۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۷۰۶۲۱۴

ھفتاد و ھشت کودک فلسطینی در سال گذشته به شهادت رسیده‌اند

ھفتاد و ھشت کودک فلسطینی در سال گذشته به شهادت رسیده‌اند
به مناسبت روز کودک فلسطینی، آمار‌های تازه‌ای از کودکان فلسطینی که در بند رژیم اشغالگر هستند یا به شهادت رسیده اند، منتشر شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، به مناسبت روز کودک فلسطینی که مصادف با پنجم آوریل هر سال است، انجمن اسیران فلسطینی امروز در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۵ بیش از ۹ هزار کودک و از زمان وقوع انتفاضه دوم در سپتامبر سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون بیش از ۱۹ هزار کودک فلسطینی را بازداشت کرده است. گفته می‌شود برخی از این کودکان زیر ۱۰ سال بوده اند.

داده‌های انجمن اسرای فلسطینی حاکی از آن است که تعداد اسیران و زندانیان فلسطینی در زندان‌های اشغالی رژیم صهیونیستی تا پایان فوریه ۲۰۲۲ به حدود چهار هزار و ۴۰۰ زندانی رسیده است. در این میان، ۱۶۰ نفر از زندانیان کودک بوده اند. از آنجایی که این افراد همچنان در بازداشت به سر می‌برند، علاوه بر اینکه در حین دستگیری مورد ظلم قرار می‌گیرند، از دوران کودکی خود از جمله ادامه تحصیل محروم می‌شوند.

انجمن اسیران فلسطینی گفت که شهادت‌های ارائه شده توسط خردسالان نشان می‌دهد اکثر آن‌ها تحت نوعی شکنجه جسمی یا روانی توسط بازجویان صهیونیست قرار گرفته اند که این امر نقض آشکار قوانین، موافقت‌نامه‌های بین‌المللی و کنوانسیون‌های حقوق کودکان بوده است.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان بین المللی دفاع از کودکان فلسطینی، در سال گذشته میلادی ۷۸ کودک فلسطینی زیر ۱۸ سال به شهادت رسیده اند. همچنین ۱۷ کودک در کرانه باختری و ۶۱ کودک در نوار غزه شهید شده اند. در این میان ۲۶ کودک زیر ۸ سال و ۱۷ کودک بین ۹ تا ۱۲ ساله بوده اند./۹۸۸/

ارسال نظرات