۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۷۰۷۳۳۸
حجت الاسلام والمسلمین محدثی:

جشنواره کتابخوانی رضوی کاری قابل احترام و ستودنی است

جشنواره کتابخوانی رضوی کاری قابل احترام و ستودنی است
پژوهشگر حوزوی در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان قم گفت: جشنواره‌ کتابخوانی رضوی که براساس کتاب‌های با موضوع اهل بیت (ع) است، کار ارزشمندی است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین جواد محدثی در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی استان قم که با حضور مسئولان استانی و برگزیدگان این رویداد، روز یکشنبه در محل سالن غدیر اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) و ماه مبارک رمضان گفت: به همه کسانی که در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند، کتاب خواندند و برگزیده شدند تبریک می‌گویم.

وی تصریح کرد: اهمیت و ارزش این جایزه به این جهت است که برگزیدگان و شرکت کنندگان در این جشنواره کتاب خوانده‌اند و آن هم کتاب‌ با محوریت اهل بیت (ع) و این جای بسیار تقدیر و تبریک دارد.

نویسنده کتاب سیره رضوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من سال ها پیش دو مقاله نوشته بودم با عنوان‌های کتاب درمانی و کمبود ویتامین کتاب و این مقالات بر این اساس بود که بیماری‌ها و درمان‌های مختلفی وجود دارد و ما برای رفع کسالت ها و بیماری‌های جسمی‌مان قرص‌ها و ویتامین‌هایی را مصرف می‌کنیم که هر کدام نیازی از ما را تامین می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه توضیح داد: یک ویتامین دیگر هم وجود دارد به نام ویتامین کتاب که برخی‌ها به کمبود این ویتامین مبتلا هستند و باید این را هم در کنار سایر ویتامین‌ها مصرف کنند.

وی ادامه داد: اینکه ما به کتاب و کتابخوانی اهمیت می‌دهیم دلیلش همین است که ما دچار نیازها و مشکلات عقیدتی و رفتاری هستیم که درمان اینها جز با کتابدرمانی و مصرف ویتامین کتاب انجام نمی‌گیرد.

نویسنده کتاب تربیت دینی فرزندان در ادامه در پاسخ به این پرسش که چه کنیم که مثل اهل بیت باشیم و فرزندان ما نیز در مسیر اهل بیت (ع) حرکت کنند؟ توضیح داد: پاسخ این است که باید محبت اهل بیت را در دل خودمان و فرزندانمان ایجاد کنیم چرا که انسان وقتی به کسی محبت داشته باشد این علاقه انسان را به تبعیت، همسویی و اطاعت می‌کشاند.

استاد محدثی افزود: برای اینکه این محبت ایجاد شود باید معرفت کسب کنیم و معرفت از راه های مختلفی به دست می آید که یکی از آنها کتابخوانی است.

وی تاکید کرد: بنابراین اگر معرفت باشد به دنبال آن علاقه ایجاد خواهد شد و اگر علاقه ایجاد شود اطاعت و همسویی شکل می‌گیرد و جشنواره‌هایی نظیر این که براساس کتاب‌های با موضوع اهل بیت (ع) است، کار ارزشمندی است و نهاد کتابخانه‌های عمومی که در پیشبرد فرهنگ کتابخوانی پیشگام است بسیار ستودنی و قابل احترام است.

ارسال نظرات