۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۷۰۷۱۸۰
حجت الاسلام و المسلمین رفیعی:

خدمت به والدین انسان را از عذاب جهنم دور می کند

خدمت به والدین انسان را از عذاب جهنم دور می کند
استاد حوزه و دانشگاه گفت: زنی که در مسیر اطاعت خدا مطیع شوهر باشد، فرزندی که به والدین نیکی و خدمت کند و سخاوتمند خوش اخلاق وارد جهنم نمی شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در ادامه سلسله جلسات تفسیر سوره عنکبوت بعدازظهر امروز در حرم بانوی کرامت حضرت معصومه(س) با اشاره به دسته بندی کافران گفت: برخی از کفار لجوج و معاند بودند و با ایجاد فرافکنی از پیامبر معجزات عدیده می خواستند در حالیکه این عالم براساس طبیعت خود پیش می رود.

وی زمان قیامت را در نزد خدا دانست و اظهار کرد: قرآن کریم می فرماید قیامت به سرعت و یکدفعه اتفاق خواهد افتاد و برای آن زمانی مشخص نیست، جهنم کافرین را در بر می گیرد و لذا برای ورود به آن عجله نکنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به واقعه غدیر خم عنوان کرد: نعمان بن حارث بخاطر لجاجت دستور خداوند را در واقعه غدیر نپذیرفت و عناد و لجاجت او را به هلاکت رساند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه برزخ را عالم حساسی توصیف کرد و ابراز داشت: برزخ جای شفاعت نیست و عالم حساسی است؛ سکوت و رضایت موجبات ثواب و عقاب در برزخ و قیامت را در پی دارد.

وی افزود: در آن عالم به همه چیز توجه دارند، سوره ملک و اناانزلناه زیاد بخوانید که امام صادق(ع) فرمودند ما از عالم برزخ شما می ترسیم.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با بیان اینکه اکثر آیات جهنم مربوط به کفار است، تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) فرمودند اگر کافرین نبودند جهنم خلق نمی شد؛ ایمان، ولایت امیرالمومنین، تقوا، استغفار زیاد انسان را از عذاب جهنم دور نگه می دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه سه گروه جهنم نمی روند، ابراز کرد: زنی که در مسیر اطاعت خدا مطیع شوهر باشد، فرزندی که به والدین نیکی و خدمت کند و سخاوتمند خوش اخلاق وارد جهنم نمی شوند.

سید قوام صفوی

ارسال نظرات