۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۷۰۶۳۸۹

افزایش قیمت نفت اوپک

افزایش قیمت نفت اوپک
قیمت سبد نفتی اوپک در پایان معاملات دیروز با حدود دو دلار افزایش در مقایسه با روز کاری قبل به ۱۰۸ دلار و ۵ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ براساس آمار اعلام شده در پایگاه اینترنتی «اویل پرایس»، ساعت ۰۷:۳۰ پنجشنبه هفتم آوریل ۲۰۲۲ (به وقت تهران)، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن هم با یک و ۷۹ سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز چهارشنبه (۱۰۱ دلار و ۷ سنت)، به ۱۰۲ دلار و ۹۱ سنت رسید.

قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز برای تحویل در ماه مه، با یک و ۵۴ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز چهار شنبه (۹۶ دلار و ۲۳ سنت)، ۹۷ دلار و ۸۴ سنت معامله شد.

گفتنی است روز گذشته بلومبرگ از آزادسازی ۱۲۰ میلیون بشکه نفت ذخیره با هدف کاهش قیمت‌ها از سوی آژانس بین‌المللی انرژی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، طبق پیامی که یک خبرنگار نشریه بلومبرگ در توییتر منتشر کرده، آژانس بین‌المللی انرژی ۱۲۰ میلیون بشکه نفت ذخیره را آزادسازی خواهد کرد که بیش از نیمی از آن از سوی آمریکا تأمین می‌شود و باقی آن نیز برعهده بقیه اعضای این نهاد بین‌المللی است.

این گزارشگر به نقل از منبعی ناشناس اعلام کرد که سهم آمریکا از این میزان بخشی از ۱۸۰ میلیون بشکه نفت است که پیشتر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، وعده آن را داده بود.

ارسال نظرات