۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۷۰۶۴۰۶
امام جمعه موقت تهران عنوان کرد؛

مذاکرات باید طبق توصیه های رهبری باشد

مذاکرات باید طبق توصیه های رهبری باشد
آیت الله صدیقی گفت: ادامه مذاکرات باید طبق نظر رهبری باشد و مبنی بر عدم اعتماد به طرف‌های مقابل، گرفتن تضمین های لازم و راستی آزمایی عملی باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به شهادت دو تن از طلبه‌های جهادی در صحن حرم حضرت علی بن موسی علیه السلام گفت: اینها به معنای واقعی کلمه سعادتمند شدند؛ این دو بزرگوار هم در ماه مبارک بودند، هم روزه دار بودند و هم در بهترین مکان حاضر بودند و در آنجا خلعت زیبای شهادت که از خلاقیت‌های خاص خدا است را بر تن کردند و قتل عزت است و من به امام زمان، رهبر معظم انقلاب و همه امت اسلامی تبریک و تسلیت عرض میکنم.

وی با اشاره به فضیلت‌های ماه مبارک رمضان و لزوم خودسازی در این ماه اظهار داشت: فیض الهی در این ماه بی نهایت است و باید همت بلند بداریم؛ مسأله نجات از آتش جهنم یا مسأله رسیدن به مقامات بهشتی خیلی خوب است ولی با ماه رمضان می‌شود بی نهایت شد و ماه رمضان مقدمه وصال خود خداست.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: مسأله تولید چند سال است که راهبرد کشور ما قرار گرفته ولی این بار فصل جدیدی باز شده و آن دانش بنیان بودن است؛ دانش بنیان شدن هم هزینه را کم می‌کند، هم بهره را بالا می‌برد و رقابت را عملی می سازد و کیفیت کالاها را در طراز جهانی قرار می‌دهد، همچنین مردم ما را ترغیب می‌کند که حاصل دست دانشمندان ایرانی را بخرند.

وی بر ورود دانش در بحث کشاورزی تأکید و عنوان کرد: ما پنجمین کشوری هستیم که آب های زیرزمینی خود را استخراج و در بالاترین سطح از آن استفاده می‌کنیم ولی حاصلی را که باید برداشت کنیم، به دست نمی‌آوریم و این به مدیریت غلط و غیرعلمی در کشاورزی باز می‌گردد؛ ما گاهی مجبور می‌شویم سیب زمینی از خارج وارد کنیم و گاهی همین سیب زمینی را به علت اشباع شدن، دور می‌ریزیم و غذای حیوان می‌کنیم.

آیت الله صدیقی با اشاره به مسائل پیرامون برجام خاطرنشان کرد: به گفته آمریکایی ها بعد از ترور شهید سلیمانی نیروهای امریکایی در منطقه چندین برابر بیشتر از قبل مورد حمله قرار گرفتند و یکی از موانع پذیرش برجام را نیز همین مسأله عنوان می‌کنند؛ باید به آنها گفت فرزندان این مملکت نیروهای متجاوز شما و انگلیسی ها را بازداشت کردند و پهپاد شما را مورد حمله قرار دادند و آن را شکار کردند و به عین الاسد و مواضع شما در سوریه و عراق حمله کردند و با موشک هایمان درس خوبی به شما دادیم.

وی ادامه داد: اینها هیچکدام مربوط به برجام نیست بلکه معلول تجاوز شما و حضور نامشروع شما در منطقه است و تا این حضور ظالمانه نامشروع وجود دارد مقاومت مسلمانان منطقه همچنان ادامه خواهد داشت.

امام جمعه موقت تهران گقت: ادامه مذاکرات نیز باید طبق توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر عدم اعتماد به طرف‌های مقابل، گرفتن تضمین های لازم و راستی آزمایی عملی باشد و این را هم رهبری فرمودند و هم مجلس در یک حجم وسیع امضا کردند و هم خواست عموم مردم است.

وی همچنین انرژی هسته‌ای را حق شرعی و قانونی مردم دانست و افزود: انرژی هسته‌ای در کشاورزی، در پزشکی، در دارو و مثلا در شیرین کردن آب و در سایر ابعاد مختلف کارآمد است و ما به این صنعت نیاز داریم و حق قانونی و شرعی ماست؛ لذا در مسأله برجام نباید مانند قبل کلاه سرمان برود.

آیت الله صدیقی در پایان گفت: ملتی با دست خالی و با فقر مقاومت کردند به گونه‌ای که عربستان حاضر شد آتش‌بس امضا کند و این ها نتیجه حملات مؤثر بنیان برانداز انصارالله یمن به منابع نظامی و اقتصادی عربستان سعودی است که آنها را مجبور کرد قدرت انصارالله را بپذیرند و در برابر مقاومت کوتاه بیایند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
مطالب صحیح و عالمانه ای را گفته اند.
0
0