خدمات پس از فروش در بازار فضای مجازی لوازم خانگی رسمی نیست
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، اکبر پازوکی گفت: فروشندگان لوازم خانگی که در فضای مجازی اقدام به فروش لوازم خانگی میکنند حتما باید از اتحادیه لوازم خانگی مجوز بگیرند در غیر این صورت فعالیت آنها غیر مجاز است، چرا که بیشتر این کالاها اصل نیست و تقلبی به دست مشتری میرسد.
او میگوید: به طور کلی خدمات پس از فروش در بازار فضای مجازی لوازم خانگی رسمی نیست، چرا که لوازم خانگی موجود در فضای مجازی دارای گارانتی نیست و همچنین هیچ ارگان و قانونی پاسخگوی اصالت جنس و یا مرجوع شدن کالا در صورت خرابی نیست، چرا که این فروشندگان به دنبال خلاءهای قانونی هستند.
اجناس خارجی که در فضای مجازی به مردم فروخته میشود، بیش از ۵۰ درصد قاچاق، فاقد شناسه و گارانتی است. البته قرار بود ارائه کد ملی برای خرید لوازم خانگی انجام شود، ولی این طرح از خرداد سال گذشته در مورد تمام اقلام لوازم خانگی خُرد نیز از جمله قهوهجوش، همزن، سرخ کن، آبمیوهگیری و ... اجرایی شود، اما به دلایلی از جمله تولید کم و وارداتی بودن برخی از این محصولات اجرای آن به تعویق افتاده است.