۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۷۰۶۵۶۰
رییس مجلس شورای اسلامی:

باید مذاکرات هسته‌ای به حصول منافع تضمین‌شده، پایدار و ملموس اقتصادی منجر شود

باید مذاکرات هسته‌ای به حصول منافع تضمین‌شده، پایدار و ملموس اقتصادی منجر شود
قالیباف گفت: مجلس یازدهم همچون گذشته بر این اصل تاکید دارد که مذاکرات هسته‌ای باید به حصول منافع تضمین‌شده، پایدار و ملموس اقتصادی برای آحاد ملت شریف ایران منجر شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی امروز و در نطق پیش از دستور اظهار داشت: فرارسیدن روز ملی فناوری هسته‌ای را به ملت شریف و سرافراز ایران و تمامی دانشمندان پرتلاش و مجاهد صنعت هسته‌ای کشور تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: از جمله پیشرفت‌های شگرف و افتخارآمیز صنعت هسته‌ای در سال های اخیر که مرهون تلاش های شبانه روزی دانشمندان  و به ویژه شهدای هسته ای ما در بخش های گوناگون است، می‌توان به تولید رادیوداروهای دارای فناوری بالا و توسعه فناوری های مرتبط با پدافند هسته ای اشاره کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: خوشحالیم که در مسیر پر افتخار این پیشرفت ها، مجلس یازدهم نیز با تصویب قانون اقدام راهبردی، قفل های بسته شده به صنعت هسته ای را شکست و با برداشتن موانع بر سر راه پیشرفت و ارتقاءدستاوردهای علمی در این حوزه، نقش آفرینی کرد، خوشبختانه با ظرفیتی که با بومی سازی صنعت هسته ای ایجاد شده بود، در فاصله ی کوتاهی، دست دیپلمات‌های ایران در مذاکرات پر شد.

قالیباف تصریح کرد: اکنون امیدواریم که سرمایه گرانقدر دانش و فناوری پیشرفته هسته ای همراه با مذاکره خوب، توافقی خوب را برای انتفاع اقتصادی مردم ایران رقم بزند.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: ذکر این نکته ضروری است که پیشرفت های هسته ای کشور، پشتوانه‌ای محکم برای انتفاع اقتصادی ملت ایران است و مجلس یازدهم همچون گذشته بر این اصل تاکید دارد که مذاکرات هسته‌ای باید به حصول منافع تضمین‌شده، پایدار و ملموس اقتصادی برای آحاد ملت شریف ایران منجر شود.

ارسال نظرات