۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۷۰۷۲۶۲
نماینده ولی فقیه در مازندران:

کمک به نیازمندان از جلوه های ارزشمند ماه مبارک رمضان است

کمک به نیازمندان از جلوه های ارزشمند ماه مبارک رمضان است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی، کمک به نیازمندان و محرومان جامعه را یکی از جلوه های ارزشمند ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در محفل انس با قرآن وتجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور استان با گرامیداشت سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: یکی از سیره‌های بسیار مقبول و مورد رضای خدا سیره‌ای است که به نام امام مجتبی(ع) رقم خورده و این امام به عنوان کریم اهل بیت(ع)، سفره سخا، جود و کرم را گشوده بود.

وی، ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای کمک به نیازمندان و مستضعفان دانست و افزود: خوشبختانه روحیه همدلی و مواسات در ملت بزرگ ایران نهادینه شده است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که مردم از ابتدای شیوع ویروس کرونا با عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت کمک به نیازمندان گام های استواری را برداشتند، تصریح کرد: خوشبختانه در جامعه امروز خیرین در شرایط کرونایی به نیازمندان کمک‌های مومنانه دارند و این سیره در زندگی پیغمبر و همه امامان بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت تقویت فرهنگ کمک به همنوع در جامعه تأکید کرد و افزود: در جامعه امروز تشویق و تکریم خیرین مهم است اما مهم تر از آن تأسی جستن به اخلاق حسنه امام حسن مجتبی(ع) است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که با بیان این که همه دغدغه مسؤولان نیز باید رفع مشکلات محرومان و مستضعفان جامعه باشد، خاطرنشان کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری نیز همواره دغدغه رسیدگی به امور محرومان داشتند و دارند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که شیوع ویروس کرونا مشکلات اقتصادی بسیاری را برای اقشار محروم و کم درآمد جامعه به وجود آورد، تصریح کرد: اما با تدابیر مقام معظم رهبری و همراهی و همدلی مردم و سایر نهادهای انقلابی شاهد کاهش این مشکلات هستیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که یکی جلوه های ارزشمند ماه مبارک رمضان کمک به نیازمندان و محرومان است، خاطرنشان کرد: به طور حتم چنین عمل خیری، از پاداش دنیوی و اخروی بالایی نیز برخوردار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید براین که نباید بگذاریم مشکلات مالی خانواده ها منجر به تحقیر شخصیتی آنها شود، افزود: غمخواری، همدلی و مواسات با نیازمندان ارزشمند است و باید از هر ظرفیتی برای رفع آلام این اقشار استفاده کرد.

امام جمعه ساری با بیان این که ملت ایران همواره در کمک به همنوع پیشگام بودند، خاطرنشان کرد: این مردم هر جا نیازمند به کمک و یاری بود سریعتر از مسؤولان در میدان حاضر شدند و این بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، روحیه همدلی و مواسات ملت ایران را ناشی از تربیت دینی و اعتقاد به ارزش های الهی و معنوی دانست و تصریح کرد: این روحیه موجب شده، محرومان و مستعضفان در کشورمان همواره مورد حمایت و توجه قرار گیرند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات