۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۷۰۶۰۹۴
مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه خبرداد؛

اعزام ۵۰ مبلغ صحیفه سجادیه در ایام رمضان

اعزام ۵۰ مبلغ صحیفه سجادیه در ایام رمضان
حجت الاسلام وافی اظهار داشت: طلابی که در دوره تربیت مربی مروج صحیفه سجادیه در طول یک سال و نیم آموزش دیده اند در ایام ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف کشور اعزام شدند.

حجت الاسلام مرتضی وافی مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه در گفتگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، گفت: ۵۰ نفر از طلاب و مبلغانی که طرح تربیت مربی بنیاد صحیفه سجادیه را گذراندند به عنوان مبلغ ویژه صحیفه سجادیه در ماه مبارک رمضان اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه نتوانستیم مبلغ زیادی از بیرون جذب کنیم، اظهار داشت: امیدواریم در سال‌های آینده با مشارکت نهاد‌هایی مانند دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات مبلغان بیشتری تحت عنوان طرح مروجان صحیفه سجادیه اعزام کنیم.

حجت الاسلام وافی در خصوص مسؤولیت مبلغان اعزامی گفت: روحانیان مبلغ سه مسؤولیت دارند که اول از همه لازم است ترویج معارف صحیفه سجادیه و مشارکت دادن مردم در طرح نهضت صحیفه خوانی داشته باشند؛ شایسته است مبلغان ما مجالس خانگی را به حلقه‌های صحیفه خواهی سوق دهند تا مردم انس بیشتری با صحیفه داشته باشند.

وی اظهار داشت: سه دعا را با رای مبلغین برای قرائت و ترویج مشخص کردیم که می‌توانند مورد توجه ویژه قرار دهند و از آن جا که در گام دوم به اخلاق نیاز داریم دعای مکارم الاخلاق به شدت مورد توصیه است که معارف بلندی دارد و مورد توجه مبلغان اعزامی نیز خواهد بود.

مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه با اشاره به دعای ۲۵ صحیفه سجادیه گفت: به مبلغان آموزش داده ایم که این دعا را مد نظر قرار بدهند، زیرا محتوای آن، دعای حضرت برای فرزندان بوده که در حوزه تربیت و خانواده و توجه به جوانان بسیار کارگشا است.

وی با اشاره به دعای ۴۴ صحیفه سجادیه که دعای ورود به ماه رمضان است، گفت: آداب، فضائل و ویژگی‌های ماه مبارک رمضان در این دعا بیان شده است که با ترویج آن می‌توان دل‌های مردم را نسبت به این ماه مأنوس و اعتقادات شان را عمق بخشید.

حجت الاسلام وافی گفت: رهبر معظم انقلاب در جلسه انس با قرآن که روز گذشته برگزار شد سخن خود را با فراز‌هایی از صحیفه سجادیه و همین دعای ۴۴ شروع فرمود و آن را ترجمه و تفسیر کرد؛ این شروع نیز قوت قلبی برای همه مبلغان ما است.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی تربیت مبلغ صحیفه سجادیه یک سال و نیم به طول انجامیده است، گفت: مبلغین اعزامی قرار است برداشت‌های محتوایی خود را از صحیفه ارائه در قالب موضوعات جذاب ارائه کنند؛ منبر‌ها موضوعی است و این موضوعات در طول دوره آموزشی به مبلغان ارائه شده است که برای بحث خود از صحیفه شاهد و توضیح بیاورند. 

مدیر بنیاد صحیفه سجادیه با اشاره به دعای امام سجاد برای مرزداران گفت: در مجموعه‌های نظامی و امنیتی موضوعات مرتبط با استناد به دعای «کید اعدا» و دعای مرزداران قابل ارائه است که در توجهات مبلغان ما قرار دارد.

حجت الاسلام وافی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم مبلغان بیشتری در ایام فاطمیه و اعیاد غدیر با توجه به معارف نهج البلاغه اعزام شوند؛ موضوعات جمعیت، خانواده و جهاد تبیین نیز مورد توجه مبلغان اعزامی قرار دارد.

گفتنی است اطلاعات مربوط به حضور مبلغین اعزامی در هیئات و مساجد در لوح زیر آمده است:

اعزام ۵۰ مبلغ صحیفه سجادیه در ایام رمضان

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مرتضا حمیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
چه اقدام مبارکی در احیای صحیفه سجادیه
0
0