۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۷۰۶۸۱۴
مدیر حوزه علمیه برادران لرستان بیان کرد؛

ماه رمضان بهترین فرصت برای کسب معرفت نسبت به مهدویت

ماه رمضان بهترین فرصت برای کسب معرفت نسبت به مهدویت
لرستان- حجت الاسلام عبداللهی، با بیان اینکه مهدویت، ثمره ماه مبارک رمضان است، گفت: در این ماه پیوند معرفتی نسبت به منجی عالم بشریت را پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام احد عبداللهی، ظهر امروز در در کرسی تلاوت و تفسیر قرآن شرکت مخابرات استان لرستان با عنوان «ضیافت قرآنی» به آیه آیه آخر سوره آل‌عمران «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ‌» اشاره کرد و گفت: خداوند متعال می فرماید مؤمنان کسانی هستند که شناخت به معاد، نبوت و معاد دارند و در یک معنا معرفت قلبی اولین گام برای کسب فضیلت معرفت و رسیدن به تقوا است.

مدیر حوزه علمیه برادران لرستان افزود: دومین گام برای کسب تقوا گفتن شهادتین است و باید شهادتین را بر زبان بیاوریم.

وی با بیان اینکه اهل ایمان در عمل نیز باید ایمان خود را نشان داده و صبر داشته باشند، عنوان کرد: در این آیه خطاب به پیامبراکرم(ص) آمده است که اهل استقامت باش و هر کسی که از پیامبر(ص) پیروی می‌کند باید اهل استقامت باشد البته استقامت باید در تمام عرصه‌ها باشد.

حجت الاسلام عبداللهی با تأکید بر اینکه در ادای فرائض باید استقامت داشته باشیم، بیان داشت: گاهی استقامت اقتصادی و گاهی سیاسی است.

وی ادامه داد: اگر جبهه مقاومت را شاهد هستیم و دنیای استکبار علیه آن کار می‌کند به سبب استقامت آن است و اگر جبهه مقاومت این توانایی را دارند که در مقابل دشمنان بایستند به خاطر صبر آنان است.

مدیر حوزه علمیه برادران لرستان با تأکید بر اینکه استقامت فقط در بحث نظامی نیست بلکه در مباحثی فرهنگی نیز وجود دارد، عنوان داشت: هر جا استقامت کم شد شکست خوردیم.

وی با بیان اینکه خداوند به اهل ایمان می‌گوید اهل صبر باشید، یادآور شد: کسانی می‌توانند در رکاب امام زمان(عج) باشند که اهل صبر و استقامت باشند.

حجت الاسلام عبداللهی ثمره ماه مبارک رمضان را مهدویت خواند و گفت: برخی دعاهای وارده در ماه مبارک رمضان در زمان ظهور محقق می‌شود به‌ طوری‌ که جامعه در زمان امان زمان(عج) اصلاح می‌شود، در این ماه پیوند معرفتی نسبت به منجی عالم بشریت را پیدا کنیم.

حجت الاسلام عبداللهی اوج ماه مبارک رمضان را شب‌های قدر خواند اظهارکرد: در لیالی قدر ملائک خودشان را بر امام زمان(عج) عرصه می‌کنند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات