۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۷۰۶۵۳۰
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

شهدای حادثه تروریستی مشهد نمونه ای از آیات الهی بودند

شهدای حادثه تروریستی مشهد نمونه ای از آیات الهی بودند
نماینده خبرگان گفت: اگر چه دو شهید حرم رضوی خودشان را وقف حاشیه شهر مشهد کرده بودند اما خداوند با هدیه شهادت آنها را از حاشیه مشهد به متن قلوب مومنین آورد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی نماینده مجلس خبرگان رهبری، بعدازظهر امروز در سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم حرم مطهر بانوی کرامت (س) گفت: یکی از نکاتی که در جزء هفتم مورد توجه قرار گرفته و از مهم ترین عوامل قدرت امت اسلام به شمار می رود ایمان به آیات الهی است.

وی با اشاره به انسان هایی که آیات الهی را انکار و چشم آیه بین ندارند، ابراز کرد: از عوامل گرفتار شدن امت ها همین است که دست قدرت خدا را نمی بینند و چشم آن ها قدرت نمایی خدا در صحنه های مختلف را مشاهده نمی کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر امت آیات الهی را ببیند و به دست قدرت خدا توجه کند، دست حمایت خدا را بر سر خود می بیند و روز به روز قدرتمند تر می شود؛ توجه به مواردی که در آن ها قدرت نمایی کرده است عامل اقتدار امت اسلام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به دست قدرتمند خداوند تصریح کرد: مردم ایران عزیز اسلامی به آیات خداوند ایمان آوردند، مردم ایران قدرت نمایی خدا را در لحظه لحظه انقلاب مشاهده کردند و به همین خاطر روز به روز قوی تر شدند.

وی با اشاره به قدرت نمایی خداوند ادامه داد: مردم ایران قدرت نمایی خداوند را در پیروزی انقلاب مشاهده کردند، این خود از آیات الهی بود که چگونه یک امت با دست خالی در برابر یک رژیم تا بن دندان مسلح پیروز شد؛ مردم ایران قدرت نمایی خدا را در ماجرای طبس دیدند که چگونه شن ها مامور الهی شدند و هواپیمای آمریکا را زمین گیر کردند و مانند اصحاب فیل آن ها را از بین بردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم ایران قدرت خدا را در هشت سال دفاع مقدس دیدند، خاطرنشان کرد: جوانان ما قدرت خدا را در پیشرفت نظامی و علمی کشور علی رغم همه تهدیدها و تحریم ها مشاهده کردند و با تکیه بر همین قدرت الهی درهای علم و دانش به روی کشور ما باز شد.

استاد حوزه علمیه کشور را در تمام عرصه ها مخصوصاً عرصه های نظامی و علمی پیشتاز دانست و گفت: دیدن دست قدرت خدا امت اسلام را قدرتمند تر می کند، یکی از جلوه های قدرت خداوند شهدای انقلاب اسلامی هستند، شهید سلیمانی از آیات الهی بود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی از سردار سلیمانی قوی تر است عنوان کرد: شهید سلیمانی آیه و نشانه قدرت خدا بود که از سردار سلیمانی قوی تر شد، خون این شهید از خود شهید اثرگذار تر شد و این از آیات الهی است که با چشم آیه بین و با دیدن این صحنه ها انسان قدرت خدا را می بیند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دو شهید حادثه تروریستی مشهد را از نمونه های آیات الهی دانست و تصریح کرد: اگر چه این دو شهید خودشان را وقف حاشیه شهر مشهد کرده بودند اما خداوند با هدیه شهادت این دو شهید را از حاشیه مشهد به متن قلوب مومنین آورد، این قدرت نمایی خداوند بزرگوار است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ما حقیقت قدرت نمایی خداوند را درک نمی کنند، اظهار داشت: آن ها تصور می کنند با این جنایات می توانند به اقتدار امت اسلام آسیب بزنند و تصور می کنند با یک حرکت کور می توانند بین دو ملت بزرگ ایران و افغانستان فاصله بیندازند در حالی که همین حادثه عامل اتحاد بیشتر دو ملت شد و خواهد شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری دست قدرت الهی نقشه دشمن برای ایجاد تفرقه را برملاء کرد و به ضد خود تبدیل کرد: دولت افغانستان و علماء اهل سنت بر ضد این جنایت ابلاغیه صادر کردند و دست قدرت الهی این نقشه را بر ضد خودشان کرده و باعث اتحاد بیشتر امت اسلامی شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به فرمایشات رهبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری اصلی ترین عنصر اقتدار معنوی را ایمان و توکل به خدا دانسته اند، ایمان دل را برای ورود به میدان های دشوار آماده می کند و گام ها را برای پیمودن جاده های سخت استوار می کند.

وی در ادامه با بیان آثار قدرت الهی خاطرنشان کرد: مومنان به آیات الهی مشمول لطف و رحمت پروردگار قرار می گیرند، امید به آینده از دیگر آثار ایمان به آیات الهی است کسی که دست قدرت خدا را در گذشته دید باور می کند که آن خدا حامی او است، مومن به آیات الهی قدرتمند می شود چرا که مشمول حمایت پروردگار است.

ارسال نظرات