۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۷۰۶۸۷۳
مدیر حوزه علمیه صادقیه هرات افغانستان:

دشمن به دنبال اختلاف مذهبی و ملی در ایران و افغانستان است

دشمن به دنبال اختلاف مذهبی و ملی در ایران و افغانستان است
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رجب‌زاده از روحانیون سرشناس افغانستان ضمن اظهار تأسف از این حادثه تروریستی گفت: دشمن به دنبال اختلاف مذهبی و ملی در ایران و افغانستان است.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمد جواد رجب‌زاده مدیر حوزه علمیه صادقیه هرات افغانستان در سخنانی پیرامون این حادثه ناگوار، ضمن اظهار تأسف از این حادثه تروریستی گفت: ملت مسلمان و برادر افغانستان و ایران سال‌های زیادی است که در کنار یکدیگر با سلامتی زندگی می‌کنند. دشمن ازآنجایی‌که به دنبال اختلافات مذهبی و اختلاف بین دو کشور مسلمان است، هرروز به دنبال توطئه است.

وی افزود: وقتی چنین حوادثی در گوشه و کنار کشورهای اسلامی اتفاق می‌افتد، ضمن هوشیاری، نباید در برنامه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان اسلام که برای کشورهای اسلامی به‌خصوص ایران و افغانستان دارند شرکت کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رجب‌زاده ادامه داد: تلاش دشمن این است که اختلافات ملی، مذهبی در بین دو کشور ایجاد کند، بنابراین ملت مسلمان ایران و افغانستان، اعم از جامعه اهل سنت و همچنین اهل تشیع با برادری و دوستی در کنار هم زندگی کنند. یقیناً چنین برنامه‌هایی منتسب به هیچ‌کدام از دو جامعه نمی‌تواند باشد.

وی اظهار داشت: آنچه در افغانستان، ایران و کشورهای اسلامی دیگر باعث کشتار، گرفتاری، تخریب مساجد، امکان مقدسه و توهین و اهانت به ساحت مقدسه توهین بزرگان دینی می‌شود حملات تروریستی است که توسط گروه‌های تکفیری صورت می‌گیرد.

گفتی است که در حادثه تروریستی ۱۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، فردی با گرایش‌های تکفیری به سه طلبه در حرم مطهر امام رضا (ع) حمله کرد متأسفانه دو طلبه به شهادت می‌رسند و طلبه دیگر مجروح می‌شود.

در جریان دستگیری فرد تکفیری، رسانه‌های مجازی به‌خصوص معاند در روزهای اخیر تلاش می‌کنند در فضای مجازی از این فرصت استفاده کنند و ایجاد اختلاف مذهبی و ملی در بین کشورهای اسلامی و همسایگان آن با ایران به راه بیندازند./۹۸۸/

ارسال نظرات