۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۷۰۶۸۱۸
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

شبهه پراکنان تاریخ را نمی شناسند/ کارآفرینی سالم را باید از حضرت خدیجه آموخت

شبهه پراکنان تاریخ را نمی شناسند/ کارآفرینی سالم را باید از حضرت خدیجه آموخت
استاد حوزه علمیه گفت: شبهه پراکنان تاریخ را نمی شناسند، کارآفرینی سالم و دینداری را باید از حضرت خدیجه کبری (س) آموخت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در ادامه سلسله جلسات تفسیر سوره عنکبوت بعدازظهر امروز در حرم بانوی کرامت حضرت معصومه(س) گفت: رسول خدا در سال دهم به فاصله چند روز دو یار وفادار و مدافع تمام قد خود یعنی حضرت ابوطالب(ع) و حضرت خدیجه(س) را از دست دادند و این حوادث برای پیامبر خدا بسیار ناگوار و سخت بود.

وی با اشاره به اینکه به هر دو چهره بزرگوار صدر اسلام بی مهری و ظلم شده است، ابراز داشت: برخی ایمان حضرت ابوطالب را منکر شده و زیر سوال می برند و از طرفی حضرت خدیجه را با سایر همسران پیامبر مقایسه می کنند.

استاد حوزه علمیه حفظ آثار باستانی صدر اسلام را حائز اهمیت برشمرد و اظهار داشت: متاسفانه وهابیت آثار مسلمانان را نابود کرده اند، یکی از مهم ترین آثار اسلامی خانه حضرت خدیجه(س) بود، خانه ای که پیامبر(ص) از آنجا هجرت کردند و امیرالمومنین(ع) در بستر ایشان خوابیدند، خانه ای که بسیاری از آیات الهی آنجا نازل شد.

وی شناخت حضرت خدیجه(س) را بر همگان لازم و واجب دانست و عنوان کرد: مردم باید این بانوی کارآفرین، مدافع، ایثارگر را بشناسند و بدانند کسی به پای ایشان نمی رسد، حضرت خدیجه(س) شخصیت کلیدی جهان اسلام هستند، شخصیتی که پیامبر خدا تا 50 سالگی با ایشان زندگی کرده است و در این مدت با هیچ زن و کنیزی ازدواج نکردند و پس از ایشان تا 13 ماه ازدواج مجددی را نگزیدند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به شبهه پراکنی ها نسبت به حضرت خدیجه(س) تصریح کرد: شبهه پراکنان تاریخ را نمی شناسند، پیامبر در اواخر عمر شریفشان به دلایل مختلف ازدواج های متعددی را داشتند، بیش از 20 آیه قرآن منطبق با شخصیت حضرت خدیجه(س) است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه حضرت خدیجه را مصداق آیه 15 سوره حجرات برشمرد و خاطرنشان کرد: از زندگی این بانوی بزرگوار باید درس آرامش و محبت به شوهر را آموخت، کارآفرینی سالم را باید از حضرت خدیجه کبری(س) درس گرفت.

وی با اشاره به سیره حضرت خدیجه کبری(س) در پایان افزود: در عصر و روزگاری که به کارگر ظلم می کردند ایشان حق هیچ کارگری را پایمال نمی کردند، با آن همه زیبایی و ثروت، دینداری و دفاع از حق را باید از ایشان آموخت، حضرت خدیجه(س) در اسلام بسیار مظلوم است و احدی به جایگاه این بانوی ویژه و مکرمه نمی رسند.

ارسال نظرات