۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۷۰۶۸۵۳
یادداشت؛

بی انصافی مدعیان انصاف!

بی انصافی مدعیان انصاف!
نقد منصفانه ارگان های کشور و نهاد امامت جمعه در کشور پذیرفته شده است. اما اینکه سیاه نمایی و نفرت پراکنی شود، مطلوب نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نقد منصفانه ارگان های کشور و نهاد امامت جمعه در کشور پذیرفته شده است. امَّا اینکه سیاه نمایی و نفرت پراکنی بشود در نگاه هیچکدام از مردم شریف کشور مطلوب نیست.

پایگاه خبری انصاف نیوز، در مصاحبه ای با «فواد صادقی» ، بدون رعایت انصاف اخلاقی و رسانه ای مطالبی آکنده از توهین و سیاه نمایی را طرح کرده است. صادقی در گفتاری سراسر توهین ، چند مطلب کلی را دنبال کرده است:

یک) سابقه انقلابی ائمه جمعه فعلی بصورت کلی و آیت الله صدیقی و آیت الله علم الهدی را مورد خدشه قرار دهد.

دو)دوما تمام ائمه جمعه را از یک طیف و یک فکر نشان دهد!

سه) بسیاری از مشکلات امروز را محصول حضور این افراد بداند و آنها را صاحب مسند قدرت و تریبون بداند!

چهار) حل مشکلات کشور را منوط به عوض شدن این افراد بداند.

پنج) بزرگانی چون مرحوم آیت الله طالقانی و مقام معظم رهبری را به نفع جریان خود تصاحب کند!

«فواد صادقی» که از منسوبین یک جریان خاص و حتی یکی از سیاسیون به شمار می رفته. در بررسی موضوع مورد نظر خود در بسیاری از مواقع پا را فراته گذاشته و از توهین های زشت استفاده کرده است.زبان تند صادقی که بسیار شبیه گفتمان تکفیری است. گاهی آنقدر خشن و تیز می شود که همه چیز را تاریک و سیاه جلوه می دهد او در قسمتی از کلامش مدعی می شود:«  رسیدیم به چهره هایی که واقعا تهی هستند؛ یعنی نه از اجتهاد واقعی بهره‌ای دارند، نه از فرهنگ بهره‌ای دارند نه تسلطی بر هنر دارند، نه جامعه‌شناس خوبی هستند نه نوری از اخلاق در سخنان‌شان مشاهده می شود!» جالب این جاست که خبرگذاری که خورد را مدعی «انصاف» می داند چنین بی محابا توهین و هتاکی را پیشه خود ساخته است!

نقد و بررسی:

یک؛ میزان حال فعلی افراد است
امام راحل قدّس الله نفسه الزکیه بر این نکته مهم و راهبردی تاکید داشتند که در قضاوت درمورد افراد باید به حال فعلی آنها توجه داشت. از همین رو بر فرض اینکه کسی سابقه ای نداشته باشد ولی امروز از مدافعان گفتمان انقلاب و حضرت امام باشد، کافی است.در مقابل وجود سابقه انقلابی هرچند فضل خوبی برای افراد به شمار می رود، امَّا اگر حال فعلی آنها مناسب نباشد کفایت نمی کند و چه بسا باعث مزمت باشد. کم نبودند افرادی که سوابق انقلابی خوبی داشتند ولی به انقلاب و مردم خیانت کردند. عزل منتظری توسط حضرت امام نشان داد که حال فعلی به مراتب مهم تر از سوابق است.همچنین برخی از آقایان مدعی سوابق بودند که با فتنه گری و اختلاس به نظام لطمه زدند.

دو؛ باقی ماندن بر آرمان های امام بهترین سابقه است
اینکه با گذشت چهار دهه از انقلاب بزرگانی بر گفتمان ناب امام راحل باقی بمانند، هیاهو و دسیسه های دشمن آنها را نتراسند. ترور های شخصیت آنها را از راه بدر نکند، به سمت منافع حزبی نروند. برای حفظ در قدرت خود و یا فرزندانشان شریک دشمن نشوند ، این خود بزرگترین حسنه است. حال چرا صادقی اینها را کتمان می کند خود بحث دیگری است!
در مقابل کم نبودند که برخی از بزرگان و صاحب منصبان که بخاطر پیروز نشدن در انتخابات ، پرچم فتنه بلند کردند، گرای غلط تحریم به دشمن دادند و حتی فرزندان خود را از محاکمه در دادگاه عدل برحضر داشتند؟!

سه؛ کتمان سوابق و سیاه نمایی

اتفاقا بزرگانی که نام برده می شود سوابق مشخص و روشنی در مبارزه با رژیم ستم شاهی، هنر، ادب و علم دارند. امَّا صادقی با با بی­رحمی تمام به سیاه نمایی می پردازد! صادقی حتی در مورد انقلاب و مردم هم دست به سیاه نمایی  می آلاید در مواجه با مخاطب از  تلِّه تحقیر و توهین بهره می برد.

چهار؛ بانیان وضع موجود کیستند؟
قطعا امروزه مشکلات فراوانی در کشور وجود دارد، مشکلات اقتصادی، مشکلات فرهنگی و سیاسی و قطعا بسیاری از مردم شریف کشور به این مشکلات انتقاد و اشکال دارند. امَّا این مشکلات معلول چیست؟

به اذعان بسیاری از صاحب نظران مشکلات فعلی کشور معلول سیاست های غلط فرهنگی، اعتماد به غرب، ساختن طبقه اشرافیت، اختلاف طبقاتی، اشتباه در نظام توزیع منابع و یارانه های کشور، حذف نشدن رانت های اطلاعاتی و ویژه خواری آقا زاده و نور چشمی های حزبی است. آری اگر برخی از مردم امروز دلسرد هستند بخاطر فاصله گرفتن سیاسیون و صاحبان قدرت و سیاست از گفتمان ناب انقلاب اسلامی و حضرت امام و رهبری است. این نکته است که هم در کلام دو امام بزرگوار انقلاب به عیان مشاهده می شود.

پنج؛ نعل وارونه
دولت های میر حسین موسوی ، هاشمی رفسنجانی ، خاتمی و روحانی که بیش از سه دهه بر ارکان اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی کشور تسلط داشتند و سیاست های مختلفی را اجراء کردند ، نقش بسیار پررنگی در مشکلات کنونی کشور دارند.سنگ بنای اشرافیت یاد بود دولت سازندگی، هزینه کردن از ملت و منافع مردم در جریان هسته ای در دولت روحانی، بی مبالاتی فرهنگی در دولت خاتمی و سیاست های غلط اقتصادی دولت میر حسین حال روز مردم را در چند دهه اخیر بسیار بد کرد.جالب اینجا است دولت های مذکور بیشتر منصوب به یک جریان خاص بودند و حتی از مخالفت با گفتمان انقلاب هیچ ابایی نداشتند. و جالب تر اینکه جناب «فواد صادقی» منسوب به همان جریان و صد البته به یک شخص خاص امروز به عنوان مدعی العموم ظاهر می شود!  آری امروز اگر قرار به پاسخگویی باشد ، جریان منسوب به صادقی باید پاسخگوی منافع مردم باشند.مگر اینکه این جریان با حرفهای پوپولیستی و عبارات تکفیری بدنبال نعل وارونه باشند!

شش؛ مصادره  بزرگان
اولا ـ بزرگانی چون مرحوم آیت الله طالقانی که سالهاست از میان ما رفته اند، در تقسیم بندی های جناحی قبل از انقلاب قرار نمی گیرند چون در آن روزگار این تقسیم بندی ها وجود نداشت. بزرگان دیگر چون حضرت امام و رهبری هم که فراتر از این تقسیم بندی های جناحی هستند.

ثانیا ـ به چه مبنا و حسابی جناب صادقی و جریان منوسب اش این بزرگان را به نفع خود مصادره می کنند؟آیا ولایت پذیری و تبعیت آیت الله طالقانی و بزرگان دیگر از ولی فقیه زمان را در خود مشاهده می کنند؟ یا ساده زیستی ، جناحی فکر نکردن و استکبار ستیزی آن بزرگان را در اشرافیت و حزب بازی های خود دیده اند؟!
البته شاید صادقی و جریانش خواسته اندآقا زاده و نور چشم پروری که منشا بسیاری از رانت ها بوده است را با ساده زیستی و تهذب آن بزرگان مقایسه کنند؟

ثالثا ـ مصادره بزرگان مسبوق به سابقه جریان های زاویه دار است. منافقین هم سعی داشتند خود را به یکی از بزرگان منسوب کنند! آیا این جریان هم می خواهند همان راه را بروند؟!

هفتم؛ انصاف نه فقط با مردم صادق باشید

جریانی که بیش از سه دهه بر ارکان کشور و منافع ملت و انقلاب تسلط داشته است، امروز خود را در افول می بیند.آنها توان توجیه اشتباهات گذشته خود چون فتنه ها ، تحریم انتخابات، گرای تحریم، اعتماد بی جا به غرب و بصورت خلاصه فاصله گرفته از آرمان های امام و فرامین مقام معظم رهبری را ندارند. از طرف دیگر از رویگردان شدن مردم از خود هم به شدت بیمناک هستند. برای باز گرداندن آب رفته به جوی، دو راه در مقابل آنها است. یا به دامان انقلاب و گفتمان حکیمانه و ناصحانه دو امام انقلاب بازگردند. ضمن پذیرش اشتباهات خود در پیشگاه مردم ، صادقانه به دنبال اصلاح رویه گذشته خود باشند. یا به اشتباهات گذشته خود ادامه دهند و بر همان پاشنه قبل در را بچرخانند. از مردم فاصله بگیرند، نفرت پراکنی کنند و آدرس غلط به مردم به دهند. که صد البته مردم راه خود را از آنها جدا خواهند کرد همچنانکه کرده اند.

ارسال نظرات