۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۷۰۶۳۵۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

بی بند و باری سبب تضعیف نظام خانواده و اقتدار اسلام می شود

بی بند و باری سبب تضعیف نظام خانواده و اقتدار اسلام می شود
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم گفت: کانون مقدس خانواده در نظام اسلامی از ارزش مهمی برخوردار است و می تواند از عوامل مهمی در راستای اقتدار نظام اسلامی به حساب بیاید.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی امروز در جلسه تفسیر پیش از ترتیل خوانی قرآن کریم در شبستان امام خمینی (ره) با اشاره به آموزه‌های آیات جزء پنجم قرآن کریم گفت: کانون و بنیان مقدس خانواده در نظام اسلامی از ارزش بسیار مهمی برخوردار است و می تواند از عوامل مهم در راستای اقتدار نظام اسلامی به حساب بیاید.

وی نهاد خانواده را از منظر اسلام دارای قداست ویژه‌ای دانست و افزود: هیچ نهاد اجتماعی با این نهاد مقدس قابل مقایسه نیست و هیچ بنایی محبوب‌تر از بنیان خانواده نزد خداوند وجود ندارد چراکه تشکیل خانواده دلایل مختلفی دارد که ایجاد محبت و مودت بین اعضای جامعه از جمله این دلایل است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری فراهم سازی زمینه ازدواج جوانان را بر اساس آیات و روایات، متوجه بزرگترها دانست و اظهار داشت: مقدمات ازدواج دختران و پسران جوان را بزرگترها فراهم سازند.

وی با اشاره به عوامل تحکیم بنیان خانواده تصریح کرد: تقویت خدامحوری و ترس نداشتن از فقر و توکل به خداوند و اعتقاد به رازقیت خدا از راه‌های تحکیم بنیان خانواده است، همچنین روشنگری نسبت به ارزش کار بانوان در درون خانه، روشنگری نسبت به مقام مادر و مقام همسر بودن، باعث تحکیم ارزش نظام خانواده می‌شود چرا که کار در منزل طبق روایت عبادت بوده و جایگاه مادری نیز در آموزه‌های قرآنی دارای جایگاه ویژه‌ای است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به دلایل متزلزل شدن نظام خانواده عنوان کرد: غیرت ورزی نا به جا و تحمیل کارهای طاقت فرسا و سخت به بانوان از دلایل متزلزل شدن نظام خانواده است و باعث می‌شود مردان همسران خود را از دست بدهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: دشمنان برای متلاشی کردن کانون مقدس خانواده از هیچ کاری کوتاهی نمی کنند و همواره در حال تشویق به بی بند و باری و کنار گذاشتن حجاب هستند.

وی بی بند و باری را موجب تضعیف نظام خانواده و اقتدار اسلام دانست و ادامه داد: تشویق به ازدواج سفید، تضعیف جایگاه مادر، تحقیر بانوان خانه دار، ایجاد تشکیک در مفهوم مقدس مادر، تضعیف جایگاه خانه داری، تحقیر فرزند آوری و تشویق به انس با حیوانات خانگی و تحقیر بانوانی که به تربیت فرزند می‌پردازند از اقداماتی است که از سوی دشمنان در حال انجام است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عوامل تضعیف بنیان خانواده ابراز کرد: خلق و خوی نامناسب و بداخلاقی در خانواده، دخالت های بی‌جای والدین، تاثیر منفی رسانه ها، توقعات بی‌جای طرفین، هوس رانی و چشم چرانی، چشم و هم‌چشمی و استفاده نادرست از فضای مجازی از عوامل تضعیف استحکام خانواده است.

ارسال نظرات