۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۷۰۷۱۰۴
حماس:

اشغالگران پیام فرستادند اما به آن‌ها اعتماد نداریم

اشغالگران پیام فرستادند اما به آن‌ها اعتماد نداریم
العاروری ضمن اعلام اینکه گروه‌های مقاومت به‌زودی در لبنان نشستی برگزار خواهند کرد، خبر داد که اشغالگران برای مقاومت پیامی ارسال کردند؛ اما مقاومت به آن‌ها اعتماد ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در اظهاراتی که از شبکه «الاقصی پخش شد، به جدیدترین تحولات در اراضی اشغالی پرداخت.

بنابر گزارش شبکه «المیادین»، صالح العاروری ابتدا خبر داد که تل‌آویو از طریق میانجی‌ها پیامی برای مقاومت فلسطین ارسال کرده و اعلام کرده است که به شهرک‌نشینیان اجازه نخواهد داد در مسجد الاقصی قربانی کنند.

العاروری اضافه کرد: «به وعده‌های اشغالگران اعتمادی نیست. ما به قدرت ملت خود و مقاومت آن‌ها در مواجهه با آن‌ها اعتماد داریم. اوج تعرض‌ها که اشغالگران برای آن برنامه‌ریزی می‌کردند، قربانی کردن در محوطه مسجد الاقصی است از‌این‌رو ملت ما در هر کجا که بودند و به‌ویژه در قدس و محوطه‌های [مسجد] الاقصی به پا خواستند».

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین به خانواده‌های شهدای فلسطینی که در ماه مبارک رمضان فرزندانشان به شهادت رسیدند، تسلیت گفت. وی در ادامه تأکید کرد: «ملت ما برای مقابله با اشغالگران در وضعیت آماده‌باش دائم قرار دارد. آن‌ها نگهبان امین این آرمان، قدس و مقدسات هستند. به مردم ما همواره و در همه جا تعرض شد و ما تعرض‌های اشغالگران در جنین و سلواد را شاهد بودیم».

صالح العاروری با اشاره به اینکه چهارشنبه‌شب مقاومت فلسطین اعلام بسیج عمومی کرد، همچنین خبر داد که طی چند روز آینده، گروه‌های مقاومت به منظور محافظت از قدس و مقدسات نشستی دیگر در لبنان خواهند داشت.

وی تأکید کرد: «محافظت از [مسجد] الاقصی واجب ملی و دینی تمام مردم و امت ماست. اشغالگران تنها زمانی عقب‌نشینی می‌کنند که ملت و مقاومت ما برای دفاع از مقدسات به پا می‌خیزد. ما به میانجی‌ها گفتیم که به وعده‌های اشغالگران اعتماد نداریم. اگر اعتماد می‌کردیم، [مسجد] الاقصی را خیلی قبل‌تر از دست می‌دادیم. ما به آن‌ها گفتیم که با تهدیدات اشغالگران حتی یک موی ما نیز تکان نمی‌خورد. آن‌ها باید بدانند که مسئله قدس، [مسجد] الاقصی، مقدسات مسئله کل امت است».

بنابر گزارش منابع فلسطینی، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین خبر داد که مقاومت فلسطین به میانجی‌ها گفته است در صورتی که مقاومت به اشغالگران حمله کند، واکنش سنگین خواهد بود. العاروری همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید کرد صهیونیست‌ها با هتک حرمت مسجد الاقصی، نه‌تنها وضعیت فلسطین بلکه وضعیت جهان را ملتهب می‌کنند.

صالح العاروری اضافه کرد: «در دفاع از مسجد الاقصی، یک امت در پشت ما قرار دارد. اشغالگران گمان نکنند که در تل‌آویو در امنیت خواهند بود». وی همچنین در بخش دیگری خطاب به کشورهایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کرده‌اند، گفت: «پناه بردن به اشغالگران مانند پناه بردن به خانه عنکبوت است».

او در پایان از فلسطینیان خواست که در دفاع از قدس و فلسطین به سمت نظامیان رژیم صهیونیستی آتش بگشایند.

شهرهای کرانه باختری به ویژه جِنین از زمان آغاز ماه مبارک رمضان شاهد تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی بودند به‌نحوی که در چند هفته اخیر، تعدادی از شهروندان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند. شمار شهدای کرانه باختری، شامگاه پنجشنبه، پس از شهادت «فواز حمایل» از ساکنان منطقه «بیتا» در جنوب نابلس به شش نفر افزایش پیدا کرد.

در پی تشدید تجاوزات نظامیان رژیم صهیونیستی، «عباس زکی» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح هشدار داد: «اگر اسرائیل مرتکب حماقتی شود، من خوشبین هستم که این بار بهای سنگینی پرداخت». وی که شامگاه پنجشنبه با شبکه المیادین گفت‌و‌گو می‌کرد، افزود: «ما با تهدیدات و کشتارها مقابله می‌کنیم و نمی‌ترسیم. به جها ثابت می‌کنیم که این وطن نگهبانان خود را دارد»./۹۸۸

منبع: فارس
ارسال نظرات