۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۷۰۶۴۸۰
همزمان با میلاد امام حسن مجتبی صورت می گیرد؛

طرح بزرگ شهر همدل در محله های استان مازندران

طرح بزرگ شهر همدل در محله های استان مازندران
رئیس قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی از عزم سراسری در استان مازندران برای ذبح قربانی در هر محله در جهت توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری خبر داد.

حجت الاسلام میکائیل محمدپور رئیس اداره تبلیغات شهرستان بابلسر در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، گفت: قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی (ع) ۱۰ شعبه در استان مازندران و یک شعبه در شهرستان زابل دارد که در بحران‌ها در سراسر کشور پای میدان بوده و در طول سال هم به مستضعفین خدمت می‌کند؛ این قرارگاه هر سال برای ولادت امام حسن کار مهم و ویژه‌ای را در نظر می‌گیرد.

وی با اشاره به هم نامی قرارگاه جهادی با نام امام حسن مجتبی (ع) گفت: در سال جاری سعی کردیم با توجه به منویات رهبر انقلاب که بر ذبح قربانی و رسیدگی به محله تأکید دارند، طرح هر محله یک قربانی را در نظر داشته باشیم؛ این طرح از شهرستان بابلسر آغاز شده و استانی شده است که همه شهرستان‌ها پای کار این طرح هستند.

رئیس قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: همدلی مردمی با هر محله یک قربانی در سراسر استان مازندران را مسجد به مسجد را پیگیری کردیم که تا با همکاری ائمه جماعات، حسینیه ها، خیریه‌ها و عزیزانی که جزء ارکان هستند، طرح بزرگ را انجام دهیم.

حجت الاسلام محمدپور اظهار داشت: ۲۸ فروردین همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) در سراسر استان مازندران به نیت ظهور امام زمان (عج) یک قربانی در اکثر محلات استان انجام خواهد شد؛ طرح کاملا مردمی است و هر محله با توجه به ظرفیت خودش کمک‌های مردمی را جمع آوری می‌کنند و خود مردم نیز کار ذبح را انجام داده و به مردم تقدیم می‌کنند.

وی افزود: همه عزیزان استانی پای کار هستند و نهاد‌هایی مانند سپاه، سازمان تبلیغات، سازمان اوقاف، حوزه علمیه، دفاتر نمایندگی ولی فقیه، صدا و سیما و ورزشکاران ملی برای انجام این طرح و شکل گیری یک انسجام مردمی هماهنگ هستند؛ این فعالیت در راستای تقویت همدلی بین مردم و تبعیت از دستورات ولایت است که تأکید ویژه‌ای بر کمک‌های مؤمنانه دارند.

رئیس سازمان تبلیغات بابلسر گفت: در نظر داریم در برنامه‌ای آغاز عملیات «شهر همدل» با حضور چند سخنران اعلام شود تا هر محله یک قربانی اجرایی شود؛ قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی (ع) در همه ایام سال کنار مردم بوده، اما به مناسبت میلاد امام مجتبی در صدد یک کار مهم و همدلانه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در استان مازندران بیش از ۴ هزار مسجد داریم و هدف ما مسجد محوری است تا مسجد هر محله متولی امر خدمت رسانی به مردم اطراف خود باشد.

تعداد بازدید : 4
ارسال نظرات