۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۷۰۶۴۶۲
آیت الله علم الهدی:

جنایت سه روز قبل در حرم مطهر، قلوب همه مؤمنین را جریحه‌دار کرد

جنایت سه روز قبل در حرم مطهر، قلوب همه مؤمنین را جریحه‌دار کرد
امام جمعه مشهد در خطبه های امروز خود گفت: جنایتی که سه روز قبل در محضر امام هشتم (ع) صورت گرفت، قلوب همه مؤمنین را جریحه‌دار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی گفت: روزه مؤثرترین راه اجرای تقوای عملی در جامعه است. روزه‌داری راه دستیابی به تقوا است. زیرا مراتب تقوا عمدتاً در ترک کردن معاصی و محرمات است که همه این مراتب در خلال روزه تأمین می‌شود و انسان تمرین می‌کند تا با نیاشامیدن در حین تشنگی و نخوردن در حین گرسنگی، خود را به گونه‌ای مهذب کند که در مقاومت برابر خواهش‌های نفسانی هم ورزیده شود.

وی افزود: متأسفانه در همه موارد، روزه‌داری ختم به تقویت تقوا در افراد نمی‌شود. زیرا عده‌ای همیشه اخلاق روزه‌داری را منحصر در پرهیز از آب و غذا می‌دانند و در حین اینکه به تصور خود روزه هستند، هنوز مداومت بر اعمال معصیت کارانه و گناه دارند.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: روزه دار علاوه بر این که به دستور پروردگار و به جهت کسب رضای او از آب و غذا پرهیز دارد، گوش خود را نیز از شنیدن اصوات غیر خدایی بر حذر می‌دارد، چشم خود را هم از دیدن مظاهر حرام دور نگه می‌دارد، همه اعضا و جوارح خود را نیز از فساد و فحشاء حفظ می‌کند، بر خادم و زیردست خود آسان می‌گیرد و مراتب وقار روزه را شامل همه سکنات آن ازجمله سکوت و پرهیز از پرحرفی رعایت می‌نماید زیرا برخی مواقع، همین پرحرفی به‌تنهایی ازجمله پرتگاه‌های نفس انسان و فروافتادن افراد به درگاه معاصی و گناهان است.

وی تاکید کرد: ایجاد رابطه با خدا در روزه زمانی به کمال می‌رسد که رابطه ناسالم با بندگان انقطاع پیدا کند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: رمضان، ماه ضیافت خداست و مؤمن این ایام را قدر دانسته و با شب زنده داری، عبادت خدا و زیارت اولیاءالله به تقویت مراتب معنوی خود می‌پردازد.

جنایت سه روز قبل در حرم مطهر، قلوب همه مؤمنین را جریحه‌دار کرد

آیت‌الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: جنایتی که سه روز قبل در محضر امام هشتم (ع) صورت گرفت، قلوب همه مؤمنین را جریحه‌دار کرد. زیرا در جریان آن، سه روحانی مجاهد در آستانه امن رضوی با نهایت قساوت مورد حمله قرار گرفتند و سلاخی شدند.

وی تاکید کرد: مطالبه امنیت حرم و برخی اعتراضاتی که نسبت به ورود این عامل تروریستی صورت می‌گیرد، اگرچه مطالبه به حقی است، اما باید در هنگام طرح آن به این نکته توجه داشت که این مطالبه به اعتراض غیرمنصفانه نینجامد. زیرا مجموعه آستان قدس از تولیت معزز گرفته تا عناصر حفاظت، همه مسئولانه به میدان آمده و در عمل به وظایف خود کوتاهی نداشته‌اند. دستگیری فوری قاتل و همکاران او به همت نهادهای امنیتی نشان از جدیت مسئولان متولی امر دارد و این موضوع زمانی بهتر درک می‌شود که بدانیم حرم مطهر رضوی سال‌هاست که توسط نظام سلطه و خصوصاً عناصر تکفیری موردتهدید است و در برابر این امواج خرابکارانه، همین عناصر مؤمن و بادرایت بوده‌اند که چندین سال موفق به تأمین امنیت این بارگاه نورانی شده‌اند.

