۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۷۰۶۴۵۵

روسیه از عضویت سازمان ملل معلق شد

روسیه از عضویت سازمان ملل معلق شد
با تعلیق روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل، مسکو این تصمیم را غیرقانونی دانست و اعلام کرد که این اقدام با انگیزه سیاسی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  ؛چهل‌وسه روز از حمله روسیه به اوکراین در حالی گذشت که مجمع عمومی سازمان ملل روز گذشته (پنج‌شنبه) با رأی‌گیری درباره تعلیق عضویت روسیه از شورای حقوق بشر عضویت مسکو در این شورا را تعلیق کرد.

از سوی دیگر چین محموله‌هایی از نفت و زغال سنگ روسیه را با یوان خریداری کرده و قرار است محموله‌های زغال سنگ در ماه جاری میلادی و محموله نفت خام روسیه در ماه مه به چین ارسال شود. این دو کشور در تلاشند تا در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌های مختلف علیه روسیه، تجارت انرژی خود را همچنان حفظ کنند. دولت ژاپن اما اعلام کرد این کشور نمی‌خواهد واردات زغال سنگ را از روسیه تحریم کند.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز گذشته با ادعای آن‌که جنایات روسیه هر روز بیشتر می‌شود، از گسترش اتحادی علیه مسکو و در حمایت از کی‌یف خبر داد و افزود آمریکا در حال حفظ و افزایش فشار بر روسیه است.

استرالیا به دنبال ماجرای بوچا، ۶۷ نخبه سیاسی روسیه را به دلیل «تسهیل اقدامات پوتین» هدف تحریم‌های خود قرار داد. در واکنش به تحریم‌های اخیر کانبرا، روسیه ورود ۲۲۸ تبعه و قانونگذار از استرالیا را ممنوع کرده است.

با وجود تحریم‌های غرب علیه روسیه به خاطر حمله به اوکراین، نشریه بلومبرگ اما طی گزارشی از بازگشت ارزش پول روسیه به میزان قبل از شروع درگیری‌ها در اوکراین، خبر داد. پیش‌تر دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفته حیثیت دلار آمریکا و یورو به دلیل تحریم‌های ضد روسیه «به شدت متزلزل» شده است.

ارسال نظرات