۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۷۰۶۳۵۳
آیت الله استادی:

اگر انسان اولویت‌ها را انتخاب کند خداوند کاستی‌ها را جبران می‌کند

اگر انسان اولویت‌ها را انتخاب کند خداوند کاستی‌ها را جبران می‌کند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رهبر انقلاب در جوانی بین تحصیل در قم و همراهی با پدر اولویت مهم تری را انتخاب کرد و خداوند کاستی‌ها را جبران می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا آیت الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در مراسم درس اخلاق دفتر رهبر معظم انقلاب در قم گفت: اگر انسان در اعمال خود اولویت‌ها را در نظر بگیرد و بین کار‌های خوب و مهم، مهم‌ترین را انتخاب کند کمتر مورد اغوای شیطان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به انجام کار خیر به عنوان یکی از اولویت‌های مهم ابراز کرد: چند سال قبل شخصی به من گفت می‌خواهد برای خود قبری را در کنار یک امام زاده به مبلغ ۲۵۰ میلیون خریداری کند که از پول یک خانه هم بیشتر بود؛ من گفتم اگر چنین مبلغی را به یک یا چند شخص مستأجر برای خرید خانه بدهی اولویت بیشتری دارد و خانه قبرت را آباد‌تر می‌کند، اما آن فرد کار خودش را کرد که نشان می‌دهد اولویت‌های خیرخواهی ما تغییر یافته است.

عضو سابق شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: خوش اخلاقی بسیار خوب است، اما این صحیح نیست انسان در محل کار یا ارتباط با مردم صبر و حوصله به خرج دهد، اما در خانه با اهل منزل خود تلخی کند، زیرا اگر خوش اخلاقی با مردم مهم باشد، اهمیت خوش اخلاقی با خانواده بسیار بیشتر است و بر هم زدن چنین اولویتی از القائات شیطان است.

وی با اشاره به کتاب چهل حدیث امام خمینی تأکید کرد: برای مطالعه کتاب، کتابی در اولویت قرار بگیرد که نه در مطلب و نه در نویسنده انحرافی وجود نداشته باشد مانند کتاب امام خمینی که توسط یک عالم پارسا نوشته شده است؛ در انتخاب هیأت و منبر نیز همین اولویت وجود دارد که منبری برای گوش سپردن انتخاب شود که انحراف نداشته باشد.

آیت الله استادی با اشاره به روش تدریسی علما گفت: تدریس شرح لمعه و تدریس درس خارج هر دو خوب هستند، اما اگر عالمی بداند در جایگاهی که درس می‌دهد کدام اولویت دارد خداوند نیز کمک می‌کند برای مثال یکی از علمای بزرگ قم که در مکه هم با من بود و حال بسیار خوبی داشت بیش از ۲۵ مرتبه شرح لمعه تدریس کرده بود، زیرا می‌دانست این مسأله اولویت بیشتری برای او دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به خاطره مشهور رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله خامنه ای در جوانی بین کمک به پدر و ادامه تحصیل در قم مجبور بود یکی را انتخاب کند که اولویت رسیدگی به پدر را انتخاب کرد؛ اگر انسان اولویت ها را انتخاب کند خداوند نیز هر کاستی را جبران می کند.

وی تأکید کرد: برخی از متدینین از این قضیه ناله می‌کنند که فرزندانشان آن‌ها را تحویل نمی‌گیرند و این امر از جایی ناشی می‌شود که ما فرزندانمان را در اولویت قرار نداده ایم؛ هر شب هیأت و تدریس می‌رفتیم و دختر و پسر خود را تحویل نگرفتیم؛ باید یک وقتی درس و هیأت را تعطیل کرد و با بچه و خانواده یک شب را گذراند و خوش و بش کرد؛ به متدینین می‌گویم وقتی فرزندان را تحویل نگرفتید شما را رها می‌کنند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه اگر پدر با فرزندانش دوست باشد، فرزند گرفتار دوستان ناسالم نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اگر نظرسنجی صورت گیرد بیش از ۹۰ درصد رساله را یک دور نخوانده اند چرا که دانستن احکام و وظایف شرعی خود را اولویت نمی‌دانند که این نقصی است، زیرا همه ما باید به اعمال خود دقت کنیم و حرام و حلال را بدانیم.

ارسال نظرات