شهدای حادثه تروریستی حرم رضوی شهدای خدمت بودند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تاکید کرد: شهدای حادثه تروریستی حرم رضوی شهدای خدمت بودند. از سال ۱۳۹۴ تاکنون، مناطق حاشیه شهر مشهد به پهنه‌های متعدد تقسیم‌بندی شده که در صدر امور هرکدام از این پهنه‌ها، یک روحانی مجاهد، آگاه و بادرایت در جهت رفع مشکلات مردم و تسهیل گری امور تلاش می‌کند. شهیدان دارایی و اصلانی دو روحانی مجاهدی بودند که در همین پهنه‌ها، زندگانی خود را وقف برادران و خواهران کم برخوردار خود کرده و در جریان نهضت مواسات که موردتأکید رهبر معظم انقلاب بود، این روحانیون مجاهد پیشتاز فعالیت در عرصه بودند. شهدای مجاهد حرم رضوی از عرصه خدمت به عرصه شهادت نائل شدند و لذا در منتهای رضوان الهی محشور هستند.

ماهیت اصلی این حادثه هتک حرمت به ساحت امن رضوی بود

وی افزود: در جریان این واقعه، قاتل می‌توانست عمل جنایتکارانه خود را در همان مناطق حاشیه شهر انجام دهد و این سه روحانی را به شهادت برساند. اما ارتکاب این جنایت در صحن جامع پیامبر اعظم (ص) در حرم مطهر رضوی نشان از ماهیت اصلی این حادثه دارد که عبارت است از هتک حرمت به ساحت امن رضوی.

حضور پرشور و انقلابی، رسانه‌های معاند را رسوا و ناامید  کرد

آیت الله علم الهدی در ادامه گفت: حماسه سازی این مردم که در دفاع از انقلاب، روحانیت و شهادت، دو روز متوالی با زبان روزه به خیابان آمدند و پیکرهای مطهر این شهدای مجاهد را تشییع کردند، جای تحسین و تقدیر دارد و نشان می‌دهد که مردم آگاه هستند که دشمن در دشمنی خود جدیت دارد و مصمم است تا جریان تکفیری را به‌عنوان پیاده‌نظام خود به جان انقلاب اسلامی و دلدادگان این مکتب بیندازد.

وی تاکید کرد: این حضور پرشور و انقلابی، رسانه‌های معاند را که همواره در جهت تخفیف جایگاه روحانیت و مرجعیت در بین مردم ایران تلاش می‌کنند، رسوا و ناامید  کرد. دشمنی که پیاده‌نظام تکفیری خود را به حرم مطهر رضوی می‌فرستند و روحانیون مجاهد ما را سلاخی می‌کند، همان دشمنی است که در فضای مجازی و جنگ نرم فرهنگی هم در برابر ما ایستاده و رسانه‌های خود را برای تسخیر اذهان و قلوب جوانانمان به کار گرفته است.

تلاش‌های مسئولان در حوزه فضای مجازی تاکنون آورده ای نداشته است

آیت الله علم الهدی در ادامه با ضرورت توجه به موضوع جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین که به فرمان رهبر معظم انقلاب به راه افتاد، یک جهاد همگانی است که انحصار در قشر طلاب و یا دانشگاهیان ندارد. هرکس که صاحب تریبون است و در فضای مجازی می‌تواند به ایفای نقش بپردازد، وظیفه و تکلیفی بر دوش دارد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، تکلیف مهم دیگری هم بر دوش مسئولان است. شورای عالی فضای مجازی که چندین سال است به دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل ‌شده تاکنون کمترین تأثیر را بر امورات مربوطه داشته و مجلس شورای اسلامی هم یک روز طرح صیانت را به صحن می‌فرستد و آن را در کشاکش تائید و رد قرار می‌دهد و روز دیگر، طرحی دیگر را به همین سرنوشت دچار می‌کند. تلاش‌های مسئولان در حوزه فضای مجازی تاکنون جز کشمکش و مجادله سیاسی آورده دیگری نداشته است و امیدواریم که در این عرصه هرچه زودتر عمل مؤثری صورت بگیرد. زیرا دشمن با امواج فرهنگی مخرب خود به خانه‌های ما رسیده است و همه ما موظف هستیم تا قلوب پاک جوانان این کشور را از گزند جریان‌های ضدفرهنگی و آسیب‌های تربیتی حفظ و صیانت کنیم.

ارسال نظرات