۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۷۰۷۲۸۷
نماینده ولی فقیه در کاشان؛

صلوات خاصه امام رضا را در زندگی روزانه خود فراموش نکنید

صلوات خاصه امام رضا را در زندگی روزانه خود فراموش نکنید
اصفهان - حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) پناهگاه ملت ایران ودنیا است، گفت: ملجأ و پناهگاه همه ما مردم ایران امام رضا(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی درآیین افتتاح دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کاشان با تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع)، با اشاره به اینکه همه ائمه اطهار(ع) به ویژه امام رضا(ع) پناه و پناهگاه هستند، افزود: امام رضا(ع) می‌فرماید، امکان ندارد کسی به ما پناه بیاورد و ما به او پناه ندهیم.

وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) پناهگاه ملت ایران، مسلمانان جهان و حتی غیر مسلمانان است، افزود: همه ائمه اطهار(ع) کهف حصین هستند و ملجأ و پناهگاه همه ما مردم ایران امام رضا(ع) است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید برتوجه ویژه به صلوات خاصه امام رضا(ع) در زندگی خود، گفت: ذکر صلوات خاصه امام رضا(ع) را در زندگی روزانه خود فراموش نکنید.

در ادامه محمد جهاندارملک آبادی مسؤول دفتر دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی منطقه کاشان، گفت: در چارت سازمانی آستان قدس رضوی، شهرستان کاشان به عنوان استان مطرح است و به همین دلیل دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی در منطقه کاشان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به ظرفیت بیش از ۴۰۰ خادمیار در منطقه کاشان، گفت: با راه اندازی دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی منطقه کاشان امکان افزایش خادمیاران در منطقه کاشان افزایش یافته است.

جهاندارملک آبادی از راه اندازی کانون‌های محلی در آینده نزدیک خبرداد و افزود: با راه اندازی کانون‌های محلی در مناطق مختلف شهرستان کاشان داوطلبان خدمت به محرومین و نیازمندان شناسایی و سازماندهی می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ کانون تخصصی از جمله کانون سلامت، مشاوره حقوقی، خانواده، تربیت بدنی و زائر اولی‌ها در تشکیلات دبیرخانه خدمت رضوی کاشان، گفت: این کانون‌ها با جذب نیرو‌های متخصص با نیت خدمت به امام رضا(ع)، به محرومین جامعه خدمات رایگان تخصصی می‌دهند.

به گفته وی در حال حاضر ۹ کانون محلی فعالیت دارند که از این تعداد ۴ کانون محلی خواهران هستند که امکان افزایش در شهر‌های تابعه شهرستان کاشان را دارد.

مسؤول دفتر دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی منطقه کاشان گفت: تا کنون بیش از ۵ هزار زائر اولی از منطقه کاشان به زیارت امام رضا (ع) اعزام شده اند.

جهاندار ملک آبادی اجرای برنامه‌های فرهنگی به مناسبت‌های مختلف، اعزام ۲۰۰ زوج به مشهد مقدس، تسهیل ازدواج‌های آسان، تهیه بسته‌های معیشتی برای محرومین و همسو کردن جریان‌های خیریه شهرستان را ازجمله فعالیت‌های انجام شده اعلام کرد.

وی جذب و سازماندهی و آموزش خادمیاران، کتابخوانی، داستان نویسی، خدمت رسانی به محرومین، کمک به سیل زدگان، اعزام کاروان زیرسایه خورشید، جشن‌های دهه کرامت، تکریم ایتام، اعزام دو دستگاه اتوبوس ایتام به مشهد مقدس و همکاری با جریان فرهنگی شهرستان از جمله جشنواره آه و آهو را از دیگر فعالیت‌های انجام شده برشمرد و گفت: خیرین کاشان تا کنون بیش از ۸ تن گلاب ناب کاشان را به آستان مقدس امام رضا (ع) هدیه کرده اند.

جهاندارملک آبادی در ادامه با اشاره به سه واژه خادم، مخدوم و زیارت، گفت: خادم تنها به معنای خدمت در زیارت امام رضا(ع) نیست، بلکه هرکس با هر نیت و توانایی در شهرخود می‌تواند به عنوان خادم امام رضا (ع) خدمت کند.

مسؤول دفتر دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی منطقه کاشان گفت: به دلیل اینکه سیرت امام رضا(ع) خدمت به مردم و مستضعفین و محرومین است، این سیره امام رئوف باید درزندگی و سبک زندگی ما بروز و ظهور داشته باشد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات