۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۷۰۶۱۲۱
معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

نبرد انتخاباتی ما با خود آمریکا است نه ابزارهای آن

نبرد انتخاباتی ما با خود آمریکا است نه ابزارهای آن
شیخ علی دعموش معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان اعلام کرد که انتخابات پارلمانی نبرد انتخاباتی با خود آمریکاست و دشمنان در مقابله با مقاومت و حزب‌الله ناتوان هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان اعلام کرد که ابزارهای آمریکا از رویایی با حزب‌الله و مقاومت در انتخابات پارلمانی ناتوان هستند و نبرد انتخاباتی با آنها نیست، بلکه با اربابانشان در واشنگتن است.

علی دعموش در ادامه تاکید کرد: عربستان و امارات از همه امکانات رسانه‌ای و مالی، محاصره، تحریم و گرسنگی برای شکستن مقاومت و دور نگه داشتن مردم از آن استفاده می‌کنند و به دنبال حداقل مشارکت مردم و عدم حضور آن‌ها در انتخابات هستند.

شیخ دعموش در نشست علمی که توسط اداره ارتباطات و فعالیت‌های فرهنگی حزب‌الله جهت استقبال از ماه مبارک رمضان برگزار شد، خواستار مشارکت گسترده مردم در انتخابات آتی شد تا این انتخابات پیامی قوی و قاطع به دشمنان ارسال کند که مردم لبنان تسلیم خواسته‌های آمریکا نخواهند شد و در کنار مقاومت و گزینه‌های آن خواهند ماند.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در ادامه گفت: ما مطمئن هستیم که مردم ما که در سخت ترین شرایط در کنار مقاومت ایستادند و فداکاری‌هایی کردند، مقاومت را شکست نخواهند داد و آن را رها نخواهند کرد و با تلاش خود مقاومت خواهند کرد. ملت در کنار مقاومت پیامی به دنیا خواهد داد که لبنان کشور مقاومت باقی خواهد ماند.

وی در ادامه تاکید کرد: سه عملیات استشهادی اخیر در «بئرشبع» و «الخضیره» «تل آویو» که همزمان با اجلاس سازش‌کاران عرب و اسرائیل بود و منجر به کشته شدن بیش از 11 صهیونیست شد، این پیام را به تمام جهان داد که مردم فلسطین به مقاومت خود با هر وسیله و روشی ادامه خواهند داد حتی اگر برخی رژیم‌های عربی از آرمان فلسطین بگذرند.

وی همچنین اعلام کرد: صحنه واقعی منطقه صحنه تسلیم نیست که کشورهای سازش‌کار ترسیم می کنند، بلکه صحنه واقعی در منطقه صحنه‌ای است که با شهادت و خون مجاهدین ترسیم شده است.

شیخ دعموش تصریح کرد که این عملیات‌های قهرمانانه به رژیم‌های سازش‌کار با رژیم صهیونیستی می‌گوید که با کسی که سازش کرده‌اید، نمی‌تواند از خودش محافظت کند و بدین ترتیب شما بر روی نیروی ضعیف و متزلزل تکیه کردید و چیزی جز ناامیدی و زیان درو نخواهید کرد.

از سوی دیگر «ابراهیم الموسوی» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان اعلام کرد که دشمن نتوانست در زمینه نظامی و امنیتی مقاومت کند، بنابراین تلاش کرد تا کشور ما را محاصره کند و مردم ما را در زمینه اقتصادی در تنگنا قرار دهد.همچنین دشمن کشور ما را از استخراج نفت و گاز بازداشت، اما حزب الله همیشه در زمینه تامین سوخت، دارو، مواد غذایی و مقابله با شیوع ویروس کرونا در کنار ملت بوده است.

وی در خصوص انتخابات پارلمانی آتی نیز اعلام کرد که ما با شعار «می‌مانیم، حفاظت می‌کنیم و می‌سازیم» در انتخابات شرکت خواهیم کرد. در عرصه مقاومت از کشور و مردم خود حمایت کردیم، صبور و استوار بودیم و مقاومت خود را توسعه دادیم. تصمیم مقاومت، تصمیم ملت بوده و ما سرزمین خود را از اشغال اسرائیل و تروریست‌های تکفیری آزاد کردیم.

انتخابات پارلمانی لبنان قرار است در تاریخ 15 مه 2022 برگزار شود؛ «نجیب میقاتی»، نخست وزیر لبنان پیشتر انصراف خود را از نامزدی در انتخابات پارلمانی لبنان اعلام کرده بود.

مهلت نامزدی برای انتخابات پارلمانی لبنان اخیرا به پایان رسید. هزار و 43 نامزد در این انتخابات ثبت نام کردند که از جمله آن‌ها 155 زن هستند. این نامزدها برای دستیابی به 128 کرسی در پارلمان وارد رقابت انتخاباتی می‌شوند./۹۸۸/

ارسال نظرات