۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۷۰۷۲۷۲
معاون تهذیب حوزه علمیه استان خبر داد؛

برپایی کرسی تلاوت و تجلیل از خانواده های طلاب قرآنی حوزه علمیه مازندران

برپایی کرسی تلاوت و تجلیل از خانواده های طلاب قرآنی حوزه علمیه مازندران
مازندران - حجت الاسلام طبرسی از برپایی کرسی تلاوت، محفل انس با قرآن و تجلیل از خانواده های طلاب قرآنی حوزه علمیه استان خبر داد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از برپایی کرسی تلاوت، محفل انس با قرآن و تجلیل از خانواده های طلاب قرآنی حوزه علمیه استان خبر داد.

وی با بیان این که این طرح از پنجم ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت، افزود: 24 مدرسه علمیه میزبان برگزاری طرح کرسی تلاوت و تجلیل از خانواده های طلاب قرآنی هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که در این طرح حدود 300 نفر از طلاب قرآنی و خانواده های آنها مورد تجلیل قرار خواهند گرفت، افزود: این طرح با همکاری مرکز خدمات حوزه علمیه استان و با هدف تجلیل از خانواده های طلاب حوزه در حال برگزاری است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که این طرح کرسی تلاوت و تجلیل از خانواده های طلاب قرآنی تنها ویژه ماه مبارک رمضان است، تصریح کرد: تشویق و ترغیب طلاب و خانواده های آنها به توجه بیشتر به قرآن و مفاهیم الهی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ماه مبارک رمضان بهار قرآن است، خاطرنشان کرد: طلاب حوزه به عنوان پرچم داران تبلیغ دین و معارف الهی، باید بیش از پیش به مسأله تدبر در قرآن توجه کنند.

استاد حوزه علمیه، فهم دقیق و صحیح کلام الهی را نیازمند تدبر در قرآن دانست و تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای مأنوس شدن بیشتر با مفاهیم قرآنی است.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که مفاهیم ناب قرآنی باید در زندگی آحاد جامعه به ویژه حوزویان نهادینه و گسترش پیدا کند، ادامه داد: امروز جامعه برای عبور از مشکلات اجتماعی و فرهنگی نیازمند توجه بیشتر به معنویت و ارزش های قرآنی است.

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصتی برای دور شدن از حب دنیا و روحیه مادی گرایی است، افزود: این ماه بهترین فرصت برای خودسازی و خالص کردن اعمال است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که کرامت و برکت ماه مبارک رمضان به برکت نزول قرآن کریم در شب های مبارک قدر است، افزود: باید قدر این لحظات ارزشمند معنوی را بدانیم و در مسیر بهره گیری صحیح از این لحظات معنوی گام برداریم.

وی با اشاره به این که این کرسی تلاوت و تجلیل از خانواده های طلاب قرآنی امروز نیز در مدیریت حوزه علمیه مازندران استان برگزار شد، تصریح کرد: در این جلسه که نماینده ولی فقیه در استان نیز حضور داشت، تعدادی از خانواده های طلاب قرآنی استان نیز تجلیل به عمل آمد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات