۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۷۰۶۶۲۶
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ابراز کرد؛

ادله اعجاز قرآن کریم / قرآن و مسجد از شاکیان روز قیامت هستند

ادله اعجاز قرآن کریم / قرآن و مسجد از شاکیان روز قیامت هستند
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در حرم حضرت معصومه گفت: بیش از هفتصد آیه علمی در قرآن است و امروز که علم پیشرفت کرده است معلوم شده چه معجزاتی در میان آیات نهفته شده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در حرم حضرت معصومه گفت: یکی از دانشمندان غربی با مطالعه قرآن دریافته بود که این حرف نمی‌تواند حرف بشر باشد، زیرا معجزاتی در آن دیده می‌شود که از زمانه بسیار جلوتر است و با همین حقیقت مسلمان شده بود.

وی ادامه داد: بیش از هفتصد آیه علمی در قرآن است و امروز که علم پیشرفت کرده است معلوم شده این آسمان سقف نیست و همچنین در قرآن آمده است این آسمان ستون دیدنی ندارد؛ امام رضا(ع) فرمود ستاره‌ها ستون دارد، اما ما نمی‌بینیم مانند همان جاذبه که دیده نمی‌شود و ستونی است که کرات را نگه می‌دارد.

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: مطالب علمی قرآنی مباحثی است که از سطح فهم جامعه آن روز در آن موقعیت جغرافیایی بالاتر بوده است و نمی‌توان آیات قرآن کار پیامبر باشد و تاریخ هم چنین چیزی را قبول نمی‌کند.

وی با شمارش اقوال مختلف در خصوص کلام قرآن گفت: این قرآن کلام خداوند است و همه مسلمین بر روی این قول اجماع دارند، اما عده‌ای هم معتقدند قرآن کلام نبوی است یا اینکه سخن جبرئیل است؛ در پاسخ باید گفت عبارات قرآن عین کلام خدا است و اگر غیر از این باشد دیگر قرآن معجزه نیست و ده‌ها آیه در قرآن داریم که تأیید می‌کند این الفاظ از خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اظهار داشت: عده‌ای از مشرکین به رسول خدا پیشنهاد کردند که آیات مربوط به پرهیز از شرک و ربا و بی ارزش بودن بت‌ها را از قرآن حذف کند، اما در پاسخ آیه ۱۵ سوره یونس نازل شد و در عبارت «قُلْ مَا یَکُونُ لِی أَنْ أُبَدِّلَهُ مِنْ تِلْقَاءِ نَفْسِی» به پیامبر دستور داده شده بگوید نمی‌توانم تبدیلش کنم و نمی‌توانم تغییری ایجاد کنم؛ خداوند خودش می‌فرماید ما این قرآن را عربی قرار دادیم و آن را نازل کردیم و هیچ کلمه‌ای برای رسول خدا نیست و همه از طرف خداوند است.

وی خاطرنشان کرد: اولین مترجم قرآن به زبان انگلیسی فردی به نام پیکتال است که مسلمان هم نبود و در خاطراتی که خود نقل می‌کند مأمور سفارت انگلیس در حیدرآباد پاکستان بوده که همسایه آن مسلمانی بوده و هر روز صبح با صدای زیبایی قرآن تلاوت می‌کرد که همین امر سبب شد پیکتال میخکوب قرآن شود و با فراگرفتن زبان عربی اولین ترجمه انگلیسی قرآن را بنویسد.

حجت الاسلام رفیعی در پایان خاطرنشان کرد: قرآن غریب است و در قیامت شکایت می‌کند از اینکه قرآن در قلب ظالم قرار دارد برای مثال یزید هم برای امام سجاد(ع) قرآن می‌خواند؛ همچنین قرآنی که خوانده نشود نیز در قیامت شکایت می‌کند و پس از آن در روایت آمده مسجدی که در محله‌ای باشد و مردم خلوتش کنند و همچنین عالمی که مردم از آن استفاده نکنند در قیامت شکایت می‌کند.

ارسال نظرات