۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۷۰۶۳۹۱

تحولات امروز جنگ روسیه و اوکراین

تحولات امروز جنگ روسیه و اوکراین
در حالی که چهل‌وسه روز از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد نشریه بلومبرگ از بازگشت ارزش پول روسیه به میزان قبل از شروع درگیری‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ چهل‌وسومین روز حمله روسیه به اوکراین نیز ادامه یافت و با وجود این‌که روسیه عمدتاً از اقتصاد جهانی دور بوده، بلومبرگ اکونومیکس انتظار دارد که این کشور در سال جاری نزدیک به ۳۲۱ میلیارد دلار از صادرات انرژی درآمد داشته باشد که این میزان، افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد.

این در حالی است که منابع خبری شب گذشته از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه برخی افراد و نهاد‌های روسی از جمله دختران رئیس‌جمهور روسیه و همچنین بزرگترین بانک این کشور خبر دادند. به دنبال تحریم‌های آمریکا، انگلیس نیز ۹ فرد جدید را به لیست تحریم‌های خود علیه روسیه اضافه کرده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته با تکرار ادعا‌های پیشین خود علیه روسیه گفت: «ما در کنار هم پیمانان مان و شرکای مان دور جدیدی از تحریم‌های نابودگر را اعلام می‌کنیم.» جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز اعلام کرد که واشنگتن با شرکای خود برای اعمال تحریم‌های هماهنگ بر روسیه همکاری می‌کند.

پیش‌تر اما دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت: حیثیت دلار آمریکا و یورو به دلیل تحریم‌های ضد روسیه «به شدت متزلزل» شده است و این امر کشور‌های بیشتری را به سمت استفاده از ارز‌های ملی در تسویه حساب با شرکای خارجی سوق می‌دهد.

در میان تحولات مربوط به بحران اوکراین، اتحادیه اروپا، اسلوونی و رومانی دیپلمات های روسیه را اخراج کرده و آنها را عناصر نامطلوب خوانده‌اند. این در حالی است که دولت‌های فرانسه و آلمان روز دوشنبه شماری از کارکنان دیپلماتیک روسیه را اخراج کرده‌اند. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: اقدام آلمان به اخراج دیپلمات‌های روس را بدون پاسخ نمی‌گذاریم.

در چهل‌ودومین روز حمله روسیه به اوکراین واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جلسه ویژه شورای امنیت اعلام کرد مسکو اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد نئونازی‌های در حوادث بوچا دست دارند. همزمان پایگاه اینترنتی واشنگتن فری بیکن فاش کرد فاشیست‌ها و آمریکایی‌هایی که به برتزی سفیدپوستان معتقدند درحال عزیمت به اوکراین هستند.

روز گذشته (چهارشنبه) همچنین در برخورد یک خودرو شخصی با درب سفارت روسیه در رومانی، خودرو آتش گرفت و سرنشین آن جان خود را از دست داد.

ارسال نظرات