۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۷۰۶۸۲۴
حجت الاسلام احتشام در گفت‌وگو با رسا:

دستاورد‌های ایران در تولید واکسن داخلی ضد کرونا چشمگیر است

دستاورد‌های ایران در تولید واکسن داخلی ضد کرونا چشمگیر است
امام جمعه موقت کاشان دستاورد‌های ایران در تولید واکسن کرونا را چشمگیر دانست و گفت: با افزایش واردات و توسعه تولید واکسن در دولت سیزدهم شاهد کاهش تلفات بیماری کرونا هستیم.

حجت الاسلام علی احتشام استاد حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به مناسبت 23 فروردین سالروز واکسیناسیون عمومی جهانی، به تبیین دستاوردهای دانشمندان ایرانی در تولید واکسن داخلی ضد کرونا و پیشرفت های علمی کشور در این زمینه پرداخت و گفت: هر زمانی که ملت و جوانان دانش بنیان ما در عرصه های سیاسی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به شعار «ما می توانیم» اهتمام ورزیدند، دستاوردهای بزرگی برای کشور به ارمغان آمده است.

حجت الاسلام احتشام دستاوردهای ایران در تولید واکسن داخلی ضد کرونا را چشمگیر دانست و تصریح کرد: واکسن ضد کرونای برکت به عنوان نخستین واکسن ایرانی از سوی دانشمندان دانش بنیان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تولید شد.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین ابراز داشت: مؤسسه پاستور با سابقه بیش از یک قرن با کشور کوبا به تولید مشترک اقدام کردند، اما ستاد اجرایی فرمان امام بدون اتکا به تحقیق و علم خارجی و با بهره گیری از ظرفیت های داخلی توانست که نخستین واکسن ضد کرونا را تولید کند و آن را به فضای علمی و دانشگاهی جهان معرفی و مجوز صادرات آن را نیز دریافت کند.

وی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: باید دانشمندان ایرانی با به کارگیری علم بومی و توسعه مؤسسات دانش بنیان داخلی به قله های علمی جهان دست پیدا کنند و در مسیر ابر قدرت شدن جهانی گام بردارند.

امام جمعه موقت کاشان با انتقاد از کوتاهی و عملکرد ضعیف دولت روحانی در واردات و تولید واکسن داخلی، گفت: دولتمردان گذشته به بهانه عدم اتصال بانک های ایران به شبكه سوئيفت از واردات واکسن کرونا جلوگیری کردند و همچنین در دولت گذشته موفقیتی در تولید واکسن های داخلی وجود نداشت، از این رو شاهد افزایش مرگ و میرهای بیماری کرونا در ایران بودیم.

حجت الاسلام احتشام با اشاره به نقش حمایتی دولت سیزدهم در واردات و تولید واکسن داخلی بیان کرد: در دولت سیزدهم با ارتباط گیری و تعامل سازنده با کشورهای منطقه شاهد هستیم واردات واکسن ضد کرونا افزایش چشمگیری داشته و تولید واکسن داخلی نیز توسعه یافته است. 

امام جمعه موقت کاشان ابراز داشت: در حالی که امروز کشورهای اروپایی با پیک ششم بیماری کرونا رو به رو هستند، اما تلفات بیماری کرونا در ایران در پایین ترین حد ممکن خود قرار دارد.

ارسال نظرات