۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۷۰۶۴۲۰
حجت الاسلام رحیمی:

حادثه تروریستی مشهد اوج زبونی و رذالت دشمنان بود

حادثه تروریستی مشهد اوج زبونی و رذالت دشمنان بود
امام جمعه ساوه گفت: اقدام تروریستی مشهد اوج زبونی و رذالت دشمنان دین و میهن را در مواجهه با انقلاب اسلامی ایران و فرزندان غیور حوزه های علمیه بیش از پیش برملا ساخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مرکزی، حجت الاسلام جعفر رحیمی نماینده ولی فقیه در ساوه به مناسبت سالروز شهادت متفکر بسیجی، شهید آوینی (روز هنر انقلاب اسلامی) ابراز کرد: هنر دینی آن است که بتواند معارفی را که دین مبین اسلام بیان کرده به زبان هنر نشر دهد و آن را جاودانه کرده و در ذهن ها ماندگار سازد.

وی در ادامه به سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی اشاره کرد و افزود: صیاد شیرازی چون امیر بر هوای نفس خود بود، امیر و صیاد دلها شد؛ و به گفته همسنگر های او اگر کسی را در شیفتگی و دلدادگی به ولایت بخواهیم مثال بزنیم، او صیاد شیرازی است.

نماینده ولی فقیه در ساوه به سالروز قطع رابطه سیاسی ایران با امریکا اشاره کرد و اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران نظام سلطه بین المللی که در آن زمان به 2  اردوگاه شرق و غرب تقسیم می شد دچار حیرت گشت و در پی راهی برای بازگشت  به قدرت سابق خود در ایران بود.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه افزود: بعد از شکست دولت موقت هر دو اردوگاه دست به مقابله با این نظام زدند و از این رو آمریکا به شیوه های مختلف تلاش می کرد نظام اسلامی را از بین ببرد و یکی  از روش هایی که در این راستا اتخاذ کردند قطع رابطه سیاسی و اقتصادی و تحریم های یک جانبه بین المللی بود که به کار بست.

امام جمعه ساوه در ادامه به فواید و نتایج تحریم های بین المللی علیه ایران پرداخت و بیان داشت: ایجاد حس خودباوری و استقلال، ایجاد اتکاء به خود و تلاش برای پیشرفت، جدا کردن ملت ایران از وابستگی به خارج تنهاقسمتی از دستاوردهای این مبارزه پردامنه ملت ایران در راه استقلال و شرف خویش بوده است.

نماینده ولی فقیه در ساوه افزود: کشوری که برای خاموش کردن آتش یک چاه نفت در مانده بود امروز در قعر دریاها چاه نفت زده و امروزه جزو هشت کشور برتر در انرژی هسته ای دنیا است و انصافاً وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور ما قابل مقایسه با کشور هایی نیست که زیر سلطه امریکا هستند.

خطیب جمعه ساوه به روز ملی فناوری هسته ای اشاره کرده و افزود: امروزه این فناوری هسته ای موجب عزت ما است و مثل آبروی خود باید از آن مواظبت کنیم و در مسیر عزتمندانه، نباید یک قدم عقب نشینی کنیم؛ چراکه یک قدم عقب نشینی خسارت جبران ناپذیری برای ما خواهد داشت.

حجت الاسلام رحیمی با تصریح به اینکخه ما در برجام تنها یک دستاورد داشتیم و آن اثبات این نكته به افكار عمومى جهان بود كه ملت بزرگ و فهیم ایران، اهل تعامل، تفاهم و مذاكره است و همواره پایبند به معاهدات بین‌المللى در این مقطع حساس تاریخ بوده است ابراز کرد: اگر بنا باشد برجامی امضا شود در هر برجامی آنچه برای ما مهم است فرجام انرژی هسته ای است.

امام جمعه ساوه با اشاره به جنایت تروریستی در حرم مطهر رضوی بیان داشت: جنایت کوردلانه و مزدوران تفکر تکفیر در حریم مقدس رضوی در ماه مبارک رمضان که منجر به شهادت ومجروح شدن فعالان حوزوی عرصه جهاد وتبلیغ گردید، قلب ملت شریف ایران را جریحه دار کرد.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه افزود: این اقدام تروریستی و تکفیری اوج زبونی و رذالت دشمنان دین و میهن را در مواجهه با انقلاب اسلامی ایران و فرزندان غیور حوزه های علمیه، بیش از پیش برملا ساخت.

نماینده ولی فقیه در ساوه با تصریح به اهمیت وحدت و انسجام ملی بین شیعه و سنی اظهار داشت: ضروری است این جنایت سبعانه ازطرف مسئولان قضایی و امنیتی قاطعانه و در اسرع وقت پیگیری شود و عاملان منحرف این جنایت به اشد مجازات برسند.

ارسال نظرات