۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۷۰۶۰۷۳
مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی:

اطلس مسائل اجتماعی کشور به زودی تکمیل می شود

اطلس مسائل اجتماعی کشور به زودی تکمیل می شود
حجت الاسلام شریعتمداری در خصوص تکمیل اطلس اجتماعی کشور گفت: مسائل اصلی هر استان و منطقه که بر اساس مشاهدات مبلغان بوده را می‌توانیم در این اطلس مشاهده کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حامد شریعتمداری مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در نشست خبری با موضوع برنامه‌های ماه مبارک رمضان گفت: شاخص‌های فعالیت‌های مبلغان فقط تبلیغ سنتی نبوده بلکه فعالیت‌های اجتماعی مددکاری و مشاوره و فعالیت‌های جهادی نیز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ضبط گزارش‌های ارسالی مبلغان از مناطق اعزامی افزود: اطلس اجتماعی مناطق بر اساس گزارش‌های طلاب و روحانیان اعزامی تدوین می‌شود که تا کنون ۱۵ هزار رکورد استخراج شده و در حال تکمیل است؛ مسائل اصلی هر استان و منطقه را می‌توانیم در این اطلس مشاهده کنیم.

حجت الاسلام شریعتمداری با اشاره به استخراج ۵۴ مسأله از نظام مسائل یونسکو و شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان پرسش‌های این اطلس اجتماعی، اظهار داشت: برای مثال در استان ایلام مهاجرت مردم یکی از مسائلی است که به ما گزارش شده و استان یزد مسأله مهاجرپذیری را دارد که فضای فرهنگی شهر را متأثر کرده است.

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: باستان گرایی در استان های لرستان، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری رواج داشته و در استان های تهران و البرز نیز اباحه گری، موسیقی های مبتذل مسائل منطقه است؛ اعتیاد و فقر نیز همه جای کشور جاری است.

وی در خصوص برنامه‌های تبلیغی ویژه قم، گفت: در ۱۳ بوستان قم تا پایان شهریور ویژه برنامه‌های قرآنی شاد اجرا می‌شود؛ آموزش غیرمستقیم از طریق بازی و برنامه‌های با نشاط در این برنامه‌ها مخصوص کودکان در نظر گرفته شده است.

در پایان حجت الاسلام روستاآزاد در خصوص اطلس اجتماعی تدوین شده از سوی دفتر تبلیغات در پاسخ به خبرنگاران گفت: مبلغان ما متخصص پیمایش نیستند اما نکاتی در گزارش های آنان دیده شده که در سایر پیمایش های کشوری توسط نهادهایی مانند وزارت کشور و وزارت ارشاد، در نظر گرفته نمی شود. 

ارسال نظرات