۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۷۰۷۲۸۰
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم عنوان کرد؛

معنویت و شب زنده داری؛ عامل ایستادگی و اقتدار رزمندگان اسلام

معنویت و شب زنده داری؛ عامل ایستادگی و اقتدار رزمندگان اسلام
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه معنویت به مومن قدرت می بخشد، گفت: ارتباط با خدا و انس با زیارت عاشورا به رزمندگان اسلام قدرت داده بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در ادامه سلسله جلسات تفسیر پیش از ترتیل خوانی حرم بانوی کرامت گفت: آیات متعددی در سوره مبارکه اسراء وجود دارد که پیامبر اسلام را به سمت انس با خدا و معنویت دعوت می کند.

وی یکی از مهم ترین عوامل قدرتمند شدن را معنویت دانست و ابراز کرد: معنویت به معنای تقویت ارتباط با عالم ملکوت است، برای این تقویت ارتباط راه های متعددی وجود دارد، یکی از مهم ترین این راه ها خلوت با خدای متعال در دل شب است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به تقویت معنویت انسان اظهار کرد: خداوند به پیامبر دستور برپایی نماز و قرائت قرآن می دهد و قرآنی که در طلوع آفتاب خوانده می شود مورد توجه خدا و ملائکه او قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان اینکه مناجات با خدا در طول شب موجب استحکام گام در طول روز می باشد، تصریح کرد: چنین کسی با قدرت در مقابل دشمن می ایستد و ارتباط با خدا در دل شب مومن را قوی می کند.

وی افزود: اگر امام ما یک تنه در مقابل ابرقدرت های شرق و غرب عالم ایستاد قدرتی که برای این کار بدست آورد از گریه های نیمه شب و ارتباط و انس با خدای متعال بود، اگر امروز رهبر انقلاب توانسته است توجه شرق و غرب عالم را به خودش معطوف کند از مسیر گریه ها و تضرعات دل شب به این قدرت رسیده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ایستادگی رزمندگان اسلام را در سایه معنویت و انس با خدا دانست و تصریح کرد: ارتباط با خدا و انس با زیارت عاشورا این قدرت را به رزمندگان اسلام داده بود؛ قدرت شهید سلیمانی بخاطر معنویت بود و معنویت به مومن قدرت می بخشد.

وی با اشاره به آثار معنویت گفت: مهم ترین آثار معنویت قدرتمند شدن است، انسانی که با عالم ملکوت ارتباط دارد در مقابل سختی ها مقاوم می شود چرا که می داند خدایی او را می بیند و تک تک اعمال را برای او محاسبه می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با تاکید بر اینکه انسان معنوی کارهایش برای خدا می شود، یادآور شد: وقتی کار برای خدا شد اولاً از بهره دنیا و آخرت استفاده می کند، ثانیاً دنیا و آخرت را مالک و ثالثاً در نزد خدا آبرومند می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری معنویت را تشخیص حق از باطل برشمرد و خاطرنشان کرد: انسانی که معنوی بود و با اهل ملکوت انس گرفت راه را تشخیص می دهد و خدا او را از حیرت و سردرگمی در می آورد و دچار بن بست نمی شود، خدا راه خروج از بن بست ها را در برابر او قرار می دهد.

ارسال نظرات