۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۷۰۶۳۵۹

بیانیه مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزوی در محکومیت هتک حرمت به آستان رضوی

بیانیه مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزوی در محکومیت هتک حرمت به آستان رضوی
مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در محکومیت هتک حرمت به آستان رضوی و روحانیون جهادی و انقلابی بیانیه ای را صادر کرده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در محکومیت هتک حرمت به آستان رضوی و روحانیون جهادی و انقلابی بیانیه ای را صادر کرده است که متن آن به این شرح است:

باسمه تعالی

" مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن ینتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا " 23/ احزاب.
با نهایت تأثر و تألم هتک حرمت به آستان قدس رضوی و زائران کوی حضرتش را به شدت محکوم نموده و تسریع در رسیدگی و مجازات عوامل پیدا و پنهان این ماجرای اسف برانگیز را خواستاریم.

بدون شک نسخه حیات بخش اسلام ناب محمدی که تجلی آن امروز در مکتب مترقی اهل بیت با محوریت ولایت فقیه جهان اسلام و بلکه جهان بشریت را درنوردیده است، و نه تنها مایه حیات و اتحاد و انسجام امت اسلام، بلکه باعث حفظ شرف انسانیت و حیات جامعه بشریت و همه آزادی خواهان و مستضعفان جهان است زیرا که قرآن می‌فرماید: " وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ " 5/ قصص.

همانگونه که بنیانگزار حکیم انقلاب اسلامی فرمود: «سلام بر حماسه سازان همیشه جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و مرکب خون نوشته‌اند»، بدون شک خون پاک شهید روحانی و ایثارگر، مجاهد، رزمنده، جانباز و فداکار دفاع مقدس و جهادگر انقلابی و ولائی؛ جناب حجت الاسلام و المسلمین اصلانی در ماه ضیافت الهی و در حرم امن رضوی، دامان سیه رویان را در دنیا و آخرت خواهد گرفت.

بر این اساس دنیای استکبار و زورمداران عالم که امروز خلاصه در امپراطوری رو به افول غرب و آمریکای جهانخوار و شبکه منحوس و خبیث رو به زوال صهیونیستی «اسرائیل غاصب»، و تفاله‌های اقماری آنان همه حیات و قوام خود را در ادامه دشمنی با اسلام ناب و مکتب اهل البیت دانسته و هرازگاهی در صدد ضربه زدن به انسجام و اتحاد امت واحده اسلام، اعم از شیعه و سنی بر آمده و با نفوذ و رخنه در صفوف متحد مسلمین، سعی بر ایجاد شقاق و اختلاف دارند که به زعم باطل خود گمان می‌کنند که می‌توانند نور الهی را از دل و دیدگان امت اسلام خاموش کنند، بدانند که: " یرِیدُونَ لِیطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ " /61 صف.

چراغی را که ایزد برفروزد *** هرآنکس پف کند ریشش بسوزد.

آری حرکت خباثت آلود و جنایتکارانه عوامل مزدور استکبار در شهر گنبد استان گلستان در به شهادت رساندن دو روحانی اهل تسنن از این قبیل است و نیز اقدام تروریستی و مسلحانه مزدوران بیگانه در به شهادت رساندن و مجروح نمودن سه نفر از روحانیون فاضل جهادی و انقلابی در حرم و حریم امن رضوی (ع) ، در راستای خدمت به اربابان استکباری، است.
یقیناً اینگونه اقدامات کوردلانه نه تنها خللی در صفوف مسلمین ایجاد نمی‌کند، بلکه همواره باعث رشد، تعالی و تنویر افکار عمومی و باعث نفرت و انزجار از عوامل خبیث خودفروخته و موجب رسوائی بیش از پیش عاملان و آمران این جنایت‌ها می‌شود.

به همین منظور اساتید، مدیران و نخگبان سطوح عالی بسیجی حوزه علمیه قم، با ابراز انزجار و محکومیت شدید، از مسئولان مربوطه بررسی دقیق و تسریع در رسیدگی و محاکمه و معرفی عاملان و جانیان این وقایع تلخ را خواستار است.
در پایان به خانواده معزز شهدای این جنایات بویژه خانواده مکرم معظم حجه الاسلام و المسلمین اصلانی تبریک و تسلیت میگوییم، این روحانی بسیجی، رزمنده، جانباز دفاع مقدس و برادر دو شهید گرانقدر که تا آخرین لحظه حیات مبارکشان با رویکرد جهادی و انقلابی به ملت و کشور و دیار مشهد الرضا (ع) خدمت نمودند و مظلومانه بر خوان نعمت الهی، در جوار حرم رضوی علیه السلام به ندای: "یا أَیتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلَی رَبِّک رَاضِیةً مَرْضِیة" لبیک گفتند.

از پیشگاه ایزد منان علو درجات و حشر با اولیاء الله را مسئلت می‌نماییم.

طُوبى‌ لَهُمْ وَ حُسْنُ مَآبٍ

والسلام علیکم و رحمة الله برکاته

ارسال نظرات