است، تجزیه و تحلیل کرد.

داده‌ها نشان داد، برای افرادی که قبلاً کووید-۱۹ داشته‌اند، واکسن‌های فایزر و آسترازنکا ۹۰ درصد در برابر بستری شدن در بیمارستان و مرگ اثربخشی داشتند.

جولیو کرودا، نویسنده این مطالعه از دانشگاه فدرال ماتو گفت: « واکسن‌های فایزر، آسترازنکا، کروناوک و جانسون و جانسون ثابت کرده‌اند که محافظت بیشتری را برای افرادی که قبلاً مبتلا به عفونت کووید-۱۹ شده‌اند، فراهم می‌کنند».

براساس مطالعات صورت گرفته، افرادی که دارای ایمنی ترکیبی با دو دز دوز واکسن بودند، نسبت به افرادی که فقط ایمنی طبیعی داشتند، ۶۶ درصد کمتر در خطر عفونت مجدد قرار داشتند.

منبع: فارس

ارسال نظرات