۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۷۰۶۱۰۴

چرا مجوز واردات خودرو حذف شد؟

چرا مجوز واردات خودرو حذف شد؟
سید نظام الدین موسوی گفت: مجوز مجلس برای واردات خودرو پابرجاست و دولت از ابتدای فروردین می‌تواند خودروی سواری وارد کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  ؛ سخنگوی هیات رئیسه مجلس درباره برخی اظهارنظر‌ها درخصوص حذف بند مربوط به واردات خودرو در قانون بودجه ۱۴۰۱ گفت یکی از موضوعاتی که مجلس یازدهم در ۱.۵ سال گذشته دنبال کرده بحث واردات خودرو بوده و تاکنون در این زمینه مصوبات پی در پی داشته که البته با ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه شده بود، اما آخرین اقدام مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱ است که در نهایت به صورت کلی واردات خودرو به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسیده است و این موضوع جای هیچ خدشه‌ای ندارد.

گفتنی است، دولت حجت الاسلام حسن روحانی چهار سال پیش برای «سازماندهی ذخایر ارزی»، واردات خودرو‌های شخصی را ممنوع کرد.

با این وجود، کیفیت پایین و قیمت بالای خودرو‌های داخلی در طول این سال‌ها انتقاد‌های زیاد مردم از خودروسازان را به دلیل انحصار بازار از سوی آن‌ها به دنبال داشته است.

طبق مجوز مجلس و بنا به آنچه عزت الله تالارپشتی نماینده مجلس، اسفند پارسال گفت، مجلس با توجه به مطالبه عمومی مردم تشخیص داده به دولت اجازه دهد مجموعاً ۱۰۰هزار خودرو در سال ۱۴۰۱وارد کند.

علت تغییر متن بودجه پس از تصویب هم این است که در زمان رفع ایرادات شورای نگهبان به بخش واردات خودرو، این موضوع مورد ایراد مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز قرار گرفته است.

اما حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق گفت که این کمیسیون با مجوز هیئت رئیسه مجلس و برای رفع ایراد هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص، مصوبه واردات خودرو سواری را حذف کرد.

ارسال نظرات